1
Vraag
2
Reacties
Sjaqie

Level 9
  • 312Posts
  • 6Oplossingen
  • 93Likes

CI + module regelmatig abonnement kwijt

Beste forumleden,

Heb al jaren een CI+ module in mijn 2e tv, betaal hier maandelijks voor.

Waarom krijg ik dan regelmatig dat mijn abonnement is verlopen wat niet zo is, weet inmiddels wel dat ik dan mijn zenders via mijn Ziggo weer moet ophalen maar is niet echt handig als je snel ff TV wil kijken.

Waarom vervalt mijn abonnement op mijn CI + module en waarom heeft Ziggo hier (na al een aantal malen hier over heb nagevraagd) en er een oplossing voor zou komen deze nog steeds niet heeft gevonden of doorgevoerd ?

Mvrgr Sjaqie

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8436Posts
  • 988Oplossingen
  • 3692Likes

Helder, @Sjaqie! Ik vind het lastig om te bepalen welke richting we op moeten gaan. Het klopt dat er vaak na een bepaalde tijd van inactiviteit er een 'opfrisser' gestuurd moet worden naar de kaart. De precieze technische details daarachter moet ik je op dit moment schuldig blijven, maar het heeft er mee te maken dat er regelmatig gecheckt wordt waar je recht op hebt en dat na deze inactiviteit niet meer mogelijk is en je dus alleen nog maar de 3 basiszenders ziet. Een factor die daar bij meespeelt is het signaal, vandaar ook de voorgaande vragen, maar dat ziet er bij jou eigenlijk prima uit. 

Normaal gesproken zou het bij het gebruik ook vaak weer automatisch moeten gebeuren, maar de opfrisser die je aanvraagt, versnelt het proces. Ik verwacht eigenlijk dat zoals jij het omschrijft 'as designed' werkt.

Bekijk in context

12 Reacties 12
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 72674Posts
  • 5010Oplossingen
  • 20839Likes

Na hoeveel tijd, niet TV gekeken te hebben, valt de smartcard uit?

Als je een paar weken niet kijkt, dan vervalt de activatie van de smartcard en moet je opnieuw de zenders ophalen.

Sjaqie
Topicstarter
Level 9
  • 312Posts
  • 6Oplossingen
  • 93Likes

Hoi Bert,

Er zal weleens een week of 2 tussen gezeten hebben, dat hou ik niet precies bij.

Maar waarom vervalt abonnement / activatie als je niet kijkt maar wel gewoon maandelijks €2,00 op de nota staat. Dat kan niemand mij uitleggen betaalde dienst deactiveren zonder bericht.

Niet echt handig en klantvriendelijk toch ?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 72674Posts
  • 5010Oplossingen
  • 20839Likes

@Sjaqie Het schijnt iets technisch te zijn met activatie en updates van de verbindingen.

Het fenomeen is er al zolang smartcards gebruikt worden bij Ziggo en voorgangers, in oud-Ziggo gebied.

Sjaqie
Topicstarter
Level 9
  • 312Posts
  • 6Oplossingen
  • 93Likes

@Bert Zit in F-Upc gebied, dus dat kan niet de reden zijn of ze hebben dat overgenomen en niet nagedacht over de gevolgen ?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 72674Posts
  • 5010Oplossingen
  • 20839Likes

Mogelijk werkt het ook zo in oud-UPC gebied, geen idee.

Misschien kan iemand dit verduidelijken die ervaring heeft hiermee in oud-UPC gebied.

Sjaqie
Topicstarter
Level 9
  • 312Posts
  • 6Oplossingen
  • 93Likes

Wacht het ff af, anders zou een moderator dit ook moeten weten of nagaan ?

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 4963Posts
  • 463Oplossingen
  • 1520Likes

Hoi @Sjaqie,

Natuurlijk wil je direct TV willen kijken, ook als het om een tweede TV gaat. Om te bepalen waarom dit gebeurt. wil ik toch even de binnenhuisinstallatie met je doorlopen. De abonnementsrechten moeten regelmatig opnieuw naar de CI+ module verstuurd worden. Punten als splitters, wandcontactdozen, kabels en hun connectoren kunnen dit proces verstoren. Kun je aangeven hoe de installatie eruit ziet en foto's sturen van de hoofdaansluiting en de manier waarop de tweede TV aangesloten is?

Sjaqie
Topicstarter
Level 9
  • 312Posts
  • 6Oplossingen
  • 93Likes

Hoi @Rikst 

Vanaf mijn aop gaat er een korte coax naar een tweede poa-01-b. Hiervan loopt er een korte kabel naar de 1e tv en een langere naar de 2e. Van de 2e poa-01-b heb ik geen foto want die zit (te)goed weggewerkt voor een foto maar is goed aangesloten, bij vervanging van aop ivm overstappen naar giga. Alles is toen door de monteur vervangen wat nodig was.

Voor deze manier van aansluiten met 2 splitters gebruikte ik een versterker zelfde probleem. 2e splitter past niet direct op de splitter op het aop en andere zijn er niet.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 4963Posts
  • 463Oplossingen
  • 1520Likes

Dankjewel, @Sjaqie! Heb je bij de wissel van een versterker naar de splitters ook nog andere kabels in gebruik genomen, of zijn die hetzelfde gebleven? 

Sjaqie
Topicstarter
Level 9
  • 312Posts
  • 6Oplossingen
  • 93Likes

Hoi @Rikst ,

Alles is vervangen na verwijderen van de versterker en omzetten naar splitters

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8436Posts
  • 988Oplossingen
  • 3692Likes

Helder, @Sjaqie! Ik vind het lastig om te bepalen welke richting we op moeten gaan. Het klopt dat er vaak na een bepaalde tijd van inactiviteit er een 'opfrisser' gestuurd moet worden naar de kaart. De precieze technische details daarachter moet ik je op dit moment schuldig blijven, maar het heeft er mee te maken dat er regelmatig gecheckt wordt waar je recht op hebt en dat na deze inactiviteit niet meer mogelijk is en je dus alleen nog maar de 3 basiszenders ziet. Een factor die daar bij meespeelt is het signaal, vandaar ook de voorgaande vragen, maar dat ziet er bij jou eigenlijk prima uit. 

Normaal gesproken zou het bij het gebruik ook vaak weer automatisch moeten gebeuren, maar de opfrisser die je aanvraagt, versnelt het proces. Ik verwacht eigenlijk dat zoals jij het omschrijft 'as designed' werkt.

Sjaqie
Topicstarter
Level 9
  • 312Posts
  • 6Oplossingen
  • 93Likes

Hoi @Alex ,

Dan zal ik hier rekening mee moeten houden en zo nu en dan bij langere tijd geen gebruik het systeem 'as designed' en een "schop" moeten gaan geven. Verwacht dat de enige oplossing wordt. Blijf het vreemd vinden maar da's weer wel meer met Ziggo design.

Dank je voor het bericht

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic