Vraag
Reacties
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
Basschellekens
Level 1

CI+ module foutmelding

Goedemorgen onze CI+ module is gestopt met werken op de tv beneden. Als we hem in de tv boven doen werkt hij wel. 

Heb al de smartcard gereset en de tv opnieuw geïnstalleerd. Maar krijg telkens de volgende foutmelding: (8) CI+ Authenticatie mislukt, controleer of uw tv de module ondersteunt en of de tv module op de juiste wijze in het TV toestel zit. Herhaal daarna de installatie stappen. 

De tv is een Philips 49PUS6501/12 en wordt volgens de site van Ziggo ondersteunt. Iemand nog tips voor deze foutmelding? 

Groeten. 

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
5 Reacties 5
Teun
Level 17

Heb je ook geïnstalleerd zonder geplaatste module? en welke module hebben we het over?

 

Teun.

0 Kudos
Basschellekens
Level 1
Topicstarter

Ja ook zonder geplaatste module. De Quantum module hebben wij.

0 Kudos
Niet van toepassing

De tv terug zetten naar fabrieks instellingen.

En dan alles opnieuw installeren. 

0 Kudos
Basschellekens
Level 1
Topicstarter

Fabrieksinstellingen heb ik ook geprobeerd. Heeft niet gewerkt. 

0 Kudos
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

Goedemorgen @Basschellekens  en welkom op de Community,

Wat vervelend dat je op 1 van je tv's een authenticatie (8) foutmelding krijgt i.c.m. de CI Plus! Kun je eens controleren of de betreffende tv voorzien is van de meest recente softwareversie.
Sluit ter controle ook eens een andere coaxkabel aan tussen het aansluitpunt en de tv waarop het probleem zich voordoet. Als het signaal niet goed binnenkomt op de tv, kan dit ook voor allerlei vreemde foutcodes zorgen.
Doorloop daarna opnieuw de installatie op de TV met CI Plus zoals hier beschreven staat. Laat maar weten wat je bevindingen zijn.  We helpen je hier graag verder. 

0 Kudos