1
Vraag
2
Reacties
MimiMimi

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

CI+ module die niet werkt omruilen voor een andere of een mediabox?

Ik maak al enige jaren gebruik van de CI+ module. Ik kijk voornamelijk TV in realtime en dat werkt. Maar ik wil nu ook gaan terugkijken en dat werkt niet met mijn CI+ module.

 

Voor de servicemedewerkers van Ziggo die meelezen: Ik heb hier enkele maanden geleden telefonisch contact over gehad met de klantenservice. Ik heb met uw medewerkers alle stappen doorlopen om de boel opnieuw te installeren en ook zijn de gegevens opnieuw naar de module gestuurd. Maar het mocht toen niet baten en ik heb het een beetje opgegeven. Nu ga ik voor een nieuwe poging.

 

Behoort het tot de service van mijn pakket om de CI+ module kostenloos om te ruilen voor eentje die wel werkt? Het is voor mij ook mogelijk om over te stappen op een eenvoudige mediabox als dat praktischer voor u is.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hi @MimiMimi! Welkom op de Ziggo Community! 

Erg jammer dat je geen gebruik kunt maken van On Demand en terugkijken. Ik heb je gegevens erbij gepakt en je komt uit oud Ziggo gebied. Hierbij zou het dus wel mogelijk moeten zijn. Kun je mij doorsturen wat het merk en type nummer van je tv is? 

Daarnaast kunnen we abonnement ook omruilen, zodat je een Mediabox XL krijgt. Dit abonnement is € 0,50 goedkoper en daarbij heb je Replay tv voor 2 dagen terug. Daarmee kun meer terugkijken dan via de CI+ module via het On Demand menu. Ik hoor het graag. 

Bekijk in context

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

@MimiMimi goed om te lezen dat je de wijziging in het pakket een goed idee vindt. Ik maak dit graag voor je in orde. Daar hoef je zelf niets meer voor te doen. De nieuwe box wordt binnen 5 dagen bij je thuis geleverd, hiervoor krijg je een Track & Trace code. 

 

Uiteraard kun je ook de bevestiging per mail verwachten en wordt informatie over het terugsturen van apparatuur (CI+ module) ook per mail naar je verzonden. 

 

Heb je hier nog vragen over, stel ze dan gerust! 
Zo niet, dan wens ik je vast veel plezier van je nieuwe box 🙂

Bekijk in context

21 Reacties 21
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Met de CI+ module kun je beperkt terugkijken via de rode knop met Uitzending gemist.

 

In welk gebied woon je? Oud-Ziggo of oud-UPC gebied?

In oud-UPC gebied is on-demand met een CI+ niet mogelijk.

 

Welke TV heb je precies?

Die moet wel de on-demand / interactieve functie in zich hebben en die functie moet aanstaan in de instellingen van de TV.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Voor replay/terugkijken heeft de Ziggo Go app meer kanalen beshikbaar dan uitzending gemist met een CI module.

 

TV Start met de mediabox XL is ook een optie met de opmerking dat we dan slechts 2 dagen kunnen terugkijken.

Om welke tv kanalen gaat het in hoofdzaak waar het terugkijken voor gewenst is?

Kartal72

Level 9
  • 252Posts
  • 2Oplossingen
  • 55Likes

@Bert wat is dat nou dan weer? Waarom is on-demand niet mogelijk in oud UPC-gebied?😳

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Kartal72  schreef:

@Bert wat is dat nou dan weer? Waarom is on-demand niet mogelijk in oud UPC-gebied?😳


upc bedrijfsbeleid niks meer niks minder. Ziggo was wat dat betreft meestal net iets klant vriendelijker dan UPC. Er is niet voor niks voor de naam Ziggo gekozen.  

MimiMimi
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bert, dank je. Uiteraard bekend met de rode knop, probleem is, dat werkt dus niet. Het is een oud UPC gebied; dan is on demand dus blijkbaar niet mogelijk. Geldt dat dan ook voor (beperkt) terugkijken? 

Die TV instellingen heb ik toen twee keer doorgelopen met de medewerker van klantenservice. Geen signalen ontvangen dat die TV niet zou werken (maar ik sluit niets uit :)).

Dit alles zou pleiten voor een mediabox, dan ondervang ik alle problemen.

MimiMimi
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Met de ziggo Go app heb ik nog geen ervaring opgedaan. Je zou mogen verwachten dat het met CI+ ook best zou mogen werken. (anders kan ik die CI+ er net zo goed uithalen :)). Maar ik houd het in gedachte.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Kartal72  schreef:

@Bert wat is dat nou dan weer? Waarom is on-demand niet mogelijk in oud UPC-gebied?😳


@Kartal72 oud-UPC gebied heeft een behoorlijk andere technische achtergrond als het oud-Ziggo gebied.

 

In oud-UPC gebied liep internet voor en TV achter en in oud-Ziggo gebied liep het TV deel voor en internet achter.

 

Bedenk dat deze 2 gebieden pas 6 jaar geleden samengevoegd zijn tot 1 Ziggo gebied.

Om alles gelijk te trekken en alles voor te bereiden op Docsis 3.1 moeten straatkasten / wijkkasten / regiokasten enz., in totaal 400.00 kasten van binnen vervangen worden inclusief de achterliggende techniek en servers en dat is ook begonnen vanaf 2016, omdat dan ook gelijk alles omgebouwd kon worden naar Docsis 3.1 waardoor een veel hogere upload en download snelheid mogelijk is.

MimiMimi
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Mogelijk leidt deze discussie wat af van mijn vraag en weerhoudt het anderen te reageren. Mogelijk is er voldoende belangstelling voor een afzonderlijk topic? 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@MimiMimi  schreef:

Met de ziggo Go app heb ik nog geen ervaring opgedaan. Je zou mogen verwachten dat het met CI+ ook best zou mogen werken. (anders kan ik die CI+ er net zo goed uithalen :)). Maar ik houd het in gedachte.


Zoals al genoemd werkt dat beperkt. Het ondemand movies & series aanbod is beschikbaar en van een beperkt aantal kunnen we via uitzending gemist terugkijken, maar niet of nog niet in fupc gebied.

 

De CI module is er in hoofdzaak om de TV kanalen de decoderen die bij TV Start horen. Zonder deze zijn er minder kanalen beechikbaar en in lagere kwaliteit.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

welk abonnement heb je momenteel?

en heb je verders nog een andere mediabox of smartcard ci module

MimiMimi
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Internet Start en TV Start (CI+ Module)

Daarin zit TV standaard en Ziggo Go.

Als ik het goed begrijp is dit dus zonder opnemen maar wel de optie om (beperkt) terug te kijken via de CI+ module. 

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hi @MimiMimi! Welkom op de Ziggo Community! 

Erg jammer dat je geen gebruik kunt maken van On Demand en terugkijken. Ik heb je gegevens erbij gepakt en je komt uit oud Ziggo gebied. Hierbij zou het dus wel mogelijk moeten zijn. Kun je mij doorsturen wat het merk en type nummer van je tv is? 

Daarnaast kunnen we abonnement ook omruilen, zodat je een Mediabox XL krijgt. Dit abonnement is € 0,50 goedkoper en daarbij heb je Replay tv voor 2 dagen terug. Daarmee kun meer terugkijken dan via de CI+ module via het On Demand menu. Ik hoor het graag. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Los van de TV welke versie CI module dat moet wel een 1.3 versie zijn, en de TV moet verbonden zijn met het internet.

MimiMimi
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik vind dit erg goed klinken, wil eigenlijk wel van die CI+ af. Dus graag omzetten. Moet ik daarvoor verder nog iets doen of ergens rekening mee houden? 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@MimiMimi  schreef:

Ik vind dit erg goed klinken, wil eigenlijk wel van die CI+ af. Dus graag omzetten. Moet ik daarvoor verder nog iets doen of ergens rekening mee houden? 


Mogelijk moet het aansluitpunt worden vervangen, voor de interactieve functies heeft een mediabox XL een ingebouwde modem, die een goede aansluiting nodig heeft.

Kartal72

Level 9
  • 252Posts
  • 2Oplossingen
  • 55Likes

@RoWi. /@Bert, ik las net ergens dat Ziggo vanaf 28 januari 4k/UHD via ci+ module gaat doorvoeren. Klopt dit?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Kartal72  schreef:

@RoWi. /@Bert, ik lees net ergens dat Ziggo vanaf 28 januari 4k/UHD via ci+ module gaat doorvoeren. Klopt dit?


Ik ben heel benieuwd waar je dat hebt gelezen, ik ben het nog niet tegen gekomen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Kartal72

Level 9
  • 252Posts
  • 2Oplossingen
  • 55Likes

@RoWi. Totaaltv

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic