dommerd
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

CI+ module beeld en geluid loopt niet meer in sync

Ik heb een nieuwe samsung crystal uhd 7020 65inch tv. Ik kijk met een CI+ module en heb Ziggo start als abbo. Aan de TV zit geen soundbar of andere randapparatuur. Ook is de nieuwste firmware geïnstalleerd.

Sinds een paar weken loopt het beeld en geluid niet meer in sync. Bij de NPO zenders is alles prima maar vooral RTL4 en Ziggo sport (gisteren de Q van Hongarije niet om aan te zien) lopen niet meer lipsync.

Ik heb de vraag al via de app gesteld maar daar kwam als antwoord dat het aan mijn TV ligt. Ik betwijfel dat, de tv is nog geen jaar oud. Ik heb via Google meer klachten over dit issue gelezen. Wat zou ik nog meer kunnen doen? Kan Ziggo iets doen? Ik hoor t graag

Groetjes van Harry

6 Reacties 6
bloemen64
Super Expert
Super Expert
  • 3777Posts
  • 101Oplossingen
  • 1909Likes

Via CI+ heb ik nog geen issues gezien met geluid niet in sync. Dit gaat volledig in de tv zelf. Ik vraag me zelfs af of je daar zelf iets aan kunt instellen.

Het kan zijn dat de programma's die je kijkt zelf uit sync zijn. Is dat niet het geval dan lijkt me ook dat je het in de tv zelf moet zoeken. Ziggo kan daar zeker niets aan verhelpen.

Misschien zelfde actie als bij de mediaboxen proberen. Laatste software opzoeken en terugzetten naar fabrieks instellingen.

Check ook nog of je geen vreemde beeldverbeteraars of dergelijke aan hebt staan.

Ik hou het voorlopig op het programma zelf dat niet insync is.

robbo
Super Expert
Super Expert
  • 16377Posts
  • 692Oplossingen
  • 2767Likes

@dommerd Even van uitgaande dat je Samsung tv tizen als besturing heeft: Ga naar het menu geluid. Kies expert instellingen > vertraging digitaal audio...etc. speel eens met de instellingen.

dommerd
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

dank voor je reactie, ik heb expres geen beeldverbeteraars aanstaan. Ook heb ik de TV al meerdere malen naar fabrieksinstellingen gezet. Het is toch opvallend dat de publieke zenders wel in sync zijn en de commerciële niet? Of zie ik dat verkeerd?

dommerd
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

dank voor je reactie. Mijn Samsung heeft idd Tizen als OS. Er valt weinig met het geluid te spelen er zij 3 standen, alle standen blijft de sync op de commerciële zenders eruit. Het gaat maar om een paar milliseconde maar als je het eenmaal hebt gezien kun je het niet meer NIET zien als je begrijpt wat ik bedoel...

robbo
Super Expert
Super Expert
  • 16377Posts
  • 692Oplossingen
  • 2767Likes

@dommerd lip sync is niet echt een geluidverbeteraar.. Maar hulpmiddel Althans zo zie ik het. Maar test het even uit... Kan je aangeven wat en hoe is ingesteld? Om even alles uit te sluiten.

robbo
Super Expert
Super Expert
  • 16377Posts
  • 692Oplossingen
  • 2767Likes

@dommerd Wat je wel alvast kan uit proberen, is de tv even echt 3 a 5 minuten stroomloos zetten ( Stroomstekker er uit) . Dat kan veel problemen oplossen bij Samsung tv's en evt. andere merken. ( Het is even een standaard antwoord maar helpt vaak). Wie weet ook jou probleem.