HBO Max app vanaf nu beschikbaar bij Ziggo
Vanaf 21 februari heb je via de Mediabox Next en de Next Mini toegang tot de streamingsdienst van HBO Max. Hier binge je onder andere de nieuwste hitserie The Last of Us, White House Plumbers of de mo...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Beste Ziggo,
graag jullie hulp.
Net een nieuw tv (LGNANO86) met een CI+ module gekocht.
Nu wil ik deze installeren maar lukt niet. (als ik alle stappen volg)
in principe zegt de CI+ module op het scherm dat de authenticatie succesvol was (best snel al).
maar als info over smartcard krijg ik de melding : "D05-1 unknown error"
informatie :
- smartcard UPC uit UPC mediabox (zie foto's)
- CI + module = SMIT CAM module 1.3
- gebruikte instellingen voor kanalen :
Network frequency: 164000 (or 164 or 16400). Network ID: 04444 or 4444.
dank alvast voor uw reactie.
mvg,
Casper
zie nog wat foto's als bijlage.
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Cazzie helaas ziet Ziggo de CI+ als een extra (bron van inkomsten) en dus mag je deze van ze huren a 2,- eruo per maand. Het is krom ik weet het, maar dat is ook Ziggo. Dus je hebt dat en een mediabox (moet je ergens bewaren want je huurt hem) en een CI+ module... geen mens snapt het, maar klaarblijkelijk werkt het zo.
Heb je de eerste installatie gedaan zonder module?
Als je de stappen precies volgt zal het netwerk id (0)5555 moeten zijn.
Instelgegevens DVB-c oud ziggo
Frequentie 47400
Netwerk-ID 5555
Symbol rate 6875
Modulatie 64 QAM
Instelgegevens DVB-c oud UPC
Frequentie 16400
Netwerk-ID (0)5555 *
Symbol rate 6900
Modulatie 64 QAM
Televisie met CI+ Module opnieuw instellen | Klantenservice | Ziggo
Ha @Steefb
dank voor je antwoord.
Helaas nog niet geholpen.
Heb nogmaals geprobeerd met de instellingen zoals hier boven, maar helaas.
elke keer wel weer authenticatie succes van ci+ module, maar ik zie geen RTL 4 bijvoorbeeld.
ook nog steeds de melding bij CI instellingen : "D05-1 unknown error"
😞
Beste Ziggo,
kan het zijn dat het aan een verouderde smarcard ligt ?
Het is nu een UPC kaart en moet wellicht vervangen worden door een Ziggo kaart ?
kunnen jullie daarvoor zorgen ? als vervanging van 'oude' kaart, stuur ik die weer terug.
Ik wil namelijk van al die kastjes af.
dank,
Casper
dan zal je ziggo ci modules moeten huren via mijn ziggo of de klantenservice kan je dat regelen
nou ja, de ci module heb ik, dus hoef ik dan niet (extra) te huren.
ik ben op zoek om dit issue te fixen.
update :
workaround is nu om via ziggo app de normale tv-kanalen te streamen via airplay naar tv.
beetje omgekeerde wereld zeg maar,
want alles wat ik daarvoor streamde zit nu wel op de tv 😉
anyhoe, meer hulp is welkom om issue op te lossen !
dat snap ik alleen je kan geen smartcard los huren van ziggo dan zal je en de module en de smartcard moeten huren
en die upc kaart is denk ik gedeactiveerd die kon je niet zomaar van een box in een ci module doen
ik mag toch hopen dat voor het abonnement dat ik betaal iets werkends door ziggo wordt geleverd.
dus die smartcard moet gewoon (gratis) werken.
en lijkt me dan niets uitmaken of daar dan een mediabox (die ook gratis is geleverd) of ci+ module bijzit om het verder te laten werken.
wellicht iemand anders nog ideeen ?
misschien voor de duidelijkheid. ik probeer niet extra tv's aan te sluiten.
ik heb maar 1 tv in huis.
nog een update :
de smartcard is niet gedeactiveerd. want via de mediabox (net even aangesloten) werkt het wel.
maar goed ... ik wil dat mediabox kastje dus weg hebben middels de ci+ module.
die smartcard gaat het niet doen in de ci module hij is geactiveert op de mediabox zeker een oude upc kaart
ik ben niet van ziggo
losse smartcards werken niet in oud upc gebied je zal toch echt moeten gaan huren
ok. dank voor je antwoorden en het meedenken !
mijn input : Het gevoel dat je iets moet extra huren van iemand wat je al hebt klinkt niet goed.
misschien dat de moderators (in cc) iets kunnen betekenen.
nogmaals dank
Dus je moet je abo omzetten van een met mediabox in bruikleen naar een met module in bruikleen.
@youriydank voor je antwoord.
dit kan ik gewoon regelen met de klantenservice ?
kostenloos ?
Kosteloos? Nee, daar hangt een abonnement aan vast. Ook worden er eenmalige kosten van € 19,95 in rekening gebracht, als er sprake is van apparatuurwissel.
dat er eenmalige kosten aan vast zitten is ok ... maar de eerste en enige ci module is gratis lijkt me.
mediabox met kaart gaat dan terug.
maar goed ... ik ben in de war.
zojuist klantenservice gebeld : "omzetten van mediabox naar ci module kan en mag niet" (punt) ???
is er iemand op dit forum van @youriy @Steefb ziggo die dit wel kan regelen ?
dank !
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Vanaf 21 februari heb je via de Mediabox Next en de Next Mini toegang tot de streamingsdienst van HBO Max. Hier binge je onder andere de nieuwste hitserie The Last of Us, White House Plumbers of de mo...