cordang1

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

CS 2004 storing op 1 kanaal

Ik meldt me ook maar eens hier.

Sinds een half jaar hadden we regelmatig dat de Mediabox Horizon uit het niets het beeld op zwart sprong. Beeld op TV ging op zwart, en linksboven zag je dan HDMI1 staan (ingang waar Horizon box op is aangesloten). 

Beeld valt paar seconden weg, en komt dan weer terug. De ene keer 1x, de andere keer 3/4x achter elkaar. Horizon box uitzetten hielp. Andere keer ook al eens aan de kabels gerommeld en werkte het weer. 

Op het display op de horizonbox kon je wel zien dat deze gewoon aanstond.

 

Probleem is dat de ene keer 3 dagen achter elkaar het probleem zich voordoet, dan weer weken niet.

We hebben ook al eens andere HDMI ingang (en zelfs andere TV) geprobeerd, maar vroeg of laat kwam probleem terug.

 

Na werkzaamheden van Ziggo, circa 2 weken geleden heeft dat probleem zich niet meer voorgedaan.

 

Nu hebben we echter een ander probleem. Sinds enkele dagen ontvangen wij Eurosport (1) niet meer. We krijgen de CS2004 melding.

Toen we een jaar geleden deze melding ook ontvingen, hebben we andere coax kabel aangesloten en was probleem verholpen.

 

Even ter info: ons AOP is in de meterkast, hier zit een splitter, waarvan 1 kabel via een pvc pijp door

het plafond in de TV hoek uitkomt op een aansluitpunt in de muur. De andere kabel op de splitter is verbonden met het modem.

 

Nu blijft melding terugkomen.

Wat hebben we al gedaan:

- Horizonbox uit en weer aangezet dmv knop op de achterkant.

- Coax kabel tussen Horizonbox en aansluitpunt in de muur vervangen.

-  de splitter (POA-01-B) er tussen uit gehaald.

- Een andere splitter (POA-01-B) gebruikt.

Een Coax kabel getrokken die van AOP rechtstreeks naar Horizonbox gaat.

 

In de meeste gevallen lijkt Eurosport (die bij ons op kanaal 20 zit) weer even te werken.

Zappen we echter naar een willekeurig andere zender, en we gaan weer terug naar Kanaal 20, krijgen we weer de CS2004 melding.

 

Opmerkelijk is dat dit probleem zich bij Eurosport 2 (die in ons abbonement zit) niet voordoet.

 

Wat zou dit kunnen zijn? Staat dit wellicht in verbinding met de eerdere klacht van uitvallen van beeld

 

 

 

 

 

 

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Helaas @cordang1, jammer dat er afgelopen zaterdag opnieuw problemen waren 😞 

 

Zoals aangegeven kan er een monteur worden ingepland mocht je daarvoor openstaan. Het bestellen van de Mediabox Next ter vervanging van je Mediabox XL is ook een mogelijkheid. Geef gerust aan waar je voorkeur naar uit gaat!

Bekijk in context

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

🤔 Alright, vervelend! En ook een begrijpelijk verzoek!

Ik zie dat in die tussentijd een monteur is geweest en lees terug dat e.e.a. is vervangen. Gister is ook een nieuw modem bezorgd. Merk je dat het beeld op Eurosport nu goed is? En werkt het internet 's ochtends ook weer goed? 

We horen graag 🙂

Bekijk in context

13 Reacties 13
Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

CS 2004 is een signaal probleem, kan je eens de splitter, connectoren en het eerste punt (AOP) op de foto zetten? Wat is tevens de afstand tussen de tv en het eerste punt? Elke meter verlies je signaal, mogelijk is een coaxversterker hier een oplossing.

cordang1
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Bijgaand de foto's. Afstand tussen aop en coaxpunt in de muur. Is circa 8mtr (ruim geteld). Vanaf dit punt is er nog een kabel van meter tot de horizon box 

Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

Het eerste punt (AOP), is in ieder geval een oudere variant, die zou mogelijk vervangen moeten worden door Ziggo. Kabels zien er verder goed uit. heb je toevallig ook nog een beeld van de kabel met het coaxpunt vanaf de muur? Tevens, wat geeft je horizon aan qua signaal sterkte? Dit vind je vaak onder diagnostiek. 

cordang1
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Het signaal had ik reeds gecheckt en geeft goed aan. Het lijkt me inderdaad aan een verouderd AOP te liggen. Aangezien ik de kabel tussen horizon box en de muur ook al vervangen. Maar wellicht dat ik de oplossing inmiddels gevonden heb. ik heb het binnenste gedeelte van de coax kabel die in het AOP gaat met een klein tangetje een heel klein beetje ingedrukt. Heb in de bijlage dat gedeelte omcirkeld. Ik heb dit 2u geleden gedaan, en tot nog toe blijft Eurosport 1 zichtbaar. Even afwachten nog, maar wellicht dat dit de oplossing is.

Blijft dan alleen vreemd dat het bij gloednieuwe coaxkabels ook hetzelfde probleem gaf.

Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

Mooi dat het gevonden is, het AOP zou vervangen kunnen worden, dit valt onder het Ziggo domein, hiervoor moet je even je postcode en huisnummer invullen in je profiel, dit is alleen zichtbaar voor moderators. En het blijven natuurlijk gevoelige producten, het hoeft maar iets scheef/los te zitten en je hebt een hoop ruis te pakken.

cordang1
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

het AOP zou dan door Ziggo vervangen moeten worden, of zou ik hier ook zelf een nieuw exemplaar kunnen ophangen?

Ik heb gisteren de stekkers uitgetrokken ivm onweer.

Vanochtend weer ingestoken, en toen haperde de verbinding met Eurosport weer. 

Zo gevoelig is het dus/ 

Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

het AOP is Ziggo domein, hier mag je niet eens iets aan veranderen 😉 

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hi @cordang1! Welkom op de Ziggo Community! 

Heel erg jammer dat je zoveel problemen ervaart. Gelukkig is het eerste probleem opgelost, maar nu weer een probleem met Eurosport 1. Je het dus nu weer problemen, nadat het weer goed werkte? 

Als je de mediabox dus rechtstreeks is aangesloten, dan heb je precies hetzelfde probleem nog? We kunnen wel een monteur sturen, maar deze AOP is wel wat ouder, maar niet perse verouderd. Dus we kunnen een monteur sturen op deze voorwaarden.

cordang1
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Voorlopig lijkt het weer allemaal te werken.

Vraag is alleen nog: Ik wil op (niet al te lange termijn) wellicht de horizonbox vervangen door Next box.

Benieuwd of die niet nog gevoeliger is?

cordang1
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Te vroeg gejuicht. Eurosport lijkt nu weer problemen te geven. Kijk ik onder diagnostiek op npo1  of andere zender krijg ik bij signaal kwaliteit 'goed'. Internetverbinding een groen vinkje

Internet snelheid 'traag'. Bij Eurosport geeft hij signaal kwaliteit 'niet geactiveerd ' 

 

 

 

 

 

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Helaas @cordang1, jammer dat er afgelopen zaterdag opnieuw problemen waren 😞 

 

Zoals aangegeven kan er een monteur worden ingepland mocht je daarvoor openstaan. Het bestellen van de Mediabox Next ter vervanging van je Mediabox XL is ook een mogelijkheid. Geef gerust aan waar je voorkeur naar uit gaat!

cordang1
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb vanochtend via de 'mijn ziggo app' een verzoek ingediend om een monteur op bezoek te laten komen.

Probleem lijkt steeds vreemder te worden. De laatste 3 dagen hebben we 's morgens geen bekabeld internet.

Het Wifi netwerk heeft geen problemen.

 

als we modem 30 sec van stroom halen, en weer voedingskabel aansluiten hebben we na tijdje wel weer bekabeld internet. 

ook met een andere poort en kabel speelt dit probleem.

Het probleem met Eurosport is nog steeds aanwezig. De ene keer krijgen we de CS2004 melding. 

de andere keer verdwijnt deze na een paar seconde. En incidenteel krijgen we zender ook direct te zien, zonder foutmelding. Krijg idee dat gezien problemen met internet wellicht modem ook het euvel zou kunnen veroorzaken. Maar dit is wellicht iets voor een monteur.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

🤔 Alright, vervelend! En ook een begrijpelijk verzoek!

Ik zie dat in die tussentijd een monteur is geweest en lees terug dat e.e.a. is vervangen. Gister is ook een nieuw modem bezorgd. Merk je dat het beeld op Eurosport nu goed is? En werkt het internet 's ochtends ook weer goed? 

We horen graag 🙂

Uitgelicht topic