Goedemorgen onze CI+ module is gestopt met werken op de tv beneden. Als we hem in de tv boven doen werkt hij wel.
Heb al de smartcard gereset en de tv opnieuw geïnstalleerd. Maar krijg telkens de volgende foutmelding: (8) CI+ Authenticatie mislukt, controleer of uw tv de module ondersteunt en of de tv module op de juiste wijze in het TV toestel zit. Herhaal daarna de installatie stappen.
De tv is een Philips 49PUS6501/12 en wordt volgens de site van Ziggo ondersteunt. Iemand nog tips voor deze foutmelding?
Groeten.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Heb je ook geïnstalleerd zonder geplaatste module? en welke module hebben we het over?
Teun.
Ja ook zonder geplaatste module. De Quantum module hebben wij.
De tv terug zetten naar fabrieks instellingen.
En dan alles opnieuw installeren.
Fabrieksinstellingen heb ik ook geprobeerd. Heeft niet gewerkt.
Goedemorgen @Basschellekens en welkom op de Community,
Wat vervelend dat je op 1 van je tv's een authenticatie (8) foutmelding krijgt i.c.m. de CI Plus! Kun je eens controleren of de betreffende tv voorzien is van de meest recente softwareversie.
Sluit ter controle ook eens een andere coaxkabel aan tussen het aansluitpunt en de tv waarop het probleem zich voordoet. Als het signaal niet goed binnenkomt op de tv, kan dit ook voor allerlei vreemde foutcodes zorgen.
Doorloop daarna opnieuw de installatie op de TV met CI Plus zoals hier beschreven staat. Laat maar weten wat je bevindingen zijn. We helpen je hier graag verder.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.