1
Vraag
2
Reacties
Lies.vh

Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

CI module werkt niet op nieuw adres

Goede avond! 

Wij zijn recent verhuisd en hebben onze verhuizing tijdig bij Ziggo aangegeven. Nu willen wij onze tv installeren met CI+. Ik krijg echter na allerlei pogingen tot opnieuw installeren geen signaal. Ik heb zelf bij Ziggo gewerkt dus heb al vanalles geprobeerd omtrent Netwerk ID en verschillende Frequenties maar niks lijkt te werken. Alleen op de kabel krijg ik ook niks gevonden. Iemand nog tips? Dingen waar ik misschien overheen gekeken heb? 

alvast bedankt!!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lies.vh
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

image.jpg

Goede morgen!
Allereerst, dank voor de reacties allemaal! De monteur is gisteren inderdaad langs geweest. Hij heeft het probleem gelukkig kunnen oplossen! Ik ben er zelf niet de hele tijd bij geweest (partner wel). Onze hoofdaansluiting zit in de meter kast buiten ons appartement en de aansluiting is doorgelust naar een aansluiting bij ons in de berging. Hij heeft tussen deze twee aansluitingen een koppelstuk vervangen. Eenmaal in de berging waren er een aantal kabels verkeerd aangesloten Ook bleek de coax kabel die van de hoofdaansluiting naar de aansluiting bij ons binnen niet in orde te zijn. Het was een verouderde te dunne kabel (coax 14). Dit moet echter door ons opgelost worden. Hoewel deze twee dingen gelukkig snel opgelost waren was de aansluiting zoals de vorige bewoner deze heeft achtergelaten volgens de monteur echt een rommeltje (zie foto 😂

 

Bekijk in context

5 Reacties 5
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Als zonder een  CI module en smartcard met netwerk ID 4444 geen zenders worden gevonden dan is er maar 1 conclusie mogelijk er staat geen signaal op de kabel, deze zal in de wijkkast moeten worden aan gesloten.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de TV op aangesloten zit?

 

Als je zeker weet dat dit in orde is en alles goed verbinding maakt, dan lijkt het er meer op dat de kabel in de straatkast niet is aangesloten.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Lies.vh

Allereerst gefeliciteerd met je nieuwe woning! Als ik je bericht zo lees en zie wat je allemaal al hebt nagelopen, dan vermoed ik dat het signaal in de wijkkast niet correct is geschakeld. Hiervoor moet een monteur ingepland worden. Toevallig heb je in de tussentijd al contact gehad en staat de monteur morgen, 12 oktober, tussen 12:00 en 18:00 voor de deur. Laat je ons weten hoe het is gegaan? 🙂

Lies.vh
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

image.jpg

Goede morgen!
Allereerst, dank voor de reacties allemaal! De monteur is gisteren inderdaad langs geweest. Hij heeft het probleem gelukkig kunnen oplossen! Ik ben er zelf niet de hele tijd bij geweest (partner wel). Onze hoofdaansluiting zit in de meter kast buiten ons appartement en de aansluiting is doorgelust naar een aansluiting bij ons in de berging. Hij heeft tussen deze twee aansluitingen een koppelstuk vervangen. Eenmaal in de berging waren er een aantal kabels verkeerd aangesloten Ook bleek de coax kabel die van de hoofdaansluiting naar de aansluiting bij ons binnen niet in orde te zijn. Het was een verouderde te dunne kabel (coax 14). Dit moet echter door ons opgelost worden. Hoewel deze twee dingen gelukkig snel opgelost waren was de aansluiting zoals de vorige bewoner deze heeft achtergelaten volgens de monteur echt een rommeltje (zie foto 😂

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Ah, super fijn dat de aap uit de mouw is @Lies.vh en je dit aan ons terugkoppelt. Dank daarvoor! Het is maar goed dat we een monteur hebben laten komen, want dit is niet iets wat jezelf gemakkelijk (of wij op afstand) kunnen ontdekken!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic