Heb een smartcard eidigd op 066R via CI + module die geen gecodeerde zenders meer doorlaat.
Via mijn Ziggo geprobeerd om zenders opnieuwe te heractiveren voor deze card, maar geen resultaat, Dit ook gedaan voor card eindigt op 504R
Daarbij ook geprobeerd om contact te krijgen met Ziggo over deze card, maar daarbij word automatisch je card opnieuw geactiveerd. Je krijgt dus niemand aan de lijn.
Hoe krijg ik deze card weer geactiveerd voor digitale zenders?
Gr Gerrit
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Een Ziggo forum medewerker krijgt je bericht vanzelf onder ogen en kan je verder op weg helpen.
Hallo @voorng , bedankt dat je dit topic hebt aangemaakt wanneer je tegen dit probleem aanloopt. De melding Gecodeerd Signaal betekent dat de module geen verbinding heeft met de televisie. Dit kan meerdere oorzaken hebben. Laten we een aantal doornemen.
Je geeft aan dat je dit probleem ervaart met de smartcard #066R. Omdat je twee CI+ modules hebt, kun je heel eenvoudig testen of je toestel niet een update heeft gemist. Je kunt zo ook uitsluiten of dat de module defect is of dat de kaartlezer van de televisie niet meer optimaal werkt. Controleer of deze smartcard dezelfde melding geeft na de volgende stappen:
Gecodeerd signaal CI+ module oplossen en zenders opnieuw ophalen
-Wissel de twee smartcards om tussen de beide televisies
-Login op MijnZiggo
-Ga naar Producten
-Kies vervolgens voor Televisie
-Ga naar Digitale Ontvangers en Smartcards
-Klik op Zenders en pincode herstellen
-Selecteer dan Opnieuw ophalen
-Let op, het is belangrijk dat de tv dan op NPO1 staat. Na ongeveer 30 minuten komen de zenders vaak terug.
Controleer daarnaast of de module goed in de televisie is verbonden. Dit kun je eenvoudig controleren door de stappen op deze pagina.
En als laatste maar niet onbelangrijk: Controleer of je televisietoestel de meest recentste softwareversie heeft van de fabrikant.
Beste Meindert,
Heb diverse die u heeft opgenoemd gevolgd en gedaan, zoals:
Gr.Gerrit
Goedemorgen @voorng ,
Jammer dat het niet heeft geholpen. Ik kijk graag wat ik voor je kan doen. Aan mijn kant kom ik het smartcardnummer dat eindigt op 859R niet tegen. Wil je het volledige smartcardnummer in je profiel noteren, onder het kopje "Persoonlijke opmerkingen (privé)"?
Weet je misschien hoe het zit met de smartcards, en waarom dit niet goed staat? Is er iets gewijzigd? Ik kan dit natuurlijk ook zelf proberen uit te zoeken, maar het scheelt tijd als jij al iets weet, want dan kan ik gerichter zoeken naar wat er is gebeurd met het smartcardnummer.
Beste Jess
Card nummer vermeld in het veld zoals je aangeeft.
Gerrit
Welke code zie je op rtl4?
Daar zou moeten staan e-16
Als er staat gecodeerd signaal zit de module er niet goed in.
Pas bij de melding e-16 kan je refresh van de kaart toepassen anders hoeft het geen zin.
Hebben die smartcards soms een tijdje ongebruikt in een lade gelegen? Van iemand anders gekregen? Of had je ze gewoon in gebruik en zijn ze er allebei gelijktijdig mee gestopt (wat me erg veel toeval lijkt)? TV abonnement gewijzigd? Jaartje weggeweest bij Ziggo?
Komt door een actie vanuit Ziggo......
Ja de smartcards hebben een tijdje ongebruikt gelegen behalve waar ik mee als opmerking mee begonnen die hebben we in de tv slaapkamer via CI module. Met deze hadden we alle zenders waar we op geabonnemeerd zijn, maar waren zo ineens niet meer toegankelijk.
Nu kan ik een next box gaan huren maar voor een half uurtje wat we er s'avonds naar kijken vind ik het niet waard.
Ik zit er wel over te denken om de Samsung tv weg te doen waar ik de Ziggo app niet op krijg en een ander tv waar deze app wel op te krijgen is aan te schaffen. Ik weet alleen op welke tv's deze app kan worden geinstalleerd. Weten jullie dit???
Welke actie bedoel je daar precies mee??
@voorng schreef:Welke actie bedoel je daar precies mee??
Dit soort "prikkel" acties vanuit Ziggo?
Hoe los ik de melding 'versleuteld kanaal' op i.c.m een CI+ module?
Tweakers: [Ziggo Coax] Ervaringen & Discussie - Deel 11
Harmen schreef:Humax thuis gaf een E16-4 melding, oa Rtl zenders deden het niet meer. Na telefoontje met helpdesk (keuzemenu) werd de smartcard automatisch geactiveerd.
Ziggo stiekem bezig om systematisch smartcards te deactiveren?
Het is een antieke smartcard welke al jaren in een Humax 5200c zit.
@voorng schreef:Ja de smartcards hebben een tijdje ongebruikt gelegen behalve waar ik mee als opmerking mee begonnen die hebben we in de tv slaapkamer via CI module. Met deze hadden we alle zenders waar we op geabonneerd zijn, maar waren zo ineens niet meer toegankelijk.Lange tijd
Van lange tijd ongebruikt gaan de kaarten niet defect.
Ze moeten wel in je Ziggo account geregistreerd staan om ze te (laten) heractiveren/refreshen na langere tijd niet gebruikt te zijn.
Gebruik eventueel de nog steeds goed verborgen Webchat mogelijkheid daarvoor:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/chatonly
Krijg je nog een specifieke foutmelding te zien?
Hier staan nog wat voorbeelden daarvan:
CI+ Modules ineens gestopt met werken
Controleer ook of je CI+ module werkt/herkend wordt in je TV via het service/diagnose menu.
Bedankt voor het registratienummer @voorng, helaas is die niet gekoppeld aan je abonnement. Hierdoor kan ik er geen refresh naartoe sturen of opnieuw zenders laden.
De module met dat serienummer kom ik ook niet tegen in de recente historie onder je abonnement. Heractivering ervan is daarmee ook niet mogelijk helaas.
Beste Dennis,
Lekker is dat. Dus op card eindigen op 066R krijg ik niet meer de zenders waarop ik geabonneerd ben, de andere card die onder mijn naam staat heb ik niet dus als zeer trouwe klant die al tig jaar lid is van Ziggo moet maar zorgen dat hij weer de zenders op de tv krijgt.
Als die card die niet op mijn naam staat die u aangeeft, hoe kom ik er dan aan, en al jaren in doos ligt van Ziggo. Je kunt deze toch toevoegen en die andere eindigen op 8080 eruit halen.
Om toch weer de zenders te krijgen ben daarom verplicht om een next te gaan huren?
Ze zijn al sinds de @Home tijd lid van (Home) Ziggo. Sorry hoor, maar dit is toch echt geen klant vriendelijkheid.
Gerrit
helaas is het niet mogelijk gedeactiveerde smartcard en of niet geactiveerde smartcards te activeren,
smartcards van een oud klantnummer en of gekregen smartcards kunnen niet aan het abonnement gekoppeld/geactiveerd worden,
enige optie is de geactiveerde smartcard zoeken of een ci+ module huren,
pakket met next (mini) is uiteraard ook mogelijk,
als je al over een next (mini) beschikt is een extra next mini natuurlijk ook mogelijk
Dus dat de card eindigen op 066R die op mijn naam geactiveerd is en zo ineens geen zenders meer doorgeeft ligt aan de klant. Ziggo bied daar dus geen oplossing voor.??, ja opnieuw zogenoemde pushen van zenders, maar verder wordt de klant hier niet verder mee geholpen. Oh ja toch wel, moet je als klant maar een next of CI module huren.
Over de CI module gesproken, de opmerking die je geeft"of een CI module huren" Als ik deze ga huren krijg ik toch een ander card bij deze module want deze bepaald mijn zender aanbod. Het kan zijn dat ik het niet goed begrijp, maar deze card wordt dan ook toch toegewezen aan mijn account??????
Heb in de 15 a 20 jaar dat ik bij home/Ziggo ben niet veel problemen gehad maar dat Ziggo zo moeilijk gaat doen over een card die niet meer werkt, daar heb ik geen woorden voor.
Ga erover nadenken wat ik met deze uitspraken en opmerkingen die Ziggo hierover geeft zal gaan doen.
Als je een CI+ module huurt à 2 euro p.m. zit er ook een nieuwe smartcard bij.
als die card 066R niet in mijn Ziggo vermeld staan dan is de smartcard niet geactiveerd en is laten activeren/registreren helaas niet mogelijk
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.