1
Vraag
2
Reacties
FritsD

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

CI+ module past niet op Samsung UE43KU6000SXXN

Onlangs een CI+ module besteld en ontvangen type (smartdtv). Deze past echter niet op mijn Samsung UE43KU6400SXXN omdat de module 68pins is en de CI+ aansluiting op de tv 64pins is. Volgens de Ziggo check zou mijn tv wel geschikt zijn. De helpdesk geeft niet thuis. Iemand daar ervaring mee of heeft iemand constructief advies?

FritsD

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Volgens mij denk je verkeerd om je hebt een 64 pin interface voor de meeste samsung tv's en een 68 pin voor de rest. De ci-module moet in beide passen. Dan heb je dus een verkeerde interface voor je tv.

Je hebt op een ander forum dezelfde vraag gesteld, daar krijg je ongeveer hetzelfde antwoord.

https://eu.community.samsung.com/t5/Televisie/CI-interface-UE43KU6000SXXN/td-p/1777781

Er zijn inderdaad sommige Samsung tv's die zijn uitgerust met een 68 pins CI+ adapter.

De adaptor is dus 64 of 68 pin niet de ci+ module.

 

Bekijk in context

7 Reacties 7
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Dit is heel vreemd, ik heb nog niet eerder gehoord van verschillende aansluitingen van een ci module.

Wel heeft een Samsung een verloopstukje nodig. Gaat daar wat fout?

 

FritsD
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Steefb, die foto is precies de interface waar het om gaat. Daar zijn een 64pins en een 68pins versie van. De 64pins versie is standaard voor mijn tv maar dan past de 68pins ci-module van ziggo niet. De 68pins interface is volgens Samsung niet voor mijn tv-type. Dan zit ziggo tocht fout om mijn tv geschikt voor hun CI+ module te verklaren? Jammer dan als je die tv hebt gekocht….. 😉

Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes

@FritsD ,

Misschien zit Samsung wel fout, SXXN zou een toestel voor de Nederlandse markt moeten zijn. Staat er niet toevallig WXXN want die is niet voor de Nederlandse markt en niet geschikt voor Ziggo.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Volgens mij denk je verkeerd om je hebt een 64 pin interface voor de meeste samsung tv's en een 68 pin voor de rest. De ci-module moet in beide passen. Dan heb je dus een verkeerde interface voor je tv.

Je hebt op een ander forum dezelfde vraag gesteld, daar krijg je ongeveer hetzelfde antwoord.

https://eu.community.samsung.com/t5/Televisie/CI-interface-UE43KU6000SXXN/td-p/1777781

Er zijn inderdaad sommige Samsung tv's die zijn uitgerust met een 68 pins CI+ adapter.

De adaptor is dus 64 of 68 pin niet de ci+ module.

 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemiddag @FritsD 
Welkom op de Ziggo Community 🙂
Erg zonde natuurlijk wanneer je een TV aanschaft het in de praktijk niet geïnstalleerd kan worden zoals je verwacht.
Ik moet ook stellen dat @Steefb het meest relevante antwoord en oplossing heeft. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat een installatie niet zou lukken, vooral niet gezien de leeftijd van het toestel.
Laat je het weten als het is gelukt?

FritsD
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Steefb heeft mij wel verder geholpen. Concreet pennen tellen winkel brengt mij erop dat de 64/68 pins kwestie alleen geldt aan tv zijde. De CI+ module zelf zal altijd wel 68pin (gaten) zijn. Inmiddels een 64pins versie besteld (art.nr 3709-001791). Het is echter nog niet zeker dat die op mijn tv gaat werken. Ergens gelezen (weet helaas niet meer waar) dat mijn model UE43KU6400SXXN niet gaat werken. Er zin wel sites die niet mijn model model als passend vermelden. Eind van de week zal ik het weten………..

FritsD
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Opgelost! CI+ modules zijn altijd 68pins maar de interface aan tv-zijde is 68 of 64. In mijn geval dus 64 en dat gaf de verwarring. De bestelde adapter past en de CI+module in mijn tv model werkt naar behoren in mijn postcode gebied (voormalig upc). Terugkijkend ben ik zeker te vreden over de Ziggo community (snel en terzake, met name steefb). Wat betreft helpdesks van zowel Ziggo als Samsung ben ik teleurgesteld. Hun inhoudelijke kennis is laag en toegang tot technici in de back office lijken ze af te houden of niet te kunnen.

Case closed

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic