Goeie Middag.
Wij gebruiken hier 3 CI+ 1.3 modules van Smit.
Maar op onze alle 3 de televisie's stopt Ziggo on Demand na 7 minuten kijken. We kunnen het wel hervatten maar na 7 minuten stopt tie er weer mee.
Krijgen de fout melding dat de service niet beschikbaar is, en dat we het later nog eens moeten proberen, Zo als jullie begrijpen we hebben we dat gedaan, Zonder resultaat, Na een tijd wachten kregen we de foutmelding ITV_130 op het scherm na een paar seconden gooit Ziggo on Demand je uit de app vandaan.
Heb een andere module gehad om te testen of het hier aan lag en daar lag het niet aan, Nogmaals met Ziggo gebeld, en de beste medewerker gaat hoger op de vraag neer legen, En vroeg aan mij of ik de vraag hier even wou posten.
Deze fout melding is al een voor gekomen in 2016/2017, en er bleek een update klaar te staan voor de Smit CI+ modules, uiteraard hebben wij die al gekeken op kanaal 13, maar daar was niks voor de CI+ modules.
Zijn er nog ander mensen die hier problemen mee hebben ?. Dit is zonder Mediabox, die gaat puur om de CI+ Module wat je achter in je televisie stopt, Hij heeft altijd bij ons gewerkt, Sinds een paar weken is het er mee gestopt.
En Ziggo heeft ons niet verteld dat ze zouden stoppen met de service. Plus de medewerkers die ik sprak van Ziggo, wisten niet dat on Demand ook bestond op de CI+ module, ze verteld mij dat dit alleen kon op een mediabox, En vind persoonlijk een beetje raar.
Want op de Ziggo website staat bij de CI+ modules, dat er ook on demand mee gekeken kan worden, maar de Ziggo werknemers weten hier niks vanaf, En gok zomaar dat er nog genoeg mensen zijn met alleen een CI+ module, En dat wij niet de enige zijn die ze nog hebben.
Met vriendelijk groet,
Richard.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Probeer het onderstaande eens:
Log eens in op het modem http://192.168.178.1 en dan alle opties behalve 'Firewall beveiliging' uitschakelen voor zowel IPv4 als IPv6 op de pagina Geavanceerde instellingen → Beveiliging → Firewall.
Dit topic lijkt een relatie te hebben met
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
In Mijn Ziggo onder Producten Televisie kun je de Zenders opnieuw ophalen voor de smartcards.
Mogelijk triggert dit ook de updates.
Beste Bert,
Bedankt voor de tip, heb deze geprobeerd, maar zonder resultaat
Aangezien op 3 TV’s na 7 minuten de ondemand stopt, denk ik dat er iets is met je ethernet (W)LAN of internet verbinding of AOP<-> modem coax aansluiting. Maar daar kan @Bert beter over oordelen.
Een mogelijke update voor de CI+ module kan je checken door op de TV naar de CA-menu -> instellingen -> Software download te gaan en dus het handmatig te triggeren. (is of was kanaal 13 voor smit module (noemde je al) en is of was kanaal 997/998 voor Quantis module). Ik heb trouwens al jaren geen software update voor CI+ modules gezien. Voor mijn Quantis module zie ik bij een CA-menu->Informatie->TV module->Neotion … een entry Download ID: 28/03/2019 staan, en dat is toch al ruim 4 jaar geleden.
Hoe maken de TV's verbinding met het internet?
Via wifi of een netwerkkabel?
Zit er nog een ander apparaat tussen het modem en de TV's?
De TV's zitten met een netwerkkabel aan gesloten, tussen de modem en de TV's zit een router, en dat is het wel.
Heb het geprobeerd om te update via de TV's hun instellingen, dit heeft niet geholpen, en die van mij was ook voor het laast in 2019 geupdate, daarna nooit meer een update gehad. Bedankt voor het mee denken.
Waarschijnlijk bedoel je een switch ipv een router. Het kan ook zijn dat je internet/modem aansluiting instabiel is.
Welke router of switch is dat precies ?, mogelijk dat die iets blokt.
Als je een TV direct op het modem aansluit, kun je testen of het na 7 minuten ook uitvalt.
nee wij gebruiken hier in huis 2 routers achter de modem, want de ene router heeft poorten open staan, den ander router staat pot dicht.
wij gebruiken de asus gt-ac5300 routers hier in huis. Dit zal ik nog kunnen proberen de directe kabel vanaf de modem. Als ik dit uitgevoerd heb zal ik dit weer even aan geven. alvast bedankt voor het mee denken.
Goedemorgen @Rlusion70
We hebben de afgelopen dagen niets meer van je vernomen.
Hoe staat het er nu voor? Heb je al tijd gehad om de tips te testen?
heb het heel erg druk gehad de laaste paar weken, dat ik hier niet aan toe ben gekomen.
direct een internet kabel van de modem naar de tv blijft het zelfde probleem voor doen, na 7 minuten valt het gewoon weer uit.
Met vriendelijk groet,
Ricahard.
Probeer het onderstaande eens:
Log eens in op het modem http://192.168.178.1 en dan alle opties behalve 'Firewall beveiliging' uitschakelen voor zowel IPv4 als IPv6 op de pagina Geavanceerde instellingen → Beveiliging → Firewall.
Dit topic lijkt een relatie te hebben met
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.