1
Vraag
2
Reacties
Mordante

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

CI+ module surround versterker

Ik maakte gebruik van een mediabox XL van Ziggo. Deze moet ik nu terug sturen en heb een CI+ module ontvangen.

In de oude situtatie ging de HDMI van de media box naar mijn surround versteker en dan naar de TV. Hoe krijg ik nu het geluid van de TV naar de surround versteker? Mijn TV is een Panasonic TX-P42GT30E.

5 Reacties 5
Meldingen
Aan Uit
Steefb

Level 20
  • 17068Posts
  • 3111Oplossingen
  • 8155Likes

Uit de handleiding.

Met een hdmi kabel, met een tulp (rca) aansluiting (geen surround) of met een optische  aansluiting.

Steefb_0-1639868812776.png

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

Als de handleiding klopt HDMI ARC(2)  gebruiken, op de versterker bij voorkeur ook een HDMI poort met ARC aanduiding gebruiken. In principe zou er niks hoeven te veranderen, eventueel op de panasonic kiezen voor externe luidspreker, ik kan daar niets over vinden in de handleiding.

bloemen64

Level 18
T.E.A.M.
  • 5522Posts
  • 200Oplossingen
  • 3371Likes

Ik dezelfde tv. De receiver is via hdmi2 aangesloten op de tv in/uitgang van de receiver. Hdmi 2 is een uit- en ingang die je kunt gebruiken als je receiver hdmi-arc ondersteunt.

bloemen64

Level 18
T.E.A.M.
  • 5522Posts
  • 200Oplossingen
  • 3371Likes

Zelfde oplossing op zelfde moment.

Het kiezen van luidsprekers zit niet in het instellingen menu. Dat zit in het menu dat je krijgt na het drukken op de knop "vierra link". In dat menu kun je kiezen voor geluid via TV of extern.

Zie pagina 103 in de handleiding.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 357Oplossingen
  • 547Likes

Dag @Mordante! Is het gelukt om met behulp van de gedeelde tips hier het aan de praat te krijgen zoals je dat wilde? We zijn erg benieuwd 🙂