Beste,
Sinds kort heb ik geen commerciele zenders meer op mijn TV die is aangesloten op een Samsung C7140 mediabox. Is dit met een CI+ kaart of op een andere manier op te lossen ? Ik heb dus nog steeds wel NPO, etc. Alleen RTL4, etc. ontbreken. Heb de zenders geinstalleerd via id 4444.
Wie weet raad ?
Gr.
Kees
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@Strelok jij ontvangt met je Humax dus nog wel RTL4 dat deze niet HD is klopt de compressie is veranderd naar Mpeg4. De resolutie niet.
Dat ze geen kastje zien klopt, je hebt er vermoedelijk geen Smartcard in zitten.
Is dat wel Ziggo gebied? Is dat geen Delta lever gebied wat kabelTV betreft probeer ik 3068 GZ krijg ik de melding geen levergebied.
https://www.vodafoneziggo.nl/en/nieuws/ziggo-clients-rotterdam-region-switch-digital-radio/
Op de site van Ziggo zul je echter vaak niet veel verder komen, of juist zien dat de Humax in jou postcodegebied niet inzetbaar is.
En dat heeft te maken met het feit dat UPC eerder alleen maar gebruik maakte van het Nagravision signaal, en niet met het IR-Deto signaal, waarbij de Humax alleen met die laatste kan werken. Nu UPC onder Ziggo valt, is dat wel veranderd, maar desondanks zal Ziggo geen smartcards uitgeven in fUPC gebied, waardoor de Humax dus niet bruikbaar is op het gehele vlak, maar dus wel voor de vrije zenders.
@jenson "Nu UPC onder Ziggo valt, is dat wel veranderd, maar desondanks zal Ziggo geen smartcards uitgeven in fUPC gebied"
Ik zie nog geen berichten dat het IR-Deto signaal ook in oud-UPC gebied gebruikt zou kunnen worden, dan zou heel de achterliggende techniek in oud-UPC gewijzigd en/of vervangen moeten zijn.
@Bert schreef:@jenson "Nu UPC onder Ziggo valt, is dat wel veranderd, maar desondanks zal Ziggo geen smartcards uitgeven in fUPC gebied"
Ik zie nog geen berichten dat het IR-Deto signaal ook in oud-UPC gebied gebruikt zou kunnen worden, dan zou heel de achterliggende techniek in oud-UPC gewijzigd en/of vervangen moeten zijn.
Blijkbaar althans volgens het topic van Willem werdt of wordt Nagravision en IRdeto in het volledige Ziggo gebied door gegeven, echter geeft Ziggo geen IR Deto kaarten uit in Fupc gebied, daar wringt de schoen.
Al is het bruikbaar het mag niet worden gebruikt.
En helaas is mijn gerichte vraag daarover nooit beantwoord.
Wat betreft Irdeto signaal en Nagravision signaal, als ik goed op de hoogte ben is dat software in de CI module's, het TV signaal wat uitgestuurd wordt is wel volgens methode A of B gecodeerd. De vraag is dus waar wordt die encryptie toegepast vanuit het hoofd platform of pas op lokaal nivo, het komt mij over op lokaal nivo, anders zouden deze verschillen allang tot het verleden behoren.
@jenson schreef:
HUMAX-ontvangers ook geschikt voor UPC
Klopt maar dat heeft niks te maken met de Ir deto en Nagravision coderingen de Humax kan niks met Nagravision. Een smartcard voor UPC gebied zal in een Humax niet werken.
Het lijkt gebaseerd op meerdere topics dat een actieve smartcard uit fZiggo gebied wel werkt in fUPC gebied.
Voor de Free to Cable kanalen is een TV met een DVB-C tuner genoeg, daar is geen losse box voor nodig.
Ik heb alleen een kabelabonnement en heb zelf de C7140 erbij gezet. NPO 1, 2 en 3 ontvang ik in HD kwaliteit als de C7140 er 'tussen' zit. RTL4, 5, SBS 6, etc. (op kanaal 4 e.v.) ontvang ik alleen in SD kwaliteit als ik de coax kabel direct aansluit op de tv en de zenders heb geinstalleerd met 4444 en '6900'. Als ik de coax kabel rechtstreeks aansluit op de C7140 en installeer via 4444 en '6900' ('5555' werkt niet) heb ik nog steeds NPO1, etc, in HD, maar heb ik geen RTL4, 5 etc. meer. Postcode is 3135 = voormalig UPC gebied en mijn broer elders in Vlaardingen heeft precies hetzelfde.
Op 53 zit inderdaad ketnet en op kanaal 4 RTL 4, maar alleen als ik de coax kabel (dus kabelabonnement) direct in de tv heb. Bij aansluiten van de coax kabel op de C7140 wordt RTL4, enz. niet gevonden wanneer via de '4444 instellingen'. Ik wil echter graag programma's op kunnen nemen met een Mediabox ! Mijn broer heeft sinds 16 mei precies hetzelfde probleem.
Kanaal 4 en kanaal 828 'bestaan' niet als in de coax kabel aansluit op de C7140 en de zenders instel met '4444, etc.'. Wanneer ik mijn coax kabel rechtstreeks aansluit op de tv dan wordt rtl 4, etc. wel gevonden in sd kwaliteit op kanaal 4, etc.
Bedankt! Blijkbaar werkt de Humax 5300C wel met '4444', etc. om RTL4, etc. te krijgen en mijn C7140 niet ...
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.