1
Vraag
2
Reacties
wjharing

Stamgast
  • 118Posts
  • 0Oplossingen
  • 51Likes

CNN, BBC News in HD (zeker nu met Ukraine vs Rusland)

Met de trage gebeurtenissen die Rusland heeft veroorzaakt, kijken we ook vaker naar de andere nieuws zenders.

Ik ben blij dat een aantal nieuws zenders inmiddels in HD uitgezonden worden, maar CNN en BBC News nog steeds niet.

Is er een mogelijkheid om dit een prioriteit te maken, en deze zenders snel in HD door te geven? Capaciteit zal het probleem niet meer moeten zijn.

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb
Expert
Expert
  • 12069Posts
  • 2320Oplossingen
  • 4305Likes

CNN is HD, 

Zenderwijzigingen | Bekijk het zenderoverzicht | Ziggo

Ziggo heeft het zenderaanbod in HD-kwaliteit verder uitgebreid. Sinds 9 februari zijn ook de volgende 10 zenders te zien in HD: ONS, Sat. 1, TV5MONDE, Arte, TRT Türk, Family7, Euronews, Al Jazeera English, Stingray Classica, Secret Circle. Deze maand komen daar NPO Politiek en Nieuws, TVE, CNN en BBC World News nog bij.

Deze zenders zitten allemaal in het digitale basispakket: TV Standard.

Bekijk in context

22 Reacties 22
Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 18363Posts
  • 824Oplossingen
  • 4949Likes

@wjharing  dit is vraag die je beter in dit topic kan stellen Meer HD zenders - Wanneer wordt HD de standaard? 

Anders komt er vanzelf een Moderator in het topic, maar zal weinig veranderen, dit heeft Ziggo in de hand en dan horen we dit via een uitgelicht topic.

amvih

Gedreven Raadgever
  • 150Posts
  • 2Oplossingen
  • 69Likes

Het is toch maar nieuws, dan is HD toch niet zo belangrijk.

Heb vandaag regelmatig gekeken naar CNN op onze Oled 65 inch tv en niet één keer gedacht, wat mis ik nu HD.

wjharing
topicstarter
Stamgast
  • 118Posts
  • 0Oplossingen
  • 51Likes

"Het is toch maar nieuws". Ik vind nieuws wat belangrijker dan een filmpje of simpele entertainment. Ieder zijn voorkeur.

Maar deze zenders zijn in hd beschikbaar, en gratis op satelliet, en er is ruimte op de 'kabel'. Dus er is zover bekend geen goede reden meer om ze niet in hd uit te zenden.

Waarom koop je anders een 65" oled, zeker niet om tv in analoog/sd/mono/zwart-wit te kijken toch?

rick70
Expert
Expert
  • 374Posts
  • 18Oplossingen
  • 164Likes

Inderdaad iedereen zijn voorkeur. Altijd dezelfde opmerkingen zoals het nieuws wordt er niet mooier op enzovoort. Op een groot scherm is het beeld gewoon niet mooi en ik zou ook graag eindelijk eens CNN en BBC World News in HD kwaliteit willen zien. Via alle providers zijn één of beide zenders in HD behalve bij Ziggo. 

wewanl
Expert
Expert
  • 1051Posts
  • 12Oplossingen
  • 315Likes

Ik vind de beeldkwaliteit van CNN en BBC World ook ergerlijk erbarmelijk. 

Zeker gezien de situatie in Oekraine mag Ziggo hiermee weleens haast maken om dit te verbeteren, 

Het ziet er niet uit op mijn 75 inch televisie. 

Jocola
Expert
Expert
  • 356Posts
  • 11Oplossingen
  • 257Likes

De kwaliteit en snelheid van nieuwsinformatie die CNN levert vind ik als 55" TV bezitter momenteel belangrijker dan de kwaliteit van het beeld.  Alhoewel HD er uiteraard beter uit zal zien stoor ik me er niet aan en Ziggo zal het heus binnenkort wel aanpassen van SD naar HD.  

TIP voor brildragers:  😉 De brilglazen een keer een goede poetsbeurt geven wil ook wel eens helpen en anders heeft Hans A. wel een passende oplossing 😂

wjharing
topicstarter
Stamgast
  • 118Posts
  • 0Oplossingen
  • 51Likes

Helaas kan Ziggo geen invloed uitoefenen op de kwaliteit en snelheid van het nieuws, maar...

Ziggo kan wel het SD kanaal naar HD opwaarderen. En nog mooier is dat er nu ruimte is op de kabel, het HD signaal beschikbaar is, en waarschijnlijk ook nog eens zonder extra kosten (aangezien het in HD gratis op de satelliet is).

Juist met tekst is een scherp beeld, met name op >65" erg aangenaam. En alle nieuws zenders vertonen een hoop tekst.

wewanl
Expert
Expert
  • 1051Posts
  • 12Oplossingen
  • 315Likes

Beste Jocola, je bedoelt het goed, maar geloof me dat CNN en BBC world op een 75 inch er echt niet uit zien.

Daar helpt geen brillenglas poetsen voor hoor 🙂

Veel  zenders zijn al jaren in HD dus dan is het echt een klap in je gezicht, die teruggang.

Ook NPO Nieuws en politiek is nog in SD bij Ziggo terwijl dit kanaal al beschikbaar is in HD.

Het gaat echt even niet goed, vind ik hoor. 

Steefb
Expert
Expert
  • 12069Posts
  • 2320Oplossingen
  • 4305Likes

720P.jpg

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 18363Posts
  • 824Oplossingen
  • 4949Likes

Ik heb zelf CNN bekeken en op 43 inch scherm valt het best mee, maar de kleuren en lettertype die men daar gebruikt maakt het er niet vrolijk van en dan ook nog het Rode en zwarte en grijze, dit is erg storend.

Je kan eventueel je TV 1080i/p zijn of de TV op uitgerekt of inzoom zetten, gewoon even spelen met de instellingen. Dit geld zowel als TV als de Media Box, en ook voor  BBC World.

je kan ook je Tablet of Telefoon gebruiken, is wel kleiner maar je hebt dan geen last van slecht beeld.

wewanl
Expert
Expert
  • 1051Posts
  • 12Oplossingen
  • 315Likes

Als ik niet kijk, heb ik ook geen last van slecht beeld ..  😊

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 18363Posts
  • 824Oplossingen
  • 4949Likes

@wewanl  Wel tegenstrijdig hier zeg je totaal in dit bericht iets anders

Chris Park

Stamgast
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Je zou toch verwachten dat Ziggo in deze tijd de belangrijkste nieuwszenders in HD door zou geven? Zoals T Mobile en KPN wel doen. Ziggo kan ook een voorbeeld nemen aan SKV, die geven tijdelijk zelfs 5 zenders uit de Oekraïne door.

Maar helaas heeft Ziggo weer lak aan de wens van klanten aan geeft CNN en BBC World News slechts in SD kwaliteit door. Werkelijk beschamend.

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 18363Posts
  • 824Oplossingen
  • 4949Likes

@Chris Park  Wees blij dat Ziggo nog Nieuws Zenders doorgeeft, ze hadden ook de boel op slot kunnen gooien, en zolang als je kan kijken maakt het toch niks uit of het SD of HD is, of zit je een meter van je toestel af. 

wewanl
Expert
Expert
  • 1051Posts
  • 12Oplossingen
  • 315Likes

Waarom zou het niks uitmaken of het SD of HD is? We zijn al volop gewend aan UHD op youtube en netflix en amazon prime en apple tv plus.

Dan is SD kijken op een grote televisie echt niet meer om aan te zien. 

wjharing
topicstarter
Stamgast
  • 118Posts
  • 0Oplossingen
  • 51Likes

Ik snap niet waarom sommige mensen nog steeds reageren alsof SD vs HD niet relevant is, en dat we het maar moeten accepteren. Het zijn mogelijk de zelfde mensen die wel klagen als de Ziggo download maar 290mb/s is, en niet 300mb/s.

Het simpele feit is dat de HD feed beschikbaar is, er nu ruimte op de kabel is, er geen extra licentie kosten zijn voor Ziggo. Dus er zijn geen redenen om het niet over te zetten. 

Als sommige mensen dit niet belangrijk vinden, respecteer ik dat. Dit moet men vooral zelf weten, wat een ieder belangrijk vind. Ik (en vele anderen) vinden dit wel belangrijk, dus gelieve onze wens te respecteren. 

wewanl
Expert
Expert
  • 1051Posts
  • 12Oplossingen
  • 315Likes

Ik denk dat Ziggo te groot en log is om accuraat te kunnen reageren.

NPO nieuws en politiek is ook al een week beschikbaar in HD maar Ziggo laat zijn klanten gewoon turen naar een wazige SD versie. 

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 18363Posts
  • 824Oplossingen
  • 4949Likes

Spreek je weer jezelf erg tegen zoals  in dit bericht

Zou zeggen laat het rusten, er zijn belangrijkere dingen dan alleen maar druk te maken wanneer Ziggo nu zijn Kanalen upgrade of niet, Men kan TV kijken en je kan je instelling aanpassen van 4K naar 1080i/p 

En als Ziggo straks wel alles HD en 4K hebben gaan we lopen zeuren over de prijsverhoging en dan mekkeren de boel weer terug te zetten.

Kom met goede argument die je reeds al meerdere malen op dit forum hebt laten zien, en anders hou je even lekker je berichten voor je. Je bent de boel aan het opruien.

GottfriedJulius

Gedreven Raadgever
  • 53Posts
  • 4Oplossingen
  • 9Likes

Inderdaad, ik snap dat hele HD gedoe bij nieuwszenders ook helemaal niet.  Het is inderdaad nieuws. En als je weet hoe tegenwoordig die items gedraaid worden................................

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic