1
Vraag
2
Reageer en help mee
020analoog

Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

CI+ mogelijk ?

Goedenmiddag,

 

Er is hier sinds kort een Samsung Serif Mini (24") tv in huis.

Omdat ik al die snoeren (stroom tv, stroom/trafo modem, coaxkabel, HDMI kabel, etc.) en de mediabox zat ben en wil minderen wil ik graag een CI+ module.

Volgens de Ziggo check wordt dit model tv niet ondersteund.

Maar is er niet toch een oplossing mogelijk ?

Ik heb wel rondgekeken naar eerdere berichten op het forum. Maar ik ben niet zo mediabox/CI+ technisch, dus graag advies voor een CI+ leek.

 

Alvast bedankt !

15 Reacties 15
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Hi,

Als de Ziggo check aangeeft dat het model niet wordt ondersteund wil het niet zeggen dat het niet kan werken.

Als je een CI + module van iemand anders weet te lenen of zo iets kan je het altijd proberen en/of je huurt er 1 bij Ziggo en als het niet werkt zeg je het weer op .

Zo ver ik weet maandelijks opzegbaar voor die € 2,00 per maand kan je geen buil vallen denk ik .

020analoog
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Goedenmiddag,

 

Bedankt voor de reactie.

 

Als een CI+ module wellicht toch werkt zou dat fijn zijn.

 

Afgezien van Ziggo, hoe zit met  CI+ modules die je elders kunt kopen ?

 

Vriendelijke groeten,

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Die modules hebben alleen nut als je al een werkende smartcard hebt. Dit geldt alleen voor abonnees die al voor de fusie van Ziggo met UPC in 2015 abonnee waren. Alleen zij hebben werkende smartcards in eigendom.

 

Alleen via Ziggo zijn nog losse smartcards te huur en dan alleen in combinatie met een CI+-module.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

klopt ik heb 1 eigen smartcard toen ik in 2014 verhuisde naar Ziggo gebied en kreeg de Samsung SMT-7140 decoder en ik heb er toen nog 1 bij Saturn (Media Markt) Heerhugowaard bijgekocht, en zelf een Quantis 1.3 module aangeschaft.

020analoog
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Hartelijk dank voor de reacties !

 

De zaak is duidelijk. Ik ga morgen Ziggo bellen.

 

Fijne zondag gewenst & groeten,

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Graag gedaan en laat even de terugkoppeling weten, dan kunnen we zien hoe het is opgelost.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@020analoog Pas op met welke CI+ je zelf zou willen kopen, er is van alles te koop op internet, je moet sowieso een 1.3 hebben en er is verschil tussen de CI+ modules die in oud-UPC en in oud- Ziggo gebruikt worden.

020analoog
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Zal ik doen !

020analoog
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

@Bert

Bedankt voor de waarschuwing !

Ik was niet van plan een 2e hands te kopen. Maar zag ze bij online witgoed/tv-winkels aangeboden. Dus vroeg me af of je er daar ook eentje kan kopen. Zodat 'ie van jezelf is i.p.v. huren bij Ziggo.

 

Vriendelijke groeten,

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Je kan ze wel zelf kopen maar dan moet je wel een smartcard hebben 😉

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Als je de check doet https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ci-plus

 

komt op jou postcode de juiste module er uit, deze kan je dan kopen. Wees voorzichtig op Marktplaats, want garantie heb je niet. Mijn Quantis kwam bij bol.com vandaan.

020analoog
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Die check heb ik inderdaad al gedaan en kwam via Samsung uit bij 'geen ondersteuning' dus dat schoot in eerste instantie niet op. 
Maar door info elders dat een dergelijke melding niet bij voorbaat iets uitsluit besloot ik mijn vraag hier helemaal boven aan te stellen.

Via Marktplaats zou ik niets aanschaffen, wel via een gevestigde, bekende winkel.

Omdat ik de info op de Ziggo site niet al te helder vind: ik begrijp dat de module extern is aan te schaffen maar ik voor de smartcard hoe dan ook bij Ziggo moet zijn ? 

Overigens gaat het in mijn geval maar om één tv, er is geen tweede in huis.

 

Vriendelijke groeten,

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

De smartcard moet je idd hoe dan ook bij Ziggo vandaan halen ........... dus huren een CI + module met smartcard voor 2 euro per maand is dan je enige optie.

020analoog
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Duidelijk, bedankt !

Ik ga er mee aan de slag.

 

Vriendelijke groeten,

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic