BobvdPutten

Level 3
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

CI+ module - Ziggo on Demand Foutcode iTV003

Sinds een paar dagen kan ik geen Ziggo on Demand meer gebruiken. Ik krijg Foutcode iTV-003. Youtube werkt wel, evenals Netflix. 

Ik gebruik een Loewe TV 54457W80, serial number 2159 met de laatset software:5.3.5.0.

 

.CA_1.jpgCA_2.jpgCA_3.jpgCA_4.jpgCA_5.jpg

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Hi allen, goedemorgen!
 

Even een update vanaf onze kant. Om een lang verhaal kort te maken heeft onze afdeling engineering contact gehad met Loewe. Zowel bij ons als bij Loewe zijn klachten binnengekomen omtrent hen laatste firmware. Bij deze is dan ook de update van Loewe tijdelijk stilgelegd om meer meldingen en problemen te voorkomen. Loewe werkt hard aan een definitieve fix hiervoor. Bij deze willen we jullie dan ook bedanken voor jullie meldingen.

Bekijk in context

67 Reacties 67
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Even een standaard oplossing. De tv al eens echt stroomloos gezet. 3 a 5 min.  Internet instellingen nog Ok? ( evt. Modem even resetten ( stroom er af. Ook 3 a 5 min. ) module even opn. Plaatsen/ installeren. 

BobvdPutten
Topicstarter
Level 3
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hallo robbo, dank voor je reactie.

Ik heb de volgende stappen al geprobeerd:

  1. Stroom van de TV af, even wachten en weer aan.
  2. Modem resetten
  3. Module verwijderd en weer geplaatst
  4. Netflix en Youtube starten (werken prima)
  5. Module op nieuw geïnstalleerd
  6. TV naar de fabrieksinstellingen
  7. CA+ module naar de fabrieksinstellingen

Geen van de stappen lijkt iets uit te maken (d.w.z. steeds dezelfde foutmelding).
Vreemde is dat ik al wat jaren met deze TV en module kijk en plots geven ze de geest..🤔 

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

@BobvdPutten Tv up to date qua soft ware? Haal de zenders eens opnieuw op/en evt pincode reset in mijn ziggo. Ga naar producten >tv diensten en scrollen naar bewuste card/cq apparaat. Welke module heb je ?

BobvdPutten
Topicstarter
Level 3
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

@robbo Ik heb een Smit CA module (zie fotos). De Tv heeft de laatste software (sindsdien doet hij het niet meer, rollback wil Loewe niet ondersteunen😢). Resetten pincode en ophalen zenders uitgevoerd, maar geen verschil.

 

20210728_164856.jpg20210728_164902.jpg

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

is dit de 1.2 0f 1.3 versie?

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Wellicht toch iets anders aan de hand dan. Ik zal @Alex bij deze er even bij roepen. 

BobvdPutten
Topicstarter
Level 3
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Volgens het scherm (zie een foto in de eerste mail) 1.3.

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Ik heb iig een moderator getagt. De fout code betekend volgens mij dat er iets met de internet verbinding is. Hoewel je aangaf dat bv netflix het doet. Kijk voor de zekerheid ip, getaway even na om alles uit te sluiten en ook  dns

BobvdPutten
Topicstarter
Level 3
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ik hoop dat ik je antwoord goed begreep, zie bijgaand plaatje.20210728_173434.jpg

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Zover ik de foto goed inschat ziet het er goed uit. Om echt alles uit te sluiten  kan je ook de card er eens voorzichtig uithalen? Licht schoon maken met droge doek en weer opnieuw plaatsen. * gewoon om even uit te testen* zal wel niet helpen maar wie weet....

BobvdPutten
Topicstarter
Level 3
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

inderdaad, het helpt niet..😢

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Ok je gaf aan dat dit probleem ontstond na een update van de tv . Heb ik dat goed gelezen/ begrepen... ? 

BobvdPutten
Topicstarter
Level 3
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Daar lijkt het wel op.

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Pak een pen en papier en schrijf je instellingen op bv inz voorkeuren helderheid / contrast etc voor later. 

 

Doe eens een fabriek herstel inz tv  @BobvdPutten 

BobvdPutten
Topicstarter
Level 3
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Goede morgen robbo,

Dat terugzetten naar de fabrieksinstelling van de TV was de eerste stap die ik al probeerde (zonder eerst de instellingen op te schrijven..🙄). Dat had geen effect. Later heb ik hetzelfde gedaan voor de CI+ module, dat had ook geen effect..

Floorjw

Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

lees mee.

 

heb een Loewe ART 40 (54457T80) die ik woensdag naar laatste software versie 5.3.5.0 heb bijgewerkt (helaas😡). Daarna geen Ziggo on Demand meer met melding iTV-003. Verder nog niets gedaan maar als ik dit hierboven zo lees, helpt niets tot dusverre. 

BobvdPutten
Topicstarter
Level 3
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

@Floorjw ik heb het tot nu toe ook niet opgelost gekregen.
Ik ben ook nog bezig met Loewe via  helpline@loewe.de. Die willen tot nu toe ook niet helpen bij het terugzetten van de software. Misschien als je daar ook gaat klagen dat ze wat meer willen meewerken.

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Wat jullie ook nog kan proberen ; het stroomloos zetten als de tv nog AAN STAAT! Dit wil wel eens beter helpen als deze nog in standby staat. 

BobvdPutten
Topicstarter
Level 3
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hi @robbo , helaas heeft het uitzetten met de netschakelaar als de TV aanstaat ook geen effect. Na weer inschakelen krijg ik dezelfde melding Foutcode iTV-003 als ik de rode knop van mijn afstandsbediening indruk.

Uitgelicht topic