1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Drai02

Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

CI module installeren op Philips TV 40PFL9705H

Ik heb vandaag een CI module binnen gekregen en probeer deze op mijn Philips TV type 40PFL9705H te installeren, maar het netwerk-ID wordt niet herkend. In de beschrijving staat dat ik 5555 of 05555 moet gebruiken, maar dan komt de melding netwerk ID onjuist. Na contact met Ziggo wordt nog gevraagd om het volgende te proberen om als ID in te voeren, 55550 of 43142 of 04444. Bij al deze varianten krijg ik ook de melding dat netwerk ID onjuist is.
Wie kan mij helpen, wat kan ik verder doen?

gr.
Andre
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Drai02
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Zojuist contact gehad en het is gelukt !!!!
Alles werkt nu weer.

nogmaals bedankt voor jullie input.

gr.
Andre

Bekijk in context

7 Reacties 7
Meldingen
Aan Uit
Steefb

Level 20
  • 17130Posts
  • 3120Oplossingen
  • 8207Likes
Heb je de installatie procedure precies gevolgd?

Zorg ervoor dat de CI+ Module nog NIET in de tv zit. Deze plaats je pas na het installeren van je tv.
Vibram Barefoot

Level 7
  • 168Posts
  • 8Oplossingen
  • 30Likes

Heb je eerst de digitale kanalen geinstalleerd, zonder de module te plaatsen. Is je toestel gecertificeerd door Ziggo ? is de module al geactiveerd door Ziggo want dit duurt even. Een Ziggo CI+ Module installeren

a.

Zorg ervoor dat de CI+ Module nog niet in je tv zit. Heb je de module er al wel ingestoken? Haal hem er dan uit.

b.

Sluit je tv aan op de dichtstbijzijnde tv-aansluiting met een coaxkabel.

c.

Zet je tv aan en installeer je tv met behulp van de handleiding. Omdat dit per merk en model verschillend is kunnen we je die exacte informatie niet geven. Is je tv al geïnstalleerd? Zoek dan in de handleiding naar de instructies voor digitale zenders zoeken of zet de tv terug naar de fabrieksinstellingen.

d.

Tijdens het installeren of voordat je kunt zoeken naar zenders vraagt je tv om een frequentie en een netwerk-ID. Wat je hier invult verschilt per woonplaats. Vul daarom hieronder je postcode en huisnummer in voor de juiste gegevens.
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 455Likes
Drai02 ,

Bij sommige TV's staan er 5 posities om het netwerk-ID in te voeren terwijl er maar 4 nodig zijn. Met de pijltoetsen kan men daar van plaats en cijfer veranderen, doe dat niet maar toets daadwerkelijk 05555 of 04444 in met de cijfertoetsen. Ben 2 dagen met een Salora TV bezig geweest, steeds de melding ongeldig ID.

Succes.
Drai02
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Jongens tot zover alvast bedankt. Ik woon in Tiel Gelderland voor wie dat vroeg.
voor zover ik weet heb ik de procedure netje gevolgd, maar toch lukt het niet.
Met jullie hulp ben ik nu inderdaad een stuk verder. De zenders zijn nu geïnstalleerd maar krijg nog wel de melding dat de Smartcart is verlopen. Dat is nog vreemd. Heb hem vandaag binnen gekregen dus hij zou het toch moeten doen zou je zeggen. Ga nog maar even met ziggo bellen. Heeft misschien te maken met mijn nieuwe abonnement die per februari in zal gaan.
Ik laat het nog even weten wat het telefoontje oplevert en anders gaan we verder zoeken.

gr
Andre
Steefb

Level 20
  • 17130Posts
  • 3120Oplossingen
  • 8207Likes
Drai02 wrote:
krijg nog wel de melding dat de Smartcart is verlopen. Dat is nog vreemd. Heb hem vandaag binnen gekregen dus hij zou het toch moeten doen zou je zeggen. Ga nog maar even met ziggo bellen. Heeft misschien te maken met mijn nieuwe abonnement die per februari in zal gaan.
Ik laat het nog even weten wat het telefoontje oplevert en anders gaan we verder zoeken.

gr
Andre

"nieuwe abonnement die per februari in zal gaan."

Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben??:thinking:
Drai02
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Zojuist contact gehad en het is gelukt !!!!
Alles werkt nu weer.

nogmaals bedankt voor jullie input.

gr.
Andre
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3870Posts
  • 225Oplossingen
  • 1594Likes
Hallo Drai02, welkom op onze Community.

Fijn dat alles nu goed is gelukt met de tips van iedereen hier. Veel kijkplezier!