1
Vraag
2
Reacties
Cazzie

Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

CI+ modiule wil niet goed installeren

Beste Ziggo,

 

graag jullie hulp.

Net een nieuw tv (LGNANO86) met een CI+ module gekocht.

Nu wil ik deze installeren maar lukt niet. (als ik alle stappen volg)

in principe zegt de CI+ module op het scherm dat de authenticatie succesvol was (best snel al).

maar als info over smartcard krijg ik de melding : "D05-1 unknown error"


informatie :
- smartcard UPC uit UPC mediabox (zie foto's)

- CI + module = SMIT CAM module 1.3

- gebruikte instellingen voor kanalen : 
               Network frequency: 164000 (or 164 or 16400). Network ID: 04444 or 4444.

 

dank alvast voor uw reactie.

 

mvg,

Casper

 

zie nog wat foto's als bijlage.

 

29 Reacties 29
HBO Fan

Level 12
  • 729Posts
  • 9Oplossingen
  • 565Likes

@Cazzie  helaas ziet Ziggo de CI+ als een extra (bron van inkomsten) en dus mag je deze van ze huren a 2,- eruo per maand.  Het is krom ik weet het, maar dat is ook Ziggo. Dus je hebt dat en een mediabox (moet je ergens bewaren want je huurt hem) en een CI+ module... geen mens snapt het, maar klaarblijkelijk werkt het zo.

Cazzie
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ha @HBO Fan 

dank voor je antwoord. helder !
Ik ga dan maar weer terug naar het antieke UPC kastje met een pixelachtig jaren '90 menu en responstijden van een slak. ziet er niet uit ...


Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Hey @Cazzie 

Ik heb voor alle zekerheid je abonnement eens onder de loep genomen en ik zie dat je nu Internet Start XL en TV Start hebt. Je kunt uiteraard je abonnement omzetten naar een abonnement met CI+ Module echter doordat deze er niet is in combinatie met Internet Start XL, wijzigt dan je complete pakket en het is helemaal aan jou of je dit wilt. 

Je pakket zou dan gaan naar Internet Start en TV Start. Als dit via de klantenservice wordt besteld, kun je een CI Module in plaats van een Mediabox aanvragen. Bestel je het pakket online dan ontvang je automatisch een Mediabox XL. 

Als ik via deze weg nog ergens mee kan helpen dan hoor ik het wel van je!

Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes

Bedankt @Mariska voor het verduidelijken van de situatie van @Cazzie

Cazzie
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ha @Mariska en @Pineapple en @HBO Fan 

dank voor de toelichting. ik begrijp echter niet wat mijn internet pakket ermee te maken heeft ? het gaat hier om tv.
als ik zou gaan naar nieuw pakket (vanwege tv), dan betaal ik ongeveer hetzelfde maar dan verlies ik de helft van mijn internet snelheid... best raar allemaal. (en dus niet verduidelijkend zoals @Pineapple aangeeft)

ik laat het nu maar even voor wat het is. wellicht dat Ziggo in toekomst wat meer coulant is voor bestaande klanten... dan zien we wel weer verder. offfff misschien op den duur een andere (tv en/of internet) provider.

mvg,

Casper

Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes

Hoi @Cazzie

 

ik wil toch nog even wat opmerken. Als een moderator het voor je heeft uitgezocht dan mag je (ik) ervan uitgaan dat de gegeven informatie, in dit geval door @Mariska de juiste is. Ik kan niet in jouw gegevens duiken en het voor je controleren. Heb wel wat beters te doen 🙂 Dat het je dan nog niet duidelijk is, is een ander verhaal. Maar, dan ga ik toch nog een poging wagen. 

 

Je hebt nu het pakket Internet Start XL & TV Start. Waarbij je gebruik maakt van een mediabox. Als je dus een CI+ Module zou willen, dan is dit niet mogelijk in combinatie met je huidig internetabonnement, Internet Start XL (100 Mbit/s) Je zult dan moeten kiezen voor Internet Start, Complete of Max, in combinatie met TV Start (CI+) Alleen aan te vragen via de klantenservice. Als je het dus zelf online aanvraagt, dan zal er een Mediabox XL gestuurd worden 🙂 

 

Internet Start XL is dus niet mogelijk in een pakket als dat jij zou willen, dus met een CI+ Module. 

HBO Fan

Level 12
  • 729Posts
  • 9Oplossingen
  • 565Likes

-verwijderd door mijzelf-

 

Cazzie
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

jeetje @HBO Fan ik vind het jammer dat je je relaas hebt verwijderd .. welke zo waar was 🙂

Anyhoe ... het beleid is dus wazig tussen online aanvragen en telefonisch. en dat ik dan van 150 mb/s teruggezet word naar 75 mb/s.
nogmaals : ik blijf dan nu waar ik zit. muurvast.
misschien een leuke case om voor @Mariska mee te nemen naar haar beleids medewerkers. 
@Pineappleook dank wederom voor input, maar voegt niet zoveel toe aan het issue.

mvg

C

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Cazzie zuur dat het allemaal zo ingewikkeld is inderdaad. Ik ben even benieuwd waar het dan telefonisch mee vastloopt. Want zoals ik nu de aanname doe, is het dan zo dat je niet naar 75 Mbit/s wil? 

En zoals al terecht is opgemerkt, in de huidige variant is de keuze voor een pakket met een CI+ nu eenmaal beperkt, dat is wel goed om in het achterhoofd te houden. Laat maar weten wat ik nog voor je kan doen! 🙂

Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes

Dank je wel @Jacob voor je aanvulling/toelichting 🙂 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic