kooiker1955

Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

CI+ module: Aantal zenders geven foutmelding E16

Ik heb sinds een maand een nieuwe smartcard/CI module die het meteen goed deed; even zenders ophalen en ik had all zenders. Sinds afgelopen maandag E16 melding; gebeld met helpdesk; blijkt dat de smartcard niet geregistreerd staat, wat heel raar is, daar hij het de afgelopen maand gewoon gewerkt heeft. Smartcard moet geregistreerd (ik denk) ook geactiveerd worden.
Kan iemand van Ziggo mij hiermee helpen en de card opnieuw activeren? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
kooiker1955
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Inmiddels is mijn smartcard afgelopen nacht geactiveerd; vanochtend had ik alle zenders weer terug.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Staat de smartcard in Mijn Ziggo onder Producten => Televisie?

Zo ja, klik dan op de link erachter en haal de Zenders opnieuw op.

 

Zo nee:

Huur je de module en smartcard van Ziggo?

Of heb je die ergens anders gekocht?

kooiker1955
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

De maand dat de smartcard wel goed werkte, stond deze inderdaad in het tabblad producten in mijnZiggo. Sinds de e16 melding echter niet meer; kan dus ook geen zenders ophalen oid. Zou volgens de helpdesk niet meer geregistreerd staan; wat dus vreemd is daar deze de afgelopen maand prima werkte. Deze card is van Ziggo zelf. Card schijnt opnieuw geregistreerd te moeten worden door Ziggo; tot die tijd mis ik nogal wat zenders.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.

S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

Heb je dit al eens doorlopen?

 

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/foutcodes/e16-e19-melding#/

 

Edit: Dit werkt dus niet (lezen is ook een vak)

 

 

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

@S4Rgeen van die stappen zal effect hebben. zoals gemeld staat de kaart niet meer actief

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@kooiker1955 welkom hier en goed dat je het vraagt! Sorry ook voor de kuren en het gedoe!

Ik zie dat er vandaag nog telefonisch contact is geweest voor het herstellen van deze smartcard. Dat is opgepakt en wachten we dus even af. 

kooiker1955
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Vanochtend inderdaad contact met de klanten service; bleek dat er nog een oude case in het systeem stond van een geannuleerde bestelling; mijn toenmalige smartcard werd gedeïnstalleerd; ik kreeg 4-5 weken terug een nieuwe die het direct goed deed; echter afgelopen maandag  plots een E16; toen ik hoorde (ik wist dit dus niet ) van een oude case, vermoedde ik al dat die de oorzaak was die voor de tweede keer mijn smart card inactiveerde. Oude case is gesloten; nu staat nog een case open over voor activeren van mijn huidige smartcard; ik hoop dat dit nu werkt.

kooiker1955
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Inmiddels is mijn smartcard afgelopen nacht geactiveerd; vanochtend had ik alle zenders weer terug.

Uitgelicht topic