Mijn, in eigendom zijnde CI-Module, een Quantis CI+ 1.3, werkt sinds gisteren niet meer in mijn Samsung UE49MU6470.
Ik krijg de melding op TV; CI+ niet herkend module of smartcard. Controleer of deze op de juiste wijze in de TV module zit. Maar geen foutcode zoals Ziggo die meestuurt.
Deze CI+ module uitgewisseld met een andere Samsung TV en daar werkt de combinatie wel in. De uit de andere Samsung TV afkomstige CI+ module (ook eigendom) en smartcard, werkt ook niet in de Samsung UE49MU6470.
Ik heb de UE49MU6470 gereset naar de fabrieksinstellingen, maar dacht mocht niet baten. Beide CI+ modules en beide smartcard werken hier niet meer in, maar nog altijd wel in mijn oudere Samsung TV.
Wat kan hier aan de hand zijn? Ik heb Expert (winkelketen) gebeld of zij raad wisten. Helaas, vooor hun ook een raadsel.
Hopelijk weet iemand van jullie de oplossing. Graag hoor ik van jullie.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hallo Peter,
Opsturen is niet meer nodig. Ik heb de contactpunten van de adapter ingesprayd met contactspray, even laten drogen en alles weer terug gestoken.
En? Het werkt weer als voorheen. Alle gecodeerde zenders weer probleemloos op beeld.
De SetTopBox blijft wel in gebruik hoor, uiteindelijk leert ze er wel mee om te gaan.
Bedankt voor het meedenken.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Heb je de TV al eens een minuut stroomloos gemaakt?
Ja, zelfs meerdere uren. Helaas.
Bij Samsung is het toch vaak dat de Ci+ module in een apart device zit en niet direct in de tv?
Heb je dat device als jou Samsung dat heeft ook al eens los gemaakt en weer vast?
Bij nieuwe(re) Samsung TV's is er inderdaad een extra verloopstekker/houder om de CAM in te plaatsen. Het is wel mogelijk dat de CAM van de andere TV te oud is (CI+ 1.2).
Ja ook dat heb ik gedaan. Ik wou dat ik daar nog één van had, om uit te kunnen sluiten of die misschien stuk is.
Nee, beide CI+ modules zijn 1.3
Het zou inderdaad waardevol zijn om te testen met een andere/nieuwe verloopstekker/houder.
Heb je een Nederlands model televisie?
Ja het is een NL model, de TV heb ik al 8 jaar in bezit en met deze modules nog niet eerder een probleem mee gehad.
Daarvoor ga ik op zoek
Dit zou de juiste moeten zijn: https://www.bol.com/nl/nl/p/common-interface-5v-only-ci-ci-plus-module-samsung/9200000072896810/.
@rensylmaramb wrote:Ja ook dat heb ik gedaan. Ik wou dat ik daar nog één van had, om uit te kunnen sluiten of die misschien stuk is.
Ook schoon gemaakt met lucht van bijvoorbeeld compressor?
Ja, thx. Maar probeer het eerst in mijn directe omgeving of ik van iemand deze kan testen.
Dat zou mooi zijn.
Nee, maar is het proberen waard.
@rensylmaramb Mocht je nog een quantis 1.3 nodig hebben, ik heb er een over die ik al lang niet meer gebruik. Staat op marktplaats te koop, maar stuur mij gerust een pb als je eventueel interesse hebt.
K zie vaak dat de houder of het gedeelte in de tv (dus testen met nieuwe houder) defect gaan. De kaart in een module gaat eigenlijk nooit stuk, de module daarintegen wel. Maar in jouw geval zit het probleem in de houder óf de tv
Nee
Ja, daar moet ik het inderdaad in zoeken. Hopelijk dan de houder en niet de TV.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.