Beste,
Sinds kort heb ik geen commerciele zenders meer op mijn TV die is aangesloten op een Samsung C7140 mediabox. Is dit met een CI+ kaart of op een andere manier op te lossen ? Ik heb dus nog steeds wel NPO, etc. Alleen RTL4, etc. ontbreken. Heb de zenders geinstalleerd via id 4444.
Wie weet raad ?
Gr.
Kees
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@cvandersar1 schreef:
Als ik dit dus lees zou een CI+ kaart plaatsen in mijn C7140 de oplossing zijn ? Ik heb dan weer RTL4, etc. in mijn postcodegebied (=3135) met met kabelabonnement ?
@cvandersar1 In oud-UPC gebied werkt het niet op die manier met smartcards, dat is alleen in oud-Ziggo gebied.
Beide gebieden hebben een ander smartcard systeem.
https://www.vodafoneziggo.nl/en/nieuws/ziggo-clients-rotterdam-region-switch-digital-radio/
Postcode 3135 ligt in fUPC gebied.
Voor ongecodeerde zenders:
Frequentie 474.00 MHz, Netwerk-id 4444, Modulatie 64 QAM
fUPC: Symboolsnelheid 6900 KS/s
fZiggo: Symboolsnelheid 6875 KS/s
Op 16 mei 2022 zijn de SD kanalen 928..934, 975 (SD in mpeg-2)
omgezet naar SD in mpeg-4.
RTL 4, RTL 5, SBS6, RTL 7, Veronica / Disney XD, Net5, RTL 8 en RTL Z
zijn alleen nog te zien op de kanalen 4..10, 12.
Bij Netwerk ID (0)4444 ongecodeerd in SD met mpeg-4.
Bij Netwerk ID (0)5555 gecodeerd in HD met mpeg-4, en
niet meer dubbel aanwezig op de kanalen 928..934, 975.
Samsung C7140:
in fZiggo gebied werkt de Irdeto smartcard wel.
Behalve het verschil met de codering wat de smartcards betreft wat al is benoemd, zou het inderdaad niet uit mogen maken.
Het is dan ook een vreemde situatie.
Ik heb dit probleem dus inderdaad sinds 16 mei. Als ik de coax kabel direct aansluit op mijn tv en de zenders installeer met '4444' en '6900' heb ik 'alle' zenders met RTL4 op kanaal 4. Sluit ik mijn coax kabel echter aan op de C7140 en hetzelfde doe (dus '4444' en '6900') heb ik wel de NPO zenders, maar geen RTL4, etc.
Zou het kunnen dat Ziggo dit op afstand blokkeert ?
Nee, anders zou je TV die kanalen ook niet ontvangen.
Het blijft vreemd, omdat je NPO wel hebt is het geen Mpeg4 probleem. Dan is het eerder de tuner van de Samsung.
Voor alle zekerheid: is het wel een Samsung SMT-C7140?
De Samsung SMT-C1140 is een SD decoder.
https://www.digitalekabeltelevisie.nl
Omdat de C7140 af en toe begon te haperen (beeld werd wat blokkerig en geluid ging haperen) heb ik via Marktplaats een reserve C7140 gekocht. Ik zou deze eens kunnen proberen.
Het is echt een C7140. Nu zijn daar volgens mij nog wel een paar types van, maar dat zou toch niet mogen uitmaken ..
Zou Ziggo dan niet specifiek de C7140 kunnen blokkeren, dat Ziggo dus de C7140 'herkent' ? Ik bypass de C7140 immers als ik de coax kabel direct aansluit op de tv.
Een broer van mij elders in Vlaardingen, die ook een C7140, heeft trouwens precies hetzelfde als ik...
Het zou mij inderdaad niets verbazen dat Ziggo dit type eruit gegooid heeft. Net zoals vorig jaar met een ander type, waarvan Ziggo de ondersteuning stopte, zonder enige kennisgeving.
Ziggo is nu natuurlijk wel fUpc en fZiggo aan het gelijk trekken, dus is dan een 'opschoning' ook te verwachten.
Nu zijn dit ook wel oude types, maar Ziggo kan volgens mij gewoon controleren hoeveel van dit soort modellen/types actief zijn. Of anders zou Ziggo dit op haar website kunnen vermelden. Natuurlijk zou men die vermelding wel moeten kunnen vinden, maar het is nu ook maar gissen, met misschien wel veel overbodig werk.
Ik denk dat die Samsung ontvanger alleen
MPEG 2 kan verwerken. Tegenwoordig zijn alle zenders bij Ziggo in MPEG 4.
@wewanl schreef:Ik denk dat die Samsung ontvanger alleen
MPEG 2 kan verwerken. Tegenwoordig zijn alle zenders bij Ziggo in MPEG 4.
We weten toch al dat dit een HD-ontvanger is.
Je kan HD doorgeven in MPEG 2 maar ook in MEPG 4.
Wat een ruis weer. Ziggo heeft nooit HD in mpeg2 doorgegeven. Deze ontvanger voor ziggo-gebied werkt nog prima. Anders hadden zich hier wel meer mensen gemeld.
Mijn C7140 werkt dus ook op de coax kabel in mijn gebied (= Vlaardingen) maar mis alleen de commerciele zenders en heb de zenders moeten installeren met '4444' en '6900'. Met '5555' worden geen zenders gevonden en staat de signaalsterkte op '0'. Mijn broer elders in Vlaardingen heeft sinds 16 mei precies hetzelfde. Ik wil graag op de kabel blijven. De vraag is dus of dit op te lossen is met de C7140 en zo niet, of een Humax wel zou werken.
Laat dan de samsung er tussen uit anders wordt het een Next Mini of een CI module en smartcard geschikt voor Nagravision.
Het enige is dat de Samsung de frequentie waar rtl 4 op uitzend niet binnen haalt, dan moeten er meer kanalen missen.
Mogelijk dat er nog een moderator langskomt met het verlossende antwoord.
Ps @cvandersar1 welk abonnement neemt u af? In UPC gebied is zover ik weet nooit sprake geweest van eigen ontvangers, dat u een oud Ziggo ontvanger heeft is al verbazend eerlijk gezegd.
Nu in fUPC gebied:
Frequentie 474.00 MHz, Netwerk-id 4444, Modulatie 64 QAM
Symboolsnelheid 6900 KS/s
De vraag is of er iemand is bij wie op de Humax wel
RTL 4, RTL 5, SBS6, RTL 7, Veronica / Disney XD, Net5, RTL 8 en RTL Z (in SD) te zien zijn.
Nog 2 vragen:
Wat staat er aan het begin van de zenderlijst (GUIDE) en is kanaal 53: Ketnet er?
In fZiggo gebied met Netwerk-id 4444:
1: NPO 1 HD
..
4: RTL 4
..
53: Ketnet
@youriy schreef:
@cvandersar1 schreef:Zie dan dus niets op kanaal 4, maar ook niet op het kanaal 828 waar ik eerst naar keek voor RTL4.
Maar je kunt wel kanaal 4 kiezen en dat ie daarop blijft staan? En komt er dan geen melding in beeld?
Ik vraag het nog maar een keer.
Hallo beste mensen,
Dank voor dit topic, ik had precies hetzelfde!
Ik heb een Humax 5300C.
Ik zit hier op Rotterdam Zuid, postcode is in de 3086-reeks.
Verder heb ik het goedkoopste abonnement.
Bij Ziggo zien ze geen kastje aangemeld.
Gisteren heel lang zitten zoeken.
Dit werkt nu bij mij:
Freq: 474.00
ID: 4444
Symbool: 6900
Dus Symbool is opeens 6900 ipv. 6850
Dank voor de gouden tip over 4444!
NPO is HD,BBC ook. Rest niet gekeken.
De commerciëlen zijn niet in HD, ze zitten vanaf 4,dus RTL-4 zit op 4 enzovoort.
Die reex vanaf 92x is er niet meer.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.