1
Vraag
2
Reageer en help mee
Pieter1

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

CI+ module werkt niet in nieuwe TV

Zo'n twee weken geleden heb ik een nieuwe TV (LG 49NANO866NA) geinstalleerd. Deze vervangt een oudere Philips TV waarmee ik al zo'n tien jaar via de CI+ module en smartcard keek. Het overzetten van de CI+ module leverde op de nieuwe TV een foutmelding op: "Your host is not fully CI+ compliant". Alleen NPO1,2 en 3 kunnen worden gekeken.

 

Na wat gezocht te hebben op mogelijke oorzaken, kwam ik erachter dat op Mijn Ziggo het serienummer van de CI+ module niet vermeld staat. Hier staat een heel ander nummer en dat leek me een mogelijke oorzaak. Het smartcard nummer klopte wel. Dus heb ik de helpdesk gebeld en allerlei dingen doorgenomen met de medewerker, en ze kwam tot de conclusie dat het inderdaad de CI+ module is, maar dat ze niet de huidige werkend kan krijgen door iets in te stellen. Haar oplossing was dat ze een CI+ module naar me zou laten opsturen die het dan wel zou doen. Dit kon ze gratis doen en zonder dat het abonnement duurder zou worden, omdat ik op mijn vorige TV ook met de CI+ module keek.

 

Die module zou uiterlijk 22 mei bezorgd worden. Dit is niet gebeurd, ik heb niets ontvangen en niets van Ziggo vernomen. Omdat ik het toch een beetje vreemd vind hoe dit is gelopen, hoop ik dat jullie me richting een oplossing kunnen helpen. Van de helpdesk wordt ik toch een beetje verdrietig helaas, dus die hoop ik over te kunnen slaan...

 

Mijn abonnement is alles-in-1 basis.

11 Reacties 11
Richard1993!

Level 12
  • 638Posts
  • 15Oplossingen
  • 117Likes
Pieter1
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank je. Ik was vergeten te noemen dat ik ook al een keer herinstallatie heb gedaan met de genoemde instructies. Dat gaf geen verbetering helaas. 

Richard1993!

Level 12
  • 638Posts
  • 15Oplossingen
  • 117Likes

Graag gedaan. dan vrees ik dat ik je niet verder kan helpen. mijn excuses ik hoop dat het gauw opgelost word. 

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Ik vermoed dat het probleem is dat je een 1.2 module hebt en je tv minstens een 1.3 module verwacht.

 

Had je de oude module ooit gekocht? Dan heb je verkeerde info gekregen en wordt de module waarschijnlijk niet omgewisseld, bij een huurmodel natuurlijk wel.

 

Staan je gegevens in je profiel?  Deze zijn niet openbaar te zien, Dan kan een moderator e.e.a. voor je nakijken.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

 

Pieter1
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De module die ik heb is inderdaad 1.2, van het merk Smit. 

 

Mijn gegevens staan in mijn profiel, een check door een moderator zou mooi zijn. 

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hoi @Pieter1, welkom hier! 

 

Wat ontzettend balen dat het niet helemaal gaat met de CI+ module zoals je dit in gedachten hebt! Ik begrijp dat er ook een nieuwe module onderweg had moeten zijn, maar dat je niets meer hebt gekregen of gehoord. Het proces laat dus duidelijk nog een paar dingen te wensen over. 

 

Wat ik zie is dat je nog een Alles-in-1 Basis pakket hebt. Dit is een ouder pakket waar we al een paar jaar niet meer mee weken. Je hebt daar een CI+ module ooit bij gekocht. Die kan ik jammer genoeg niet zomaar vervangen. Wat er dan zou moeten gebeuren is dat we je pakket omzetten naar Internet Start en TV Start (met een CI+ Module) voor € 54,50 per maand. 

 

Dat zou in mei dus ook voor je geregeld worden en ik zie de order ook klaar staan, maar deze is nooit bevestigd. Ik kan dat nu alsnog voor je doen als dat de bedoeling is? Je krijgt dan de nieuwe CI+ module (een 1.3 module) zo snel mogelijk opgestuurd!

Pieter1
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ha @Marije ,

 

Bedankt voor je antwoord. Een wijziging van mijn abonnement is niet besproken. Goed om te weten dat ik het op die manier zou kunnen oplossen met een nieuwe CI+ module, maar op dit moment zou ik dat niet willen doen. 

 

Helaas is er een probleem met mijn internetverbinding dat maar terug blijft komen en nu weer opspeelt (https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Internetsnelheid-vaak-ineens-heel-laag/m-p/737061#M288013) en ik ga nu toch maar een alternatief testen. Als dat niet bevalt zal ik wellicht alsnog voor de abonnementswijziging gaan. 

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Je kunt een ci+ module ook kopen, met je huidige smartcard moet dat gewoon werken .

Let wel op dat je een goede koopt, er zijn verschillen in fziggo en fupc regio's.

een Smit moet in jouw geval werken.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Jammer dat je opnieuw problemen hebt met de internetverbinding, @Pieter1. Wat ervaar je momenteel precies?

Pieter1
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het probleem is dat soms de internetverbinding extreem traag wordt. Dit is dan niet te herstellen (modem herstarten etc). Er is uitgesloten dat het aan het binnennetwerk ligt aangezien direct verbonden met UTP kabel  aan de modem hetzelfde geeft. Monteurs zijn al geweest, die hebben geen oorzaak kunnen vinden. De buiten-monteur kon niet alles meten omdat ze op hetzelfde moment bezig waren de wijkkastjes te vervangen. Het leek verholpen te zijn met de nieuwe wijkkastjes, maar het keert telkens terug. Opvallend detail is dat het vaak op maandag in de loop van de ochtend misgaat en dan later op de dag weer over gaat. We hebben hier nu al veel frustratie van gehad en gaan nu kijken of ADSL een stabielere verbinding bij ons oplevert. 

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @Pieter1! Hopelijk heb je een mooi weekend gehad 🙂 Jammer dat je al langere tijd problemen ervaart met de verbinding die ineens extreem langzaam wordt en dat eerdere monteurs het euvel niet hebben kunnen verhelpen. Ik kan me je frustraties goed voorstellen als dit probleem telkens terugkeert. Mocht je nog openstaan voor een (nieuwe) analyse van het probleem, dan horen we dat uiteraard graag. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic