Zo'n twee weken geleden heb ik een nieuwe TV (LG 49NANO866NA) geinstalleerd. Deze vervangt een oudere Philips TV waarmee ik al zo'n tien jaar via de CI+ module en smartcard keek. Het overzetten van de CI+ module leverde op de nieuwe TV een foutmelding op: "Your host is not fully CI+ compliant". Alleen NPO1,2 en 3 kunnen worden gekeken.
Na wat gezocht te hebben op mogelijke oorzaken, kwam ik erachter dat op Mijn Ziggo het serienummer van de CI+ module niet vermeld staat. Hier staat een heel ander nummer en dat leek me een mogelijke oorzaak. Het smartcard nummer klopte wel. Dus heb ik de helpdesk gebeld en allerlei dingen doorgenomen met de medewerker, en ze kwam tot de conclusie dat het inderdaad de CI+ module is, maar dat ze niet de huidige werkend kan krijgen door iets in te stellen. Haar oplossing was dat ze een CI+ module naar me zou laten opsturen die het dan wel zou doen. Dit kon ze gratis doen en zonder dat het abonnement duurder zou worden, omdat ik op mijn vorige TV ook met de CI+ module keek.
Die module zou uiterlijk 22 mei bezorgd worden. Dit is niet gebeurd, ik heb niets ontvangen en niets van Ziggo vernomen. Omdat ik het toch een beetje vreemd vind hoe dit is gelopen, hoop ik dat jullie me richting een oplossing kunnen helpen. Van de helpdesk wordt ik toch een beetje verdrietig helaas, dus die hoop ik over te kunnen slaan...
Mijn abonnement is alles-in-1 basis.