1
Vraag
2
Reageer en help mee
Ronald289

Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

CI+ module is sterk verouderd en daarmee ook erg Traag werkende ziggo on demand

Ik vraag mij af of ik de enige ben die ziggo on demand (ci+-module) als extreem langzaam en verouderd ervaar. Het kan veel beter. Ik gebruik ook google tv (tip: op fnac voor 75 euro) op tweede tv en dat werkt prima en snel met de ziggogo app (echt een een aanrader). De reden voor de ci+ module is noodgedwongen; de mediabox is veel te groot voor mijn "hangende" tv kast.  Heeft iemand tips om dit probleem op te lossen? Ik denk dat ziggo even moet reageren. Ik heb alles getest en nagevraargd op andere fora en de uitkomst m.i. is: verouderde (niet geupdate) techniek.

20 Reacties 20
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Aangezien de module niet zoveel doet, het is feitelijk niet meer dan een decoder, verdenk ik eerder je TV.

Ronald289
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dan heb je het verkeerd begrepen. Het gaat om terugkijken etc.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Je bedoelt de on-demand (rode knop) functionaliteit?

Dat is niet de snelste techniek.

 

Hopelijk komt deze over een tijdje naar Nederland: Liberty Global - Apollo on Vimeo

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Bert  schreef:

Je bedoelt de on-demand (rode knop) functionaliteit?

Dat is niet de snelste techniek.

 

Hopelijk komt deze over een tijdje naar Nederland: Liberty Global - Apollo on Vimeo


Heb je daar een onderbouwing voor? Het is gewoon video ondemand, niet veel anders dan wat de MB XL en Next ook gebruiken en zelfs mijn Humax 5300C.

 

@Ronald289 voor ondemand met een CI module heb je een 1.3 versie nodig, 1.4 is er nog maar mondjesmaat. Dat verouderd zijn is wat ik hiervan weet onzin. De TV heeft een goede internet verbinding nodig en moet vlot samen kunnen werken met de module meer niet.

 

De oplossing voor je hangende TV kast  is de TV zelf vervangen voor een merk/model met Android TV als operating systeem. Dan kan je daar de Ziggo Go TV app op gebruiken. 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@RoWi. schreef: "Heb je daar een onderbouwing voor? Het is gewoon video ondemand, niet veel anders dan wat de MB XL en Next ook gebruiken en zelfs mijn Humax 5300C."

 

Heb je wel eens een CI+ gehad?

Zo ja, dan weet je hoe veel snelheidsverschil er is met de de nieuwste mediaboxen.

De Humax is ook een stuk trager met on-demand dan de nieuwe software Mediabox XL en helemaal in vergelijking met de Next.

Ronald289
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb getest en weet het antwoord ondertussen. Het ziggo on demand op basis van ci+ is inderdaad verouderd en traag. M.i. moet er een update komen of je moet er mee ophouden. Dit is voor de merkbeleving van ziggo ronduit slecht. Ondertussen heb ik met ziggo een oplossing gevonden. Jouw idee van android tv is wonderlijk. Een chromecast is een ietwat goedkopere en perfecte oplossing. 

Ronald289
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Eens. Ziggo kiest er voor om verouderde techniek in te zetten. De ci+ module voor on demand is ronduit slecht. Dat gedoe met die mediaboxen is m.i. een beetje dom. Merkbeleving wordt onnodig slecht. Die oudere boxen zijn voor deze tijd bijna historisch te noemen. Iki heb ondertussen met ziggo een passende oplossing gevonden. Voordat mensen jaloers worden. Het is niet de Next. 😉

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ja ik heb een CI 1.2 in gebruik, mischien dat er iets verschil zit in het zappen naar een andere kanaal, hoewel dat door de TV software gebeurd niet de module, en mogelijk werkt het openen van het On Demand menu iets langzamer, dat zou kunnen, maar dat is eerder gewenning en ons eigen ongeduld.

 

Ik merk zelf geen storend verschil tussen het zoeken van een Film of Serie via de Humax of via een Amazon Firestick met de Ziggo Go app. Ik zal meer geduld hebben.

 

Terugkijken wat  de topic starter ook noemt is iets anders dat ligt geheel bij Ziggo, en toch werkt dat beter, via uitzending gemist krijg je alleen het bewuste programma te zien niet de voorafgaande reclame. Het grootste nadeel daarvan is het beperkt aantal kanalen waarop we mogen terugkijken. Zeven dagen terug via de gids dat lukt helaas niet.

Ronald289
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dank voor jouw uitgebreide reactie. De google tv werkt gewoon goed. Maar er is wel degelijk een technisch issue met on demand met de ci+ module. Het is verouderd en bijna genant. Terwijl de rest van mijn ziggo-ervaring wel goed is. Beetje spijtig. Ondertussen heb ik met ziggo een oplossing gevonden. 

Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 680Likes

@Ronald289  Je hebt nu al 3 keer vermeld een oplossing met Ziggo te hebben gevonden?! Wil je ook vertellen wat dat is, of hou je het voor jezelf? 

Ronald289
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Pineapple Ik weet niet of ik dat specifiek moet melden hier. Maar je vraagt het expliciet. Aangezien Google TV perfect werkt (echt een aanrader) heeft ziggo mij voorgesteld een chromecast toe te zenden. Niet de Google Tv helaas. Ik neem aan dat de software via de chromecast vergelijkbaar werkt met de google tv.  Ik denk dat ziggo echt iets aan de ci+ moet doen en ook die "verouderde" boxen moet vervangen . Maar goed dat is niet aan mij. 

Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 680Likes

Je bent natuurlijk helemaal niets verplicht. Als je niet wilt reageren, of wat dan ook, is zeker geen enkel probleem. Maar omdat je het al 3 keer aangaf, vroeg ik mezelf af wat daar de reden van was. In ieder geval, bedankt voor je reactie. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Ronald289  schreef:

@PineappleIk weet niet of ik dat specifiek moet melden hier. Maar je vraagt het expliciet. Aangezien Google TV perfect werkt (echt een aanrader) heeft ziggo mij voorgesteld een chromecast toe te zenden. Niet de Google Tv helaas. Ik neem aan dat de software via de chromecast vergelijkbaar werkt met de google tv.  Ik denk dat ziggo echt iets aan de ci+ moet doen en ook die "verouderde" boxen moet vervangen . Maar goed dat is niet aan mij. 


Dat is netjes en letterlijk coulance, zo van hier heb je een chromecast en nu niet meer zeuren.

Via een chromecast zonder AndroidTV/Google TV heb je een extra apparaat nodig vanwaar je moet casten dus zeker niet hetzelfde.

 

Wat is dan het technische issue ik lees daar geen onderbouwing voor? Wat de oudere mediaboxen betreft, elke nieuwe klant krijgt nu de net zo verouderde Mediabox XL die wel nieuwe software heeft maar hardware matig ook aan het verouderen is. Toch heb ik vele malen liever mijn Humax met de radiokanalen vanaf 801 dan de Next of XL met die vage radio app. De eerlijkheid gebied mij wel te zeggen dat we vanwege de terugkijk mogelijkheid meer van de Firestick gebruik maken.

 

Zolang Ziggo nog de nadruk blijft leggen op DVB ontkomen ze niet aan de CI module en smartcards, dat kastje uit de reactie van Bert is voor DVB nutteloos.  verder de klanten die ver voor alle fusie klant waren hebben eigen apparatuur, die gaat het huidige VodafoneZiggo simpelweg niet vervangen. Dan moet je als klant een nieuw abonnement afsluiten.

 

 

Ronald289
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@kowi Het is issue is toch wel duidelijk? De software is sterk verouderd en geeft een soort windows vista experience.... Er zitten ook bugs in de software; terugkijken werkt niet goed. De mediabox etc hebben nog een software update gekregen ook de android app. Maar de ci+ niet. Ik denk dat ziggo met steeds meer concurrentie te maken gaat krijgen (verglazing en wegvallen F1) en wel zal moeten upgraden (met name ook hardware). De markt is de baas. Voor nu heb ik de chrome cast geaccepteerd (ws ga ik alsnog een tweede google tv aanschaffen); ik heb mijn punt wel gemaakt denk ik.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@RoWi. "dat kastje uit de reactie van Bert is voor DVB nutteloos."

Welk kastje uit mijn reactie is nutteloos voor DVB?

De Humax of de Mediabox XL of de Next?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Bert  schreef:

@RoWi. "dat kastje uit de reactie van Bert is voor DVB nutteloos."

Welk kastje uit mijn reactie is nutteloos voor DVB?

De Humax of de Mediabox XL of de Next?


 Het Vimeo filmpje. Deze werkt met IPTV dus het Ziggo Go platform en enkel via Wifi of ethernet.

https://www.libertyglobal.com/the-mini-tv-box-our-smallest-greenest-set-top-box/

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@RoWi. Ah, ja natuurlijk, dat is een kastje wat volledig via wifi gaat, dan heb je geen coax kabel meer nodig, alleen een wifi verbinding.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Bert  schreef:

@RoWi. Ah, ja natuurlijk, dat is een kastje wat volledig via wifi gaat, dan heb je geen coax kabel meer nodig, alleen een wifi verbinding.


Ergo geen DVB-C nodig, mocht deze in Nederland worden geintroduceerd, is dat voor mij een teken dat DVB bij VodafoneZiggo op het einde gaat lopen. 

 

Ik heb het al eerder geschreven maar 5 tot 10 jaar vanaf nu kijken en luisteren we enkel nog naar IP streams dan wordt alles cloudbased.

Mogelijk zelfs sneller gezien deze ontwikkeling die mij veel te ver gaat. 

https://www.libertyglobal.com/introducing-oneconnect-our-new-digital-cloud-based-platform-powering-a...

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@RoWi. het zal je verrassen, mocht je het zelf een keer ervaren, hoe snel en stabiel en uitstekend dekkend die dingen zijn.🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic