Vraag
Reacties
Oplossing
rensylmaramb
Level 3

CI+ module wordt niet herkend door Samsung UE49MU6470 melding: CI+ niet herkend module of smartcard.

Mijn, in eigendom zijnde CI-Module, een Quantis CI+ 1.3, werkt sinds gisteren niet meer in mijn Samsung UE49MU6470.

Ik krijg de melding op TV; CI+ niet herkend module of smartcard. Controleer of deze op de juiste wijze in de TV module zit. Maar geen foutcode zoals Ziggo die meestuurt.

Deze CI+ module uitgewisseld met een andere Samsung TV en daar werkt de combinatie wel in. De uit de andere Samsung TV afkomstige CI+ module (ook eigendom) en smartcard, werkt ook niet in de Samsung UE49MU6470.

Ik heb de UE49MU6470 gereset naar de fabrieksinstellingen, maar dacht mocht niet baten. Beide CI+ modules en beide smartcard werken hier niet meer in, maar nog altijd wel in mijn oudere Samsung TV.

Wat kan hier aan de hand zijn? Ik heb Expert (winkelketen) gebeld of zij raad wisten. Helaas, vooor hun ook een raadsel.

Hopelijk weet iemand van jullie de oplossing. Graag hoor ik van jullie.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
rensylmaramb
Level 3
Topicstarter

Hallo Peter,

Opsturen is niet meer nodig. Ik heb de contactpunten van de adapter ingesprayd met contactspray, even laten drogen en alles weer terug gestoken.

En? Het werkt weer als voorheen. Alle gecodeerde zenders weer probleemloos op beeld.

De SetTopBox blijft wel in gebruik hoor, uiteindelijk leert ze er wel mee om te gaan.

Bedankt voor het meedenken.

Bekijk in context

31 Reacties 31
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Heb je de TV al eens een minuut stroomloos gemaakt?

0 Kudos
rensylmaramb
Level 3
Topicstarter

Ja, zelfs meerdere uren. Helaas.

0 Kudos
Template
Level 17

Bij Samsung is het toch vaak dat de Ci+ module in een apart device zit en niet direct in de tv?

Heb je dat device als jou Samsung dat heeft ook al eens los gemaakt en weer vast? 

tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Bij nieuwe(re) Samsung TV's is er inderdaad een extra verloopstekker/houder om de CAM in te plaatsen. Het is wel mogelijk dat de CAM van de andere TV te oud is (CI+ 1.2).

0 Kudos
rensylmaramb
Level 3
Topicstarter

Ja ook dat heb ik gedaan. Ik wou dat ik daar nog één van had, om uit te kunnen sluiten of die misschien stuk is.

0 Kudos
rensylmaramb
Level 3
Topicstarter

Nee, beide CI+ modules zijn 1.3

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Het zou inderdaad waardevol zijn om te testen met een andere/nieuwe verloopstekker/houder.

0 Kudos
wewanl
Level 17

Heb je een Nederlands model televisie? 

0 Kudos
rensylmaramb
Level 3
Topicstarter

Ja het is een NL model, de TV heb ik al 8 jaar in bezit en met deze modules nog niet eerder een probleem mee gehad.

0 Kudos
rensylmaramb
Level 3
Topicstarter

Daarvoor ga ik op zoek

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.
Template
Level 17

@rensylmaramb wrote:

Ja ook dat heb ik gedaan. Ik wou dat ik daar nog één van had, om uit te kunnen sluiten of die misschien stuk is.

Ook schoon gemaakt met lucht van bijvoorbeeld compressor? 

0 Kudos
rensylmaramb
Level 3
Topicstarter

Ja, thx. Maar probeer het eerst in mijn directe omgeving of ik van iemand deze kan testen.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Dat zou mooi zijn.

rensylmaramb
Level 3
Topicstarter

Nee, maar is het proberen waard.

0 Kudos
RoBink
Level 7

@rensylmaramb  Mocht je nog een quantis 1.3 nodig hebben,  ik heb er een over die ik al lang niet meer gebruik.  Staat op marktplaats te koop, maar stuur mij gerust een pb als je eventueel interesse hebt. 

0 Kudos
Gio2903
Level 17

K zie vaak dat de houder of het gedeelte in de tv (dus testen met nieuwe houder) defect gaan. De kaart in een module gaat eigenlijk nooit stuk, de module daarintegen wel. Maar in jouw geval zit het probleem in de houder óf de tv

0 Kudos
rensylmaramb
Level 3
Topicstarter

Nee

0 Kudos
rensylmaramb
Level 3
Topicstarter

Ja, daar moet ik het inderdaad in zoeken. Hopelijk dan de houder en niet de TV.

0 Kudos