Vraag
Reacties
Oplossing
Alex88
Level 5

CI+ module en smartcard nog bruikbaar?

Goedemorgen,

Bij het opruimen kwam ik in mijn spullen een Ziggo CI+ module en smartcard tegen inclusief kassabon (een tijd terug gekocht voor blijkbaar 80 euro). Deze zal actief zijn geweest op mijn eigen abonnement toen ik nog alleen woonde, of misschien net daarvoor nog op het abonnement toen ik nog thuis woonde.

Tegenwoordig staat ons abonnement al jaren op naam van mijn partner. Is zo'n smartcard nog te activeren, of wordt dat helemaal niet meer gedaan? Een smartcard huren is tegenwoordig volgens mij de standaard, alleen zou je dan weer een nieuwe module erbij krijgen terwijl ik die dus ooit nieuw gekocht heb en dus eigenlijk al heb liggen.

Heb het nog niet direct nodig, maar wie weet is het ooit handig voor op de kamer van de kinderen als ze er de juiste leeftijd voor hebben.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Karel.
Level 17

Als de smartcard in eigendom niet zichtbaar is in “Mijn Vodafone/Ziggo” app of website dan wordt die helaas niet meer geactiveerd door Ziggo. De module kan mogelijk in de nieuwste TV niet meer werken, dat is een beetje afhankelijk van de versie 1.1, 1.2, 1.3, 1.4. en wat de TV vereist.

Dan is ZiggoGOTV app ipv een smartcart/CI+ module op de TV een mogelijke alternatief, dat kost niets extra. Of de TV afstemmen met KabelTV instellingen met netwerk ID (0)4444 dan zijn veel kanalen ook te zien.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Karel.
Level 17

Als de smartcard in eigendom niet zichtbaar is in “Mijn Vodafone/Ziggo” app of website dan wordt die helaas niet meer geactiveerd door Ziggo. De module kan mogelijk in de nieuwste TV niet meer werken, dat is een beetje afhankelijk van de versie 1.1, 1.2, 1.3, 1.4. en wat de TV vereist.

Dan is ZiggoGOTV app ipv een smartcart/CI+ module op de TV een mogelijke alternatief, dat kost niets extra. Of de TV afstemmen met KabelTV instellingen met netwerk ID (0)4444 dan zijn veel kanalen ook te zien.

Alex88
Level 5
Topicstarter

Dank voor de reactie, de CI module en smartcard heb ik wel getest in de betreffende tv, hij leest hem keurig en ook het nummer van de smartcard zie ik terug in het menu van de tv. Alleen uiteraard geen beeld op de RTL en SBS zenders.

Dan inderdaad maar een Chromecast met afstandsbediening pakken als het niet mogelijk is.

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Alex88,

Wellicht ten overvloede, maar toch goed om te checken: Als je geen beeld hebt op de commerciële zenders, hoeft dat nog niet te betekenen dat hij ook niet meer actief is bij ons. Als een smartcard langere tijd niet gebruikt is, verliest hij automatisch de rechten namelijk. Zolang hij echter wel actief staat bij je abonnement, kun je de zenders opnieuw inladen via Mijn Ziggo > Producten > Televisie. 

Daar kun je checken of er smartcards actief zijn en via instellingen opnieuw ophalen. Altijd nog even het controleren waard 🙂

0 Kudos
Alex88
Level 5
Topicstarter

Hallo @Alex 

Dank voor de aanvulling. Ik ben er zeker van dat de smartcard niet meer actief is, hij is in het verleden of actief geweest op mijn eigen Ziggo abonnement, of nog daarvoor op het abonnement op naam van mijn moeder toen ik nog thuis woonde.

Inmiddels woon ik op beide plekken niet meer en zijn beide Ziggo abonnementen beëindigd, en gebruiken we al jaren het Ziggo abonnement van mijn partner waar we nu wonen. Dus ik was enkel benieuwd of er nog mogelijkheden waren om de afgesloten kaart eventueel over te hevelen naar ons huidige abonnement.