1
Vraag
2
Reageer en help mee
WVer

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

CS1004 + ERR SP 0.1.6

Goede avond,

 

Nadat we problemen hebben gekregen met On Demand en Apps (Netflix) op onze oude mediabox contcat gehad met de klantenservice. Zij konden de mediabox ook niet bereiken om het probleem te herstellen (er werd direct een nieuwe mediabox opgestuurd). Fabrieksherstel moeten doen hetgeen erin resulteerde dat we helemaal geen televisie meer konden kijken doordat de mediabox bleef hangen in herstel.
Nieuwe mediabox vandaag mogen ontvangen hetgeen snel is in deze tijd. Echter ook deze box loopt vast bij installeren. mate als foutmelding CS1004 en ERR SP 0.1.6

Gezien de voorgaande berichten wellicht ook een aansluitprobleem zo ineens (splitter en aansluitblok). Geen UMU-01 maar SQ601 met splitter (zie foto's).

Wat nu te doen en welke splitter c.q. aansluitblokken zijn wel geschikt? Wie kan helpen.

Ps op het aasluitblok zit eveneens de internetaansluiting.

20 Reacties 20
HereIsTom

Level 5
  • 292Posts
  • 6Oplossingen
  • 39Likes
WVer
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Tom,

 

Inmiddels de mediabox XL wel geïnstalleerd gekregen door de signaalverdeler/versterker er tussen uit te laten. Dan is idd alles mogelijk echter dan geen internet meer. Daarom na instalatie de signaalverdeler/versterker er weer tussengeplaats om internetverbinding te hebben.
Waarom worden er wel nieuwe mediaboxen geleverd maar dan ook niet bijbehorende signaalversterkers. Ziggo heeft ze ook in het pakket á € 37,5. Zij deze wel geschikt voor retoursignalen? Aanzienlijk goedkoper dan bij de kabelshop.

Advies?

m.vr.gr. WVer

HereIsTom

Level 5
  • 292Posts
  • 6Oplossingen
  • 39Likes

Ik neem aan dat die van Ziggo goed zijn, gewoon eens bellen en vragen of je zie niet kan krijgen omdat anders je box niet werkt.

 

WVer
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mijn gedachte ook. Alvast bedankt voor de hulp.

grt. WVer

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

De tv versterker op de Ziggo randapparatuur pagina is dezelfde die je in andere webwinkels zoals bovenstaande vind inclusief aansluit set.

Het grote voordeel is dat via Ziggo die aanzienlijk goedkoper word aangeboden aan Ziggo klanten.

Uiteraard is deze retour geschikt en toekomst proof.

 

Niet in elk huishouden is een tv versterker nodig voor een goed signaal.

Onder andere het aantal televisies dat je aan wilt sluiten en de  afstand dat de coax kabel af moet leggen speelt daar een rol in.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@WVer Als je de SQ601 bedoelt met de signaalverdeler/versterker?

Zo ja, dat is geen versterker, vraag aan Ziggo een splitter ter vervanging van deze splitter met een passende kabel voor naar je modem.

Zij sturen je die gratis toe.

 

 

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes
Be rt wrote:

@WVer Als je de SQ601 bedoelt met de signaalverdeler/versterker?

Zo ja, dat is geen versterker, vraag aan Ziggo een splitter ter vervanging van deze splitter met een passende kabel voor naar je modem.

Zij sturen je die gratis toe.

 

 

Ter aanvulling:

Beschrijf de passende modem kabel bij aanvraag als volgt:

Modem kabel groen rood.

Zo schijnt het volgens Ziggo in het systeem te staan kwam ik onlangs achter.

Op die manier voorkom je dat je de verkeerde modem kabel ontvangt.


Niet van toepassing

SQ601 kan je retour geschikt maken.

Zie afbeelding, hij moet op."aan"  staan.

Beste is een  poa01b met 2 x groen rood kabel.  Versterker is niet nodig, pas vanaf een 2e televisie. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dit lijkt me geen SQ601 zoals je bedoelt @PeterH2020 , ik zie geen knopje aan/uit.

 

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

@PeterH2020  @Be rt 

Het knopje aan uit zit alleen op een UMU 1006,

(De opdruksplitter  op de afbeelding van Peter is geen SQ601 maar een UMU-1006)

Op de SQ601 is dit knopje niet aanwezig.

 


Niet van toepassing

🙂

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes
PeterH2020 wrote:

🙂

@PeterH2020 

Sommige websites halen die modellen door elkaar.

Ik ben al tig umu en sq601 splitters tegengekomen bij mensen in huis en geen een sq601 met een schakelaar erop.

Alleen bij de UMU-1006?


Niet van toepassing

Ik weet inmiddels heel erg goed wat wel of niet retour geschikt is.

Nogmaals het beste is een poa-01-b wat ik al eerder heb gezegd 


Niet van toepassing
Be rt wrote:

Dit lijkt me geen SQ601 zoals je bedoelt @PeterH2020 , ik zie geen knopje aan/uit.

 

Aan de achterkant!

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

@PeterH2020 
De SQ601 is ook retour geschikt
Alleen heeft daarvoor geen knopje op de achterkant zoals de UMU-1006 wel heeft.

 


Niet van toepassing

Draai hem maar eens om. Even met de schroeven draaier eruit pulken 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @WVer,

Wat irritant dat je zo'n gedoe hebt met de Mediaboxen. Helemaal als je eerst wat problemen hebt, maar nu helemaal niets meer.

Ik zie dat hierboven al een mooie discussie is ontstaan over de aansluitingen en de splitter. De SQ601 is inderdaad retourgeschikt, maar er gaat toch duidelijk iets nog niet goed met de aansluitingen. Om dit uit te sluiten heb ik ter vervanging een POA-splitter opgestuurd ter vervanging hiervan. Laat je weten hoe het is gegaan?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Alex Ziggo En ook een kabel voor het modem?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@WVer Is er een eerste plek waar Ziggo je huis binnenkomt met een groene kabel of anderszins?

Ik zie nu alleen witte kabels.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic