Vraag
Reacties
voorng
Level 2

CI+ smartcards niet meer actief voor gecodeerde zenders

Heb een smartcard eidigd op 066R via CI + module die geen gecodeerde zenders meer doorlaat. 

Via mijn Ziggo geprobeerd om zenders opnieuwe te heractiveren voor deze card, maar geen resultaat, Dit ook gedaan voor card eindigt op 504R

Daarbij ook geprobeerd om contact te krijgen met Ziggo over deze card, maar daarbij word automatisch je card opnieuw geactiveerd. Je krijgt dus niemand aan de lijn.

Hoe krijg ik deze card  weer geactiveerd voor digitale zenders?

Gr Gerrit 

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
3 Reacties 3
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Een Ziggo forum medewerker krijgt je bericht vanzelf onder ogen en kan je verder op weg helpen.

0 Kudos
Meindert
Community Moderator
Community Moderator

Hallo @voorng , bedankt dat je dit topic hebt aangemaakt wanneer je tegen dit probleem aanloopt. De melding Gecodeerd Signaal betekent dat de module geen verbinding heeft met de televisie. Dit kan meerdere oorzaken hebben. Laten we een aantal doornemen.

Je geeft aan dat je dit probleem ervaart met de smartcard #066R. Omdat je twee CI+ modules hebt, kun je heel eenvoudig testen of je toestel niet een update heeft gemist. Je kunt zo ook uitsluiten of dat de module defect is of dat de kaartlezer van de televisie niet meer optimaal werkt. Controleer of deze smartcard dezelfde melding geeft na de volgende stappen:

Gecodeerd signaal CI+ module oplossen en zenders opnieuw ophalen
-Wissel de twee smartcards om tussen de beide televisies
-Login op MijnZiggo
-Ga naar Producten
-Kies vervolgens voor Televisie
-Ga naar Digitale Ontvangers en Smartcards
-Klik op Zenders en pincode herstellen
-Selecteer dan Opnieuw ophalen
-Let op, het is belangrijk dat de tv dan op NPO1 staat. Na ongeveer 30 minuten komen de zenders vaak terug.

Controleer daarnaast of de module goed in de televisie is verbonden. Dit kun je eenvoudig controleren door de stappen op deze pagina.

En als laatste maar niet onbelangrijk: Controleer of je televisietoestel de meest recentste softwareversie heeft van de fabrikant.

voorng
Level 2
Topicstarter

Beste Meindert,

Heb diverse die u heeft opgenoemd gevolgd en gedaan, zoals:

• Update tv 
  • Diverse CI modules geprobeerd
  • card 066R opnieuw geactiveerd via mijn Ziggo
  • De card die in mijn Ziggo als tweede card staat klopt niet met wat ik heb, want dit moet zijn met eind getallen en letter 859R die ik dus niet kan heractiveren. Kunt u ervoor zorgen dat deze als tweede  card voor actief wordt gemaakt?

Gr.Gerrit 

0 Kudos