Vraag
Reacties
Oplossing
justinbono
Level 1

CIA kast "in de weg" op perceel - verplaatsen/verwijderen, wat zijn de mogelijkheden?

Hallo allemaal,

Recentelijk hebben mijn vriendin en ik een nieuwbouwwoning gekocht. Hierbij is een bestaand erf in tweeën gesplitst om er een tweeondereenkap woning op te plaatsen (zie foto).

Een aantal weken geleden viel het mij op dat er een "grijs kastje" op het erf staat, welke de gehele oprit van het erf blokkeert. Ik heb vervolgens met de gemeente gebeld en zij zijn langs geweest. Het zou om een Ziggo kast gaan.

Ik zou de kast graag willen verplaatsen naar de zijkant van het erf, zodat we met auto's gebruik kunnen maken van de oprit. Het huis staat namelijk aan een drukke weg waar nauwelijks parkeerplekken zijn, waardoor we de auto's graag op de oprit willen neerzetten.

Op welke manier kan ik dit het beste aanpakken en voor wie zijn de kosten? Zelf dacht ik om een aanvraag in te dienen via mijnaansluiting.nl. Ik heb inmiddels alle tekeningen en plattegronden al klaar.

Het kastje staat er volgens de buurman al enkele jaren. Toch vraag ik me af of ik wellicht recht heb op een vergoeding. Het kastje staat tenslotte op ons perceel (ik heb het kadaster geraadpleegd). Het liefst heb ik natuurlijk dat het kastje niet op ons perceel staat.

Alvast hartelijk bedankt en ik hoor het graag.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

via www.mijnaansluiting.nl kun je een offerte aanvragen 

Bekijk in context

Bert
Level 21
T.E.A.M.

Over het algemeen:

Staat er iets in de koopakte over dit Ziggo kastje, zo nee, dan zijn de kosten voor Ziggo, zo ja, dan zijn de kosten voor jezelf.

Dus de offerte kan 0 zijn of een paar honderd of een paar duizend euro, afhankelijk van hoeveelheid werk als o.a. hoeveel kabels er verlengd of vernieuwd of omgelegd moeten worden.

Bekijk in context

0 Kudos
2 Reacties 2
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

via www.mijnaansluiting.nl kun je een offerte aanvragen 

Bert
Level 21
T.E.A.M.

Over het algemeen:

Staat er iets in de koopakte over dit Ziggo kastje, zo nee, dan zijn de kosten voor Ziggo, zo ja, dan zijn de kosten voor jezelf.

Dus de offerte kan 0 zijn of een paar honderd of een paar duizend euro, afhankelijk van hoeveelheid werk als o.a. hoeveel kabels er verlengd of vernieuwd of omgelegd moeten worden.

0 Kudos