1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
RienkO

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

CI+ versus Mediabox Next

Waarom kan ik met de CI+ module geen programma's terugkijken via de programmagids?
En ook niet opnemen. Kan ik mijn abonnement op HBO niet via de CI+ gebruiken

Met de mediabox Next kunnen deze functies wel. Maar dan heb ik weer een kastje extra en snoeren bij de TV.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 16861Posts
  • 3088Oplossingen
  • 8006Likes

Opnemen gaat wel met een ci module, voorwaarde is wel dat er een opslagmedium is aangesloten op je tv.

@RienkO  schreef:

Waarom kan ik met de CI+ module geen programma's terugkijken via de programmagids?

Met de mediabox Next kunnen deze functies wel. Maar dan heb ik weer een kastje extra en snoeren bij de TV.

De  CI+ module is in principe alleen een decoder, voor veel functies is een mediabox nodig.

In oud Ziggo gebied zijn interactieve functies wel mogelijk.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Meldingen
Aan Uit
Flexboy

Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Terugkijken (en opnemen met de Mediabox) gaat via internet.
Wil je gebruik maken van interactieve televisie dan moet je dit apparaat op internet aan sluiten.

Tenzij je TV een mogelijkheid heeft tot opnemen, vaak via een USB geheugen stick. Meestal heeft een TV maar 1 tuner, dat betekent dat je alleen een uitzending kunt op nemen die op dat moment ook aan staat. Enkele TV's hebben meerdere tuners.

Met de "oude" mediabox XL kun je volgens mij tot 6 zenders tegelijk opnemen (want 6 tuners in het apparaat) , met de mediabox next is dit onbeperkt (??, want in de cloud bij Ziggo zelf).

MR_CHIP

Level 19
  • 12964Posts
  • 139Oplossingen
  • 4330Likes

zowel met de mediabox next als met de mediabox xl of je nu de oude of nieuwe hebt

kan je tot 6 programma's opnemen

de tuners in de oude mediabox zijn software matig uitgeschakld en ook de interne harde schijf

Steefb

Level 20
  • 16861Posts
  • 3088Oplossingen
  • 8006Likes

@MR_CHIP  schreef:

zowel met de mediabox next als met de mediabox xl of je nu de oude of nieuwe hebt

kan je tot 6 programma's opnemen

de tuners in de oude mediabox zijn software matig uitgeschakld en ook de interne harde schijf

Het aantal opnamen tegelijkertijd is onbeperkt, dat 6 opnames komt nog uit de tijd dat de interne tuners gebruikt werden, dat is nu niet meer het geval.

Steefb

Level 20
  • 16861Posts
  • 3088Oplossingen
  • 8006Likes

Opnemen gaat wel met een ci module, voorwaarde is wel dat er een opslagmedium is aangesloten op je tv.

@RienkO  schreef:

De  CI+ module is in principe alleen een decoder, voor veel functies is een mediabox nodig.

In oud Ziggo gebied zijn interactieve functies wel mogelijk.

MR_CHIP

Level 19
  • 12964Posts
  • 139Oplossingen
  • 4330Likes

cloud opnames ook??

Steefb

Level 20
  • 16861Posts
  • 3088Oplossingen
  • 8006Likes

@MR_CHIP  schreef: