1
Vraag
2
Reacties
Wipneus

Level 2
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

CI+ module, maar welke?

Welke CI+ module moet ik nemen voor mijn Samsung 4K Tv. Tv is gecertificeerd voor/door ziggo.
Ik zie een paarse @smit (1.2) en dan heb je nog een blauwe @smit (1.3) en dan heb je nog een in het oranje 1.3 van @smit die veel duurder is als de blauwe (sticker).

Wat is de laatste versie of welke zou je nu moeten kopen voor mijn tv? Waar te koop?
39 Reacties 39
Wipneus
Topicstarter
Level 2
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hij gaf ook aan dat die meer als 300 zenders had gevonden en radiozenders. Heb hem zonder smartcard eerst geïnstalleerd en daarna de kaart erin, maar vanaf RTL4 geeft die de volgende melding: Uw toestel is niet volledig CI+ geschikt. De zenders staan op volgorde dat is niet het probleem.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
WipneusDat is de rtl 4 hd. Die gecodeerd is, en waar voor je een cart/ of juiste module nodig hebt... Nogmaals van af kanaal 925 zie je dus wel de standaard digitale free to air zenders bv kanaal 928 kan je dus wel rtl 4 sd kijken. Ziggo deelt zijn zenders op hd volgorde in. Door nu te zoeken specifiek op de free to air zenders met 4444 ipv 5555 zie je dus nu wel op kanaal 4 dus de rtl 4 sd versie ipv hd..
Wipneus
Topicstarter
Level 2
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ja dat had snapte ik ook al. Ik ben bezig om een nieuwe modules te zoeken nu.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Ok succes!
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Wipneus woont in Limburg ( zag ik in een van zijn antwoorden ) hij moet sowieso een 1.3 module kopen voor zijn 4 K toestel ik heb een oranje smit in mijn 4 k toestel en werkte ook met ondemand ik woon in voormalig Casema/Ziggo gebied waar de interactieve tv wel werkt.

Zo ver ik weet werk het niet in oud UPC gebied
Rosalie

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wij hebben de smartcard in de tv gestopt. Maar opnemen en pauzeren lukt niet. Terwijl dit wel in ons abonnement zit. Eerst zat de card in de tv. Doen we iets verkeerd?
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
RosalieIk begrijp even niet wat je bedoeld. Smartcard in de tv... En eerst zat de card in de tv.... Je hebt het ook over een module neem ik aan. Je moet dan wel een extrerne hardeschijf op je tv aansluiten. Via een vd usb poorten. Mocht de tv dit ondersteunen..voor opnemen en etc. Het heeft dus niets met je abonnement te maken, maar met de aparatuur wat daar de mogelijkheden zijn.
Rosalie

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sorry ik bedoelde dat de kaart in de ziggo box zat. Mijn man vindt 2 afstandsbedieningen onhandig. Dus heeft hij een houdertje gekocht en de card in de tv gedaan. We hebben een nieuwe panasonic tv.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Ok maar de tv heeft dan een externe hardeschijf nodig En ook hier geld. De tv heeft maar 1 tuner. Dus opnemen en na een eendere zender kijken lukt dan niet. Mits een van de zenders in een zelfde stream zitten.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Aanvulling: je kan de box natuurlijk ook blijven gebruiken voor de free to air zenders ( lees vorige reacties) en als nog opnemen op/via de box
Rosalie

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor je advies!
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Ok graag gedaan..
Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes
Wipneus wrote:
Ja dat had snapte ik ook al. Ik ben bezig om een nieuwe modules te zoeken nu.


Wipneus,

Ik had ook het gat na NPO3. Telefonisch alle smartcards weer laten activeren en na 15 min had ik weer alle zenders. In mijn geval lukte activeren via de site van Ziggo niet, vandaar dat ik gebeld heb.

Gr,

Beeblebrox.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Beeblebrox wrote:
Wipneus wrote:
Ja dat had snapte ik ook al. Ik ben bezig om een nieuwe modules te zoeken nu.


Wipneus,

Ik had ook het gat na NPO3. Telefonisch alle smartcards weer laten activeren en na 15 min had ik weer alle zenders. In mijn geval lukte activeren via de site van Ziggo niet, vandaar dat ik gebeld heb.

Gr,

Beeblebrox.
van wat ik begreep is de module die wipneus heeft verouderd. En Wipneus heeft reeds contact gehad met de helpdesk..,
Wipneus
Topicstarter
Level 2
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ja moet een nieuwe module in. Mijn @smit modules (met paarse sticker) zijn meer als 5 jaar oud. 4K tv is nog niet zo oud. Heb inmiddels een nieuwe module besteld. De oude module werkt gewoon nog op een oudere smart tv van in mijn geval SONY en een Samsung.
Zag wel op de nieuwe 4K tv dat vanaf kanaal 925 de analoge zenders die worden aangeboden staan zoals al eerder in een reactie werd aangegeven.

Wacht gewoon op de nieuwe Quantis module die beide versies ondersteunt (1.2 en 1.3)
Wipneus
Topicstarter
Level 2
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Als de modules met smartcards gewoon werken op de tv die ik heb, hoef ik niet te bellen om ze nogmaals te activeren want ze werken gewoon. Alleen zodra ik de module met smartcard erin doe krijg ik de melding zoals eerder vermeld. Dus ligt het aan de verouderde module voor deze moderne 4K tv.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
*** overbodige tekst verwijderd ***
Rosalie

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
We hebben tv standaard met opnemen en pauzeren.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Be rt wrote:
Rosalie wrote:
Wij hebben de smartcard in de tv gestopt. Maar opnemen en pauzeren lukt niet. Terwijl dit wel in ons abonnement zit. Eerst zat de card in de tv. Doen we iets verkeerd?

Rosalie

Opnemen en pauzeren kan met de één of andere mediabox.
Ziggo neemt niet in de cloud op en pauzeert ook niet in de cloud.

En ik meen te begrijpen dat het ook met een externe harde schijf kan, maar daar weten anderen weer meer over te vertellen die hier ervaring mee hebben.

Even voor de duidelijkheid, welke abonnement heb je waar je opnemen en pauzeren in ziet staan?


Hoi Bert ik had reeds enig uitleg gegeven aan Roasalie.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
robbo Oeps, heel de 2e pagina niet gelezen.:thinking:

Overbodige tekst verwijder. robbo
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic