1
Vraag
2
Reacties
Cazzie

Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

CI+ modiule wil niet goed installeren

Beste Ziggo,

 

graag jullie hulp.

Net een nieuw tv (LGNANO86) met een CI+ module gekocht.

Nu wil ik deze installeren maar lukt niet. (als ik alle stappen volg)

in principe zegt de CI+ module op het scherm dat de authenticatie succesvol was (best snel al).

maar als info over smartcard krijg ik de melding : "D05-1 unknown error"


informatie :
- smartcard UPC uit UPC mediabox (zie foto's)

- CI + module = SMIT CAM module 1.3

- gebruikte instellingen voor kanalen : 
               Network frequency: 164000 (or 164 or 16400). Network ID: 04444 or 4444.

 

dank alvast voor uw reactie.

 

mvg,

Casper

 

zie nog wat foto's als bijlage.

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
HBO Fan

Level 12
  • 729Posts
  • 9Oplossingen
  • 565Likes

@Cazzie  helaas ziet Ziggo de CI+ als een extra (bron van inkomsten) en dus mag je deze van ze huren a 2,- eruo per maand.  Het is krom ik weet het, maar dat is ook Ziggo. Dus je hebt dat en een mediabox (moet je ergens bewaren want je huurt hem) en een CI+ module... geen mens snapt het, maar klaarblijkelijk werkt het zo.

Bekijk in context

29 Reacties 29
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Heb je de eerste installatie gedaan zonder module?

Als je de stappen precies volgt zal het netwerk id (0)5555 moeten zijn.

 

Instelgegevens DVB-c oud ziggo
Frequentie 47400
Netwerk-ID 5555
Symbol rate 6875
Modulatie 64 QAM

Instelgegevens DVB-c oud UPC
Frequentie 16400
Netwerk-ID (0)5555 *
Symbol rate 6900
Modulatie 64 QAM

 

Televisie met CI+ Module opnieuw instellen | Klantenservice | Ziggo

 

Cazzie
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ha @Steefb 

dank voor je antwoord.

Helaas nog niet geholpen.

Heb nogmaals geprobeerd met de instellingen zoals hier boven, maar helaas.

elke keer wel weer authenticatie succes van ci+ module, maar ik zie geen RTL 4 bijvoorbeeld.
ook nog steeds de melding bij CI instellingen : "D05-1 unknown error"

😞

 

Cazzie
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Beste Ziggo,

 

kan het zijn dat het aan een verouderde smarcard ligt ?
Het is nu een UPC kaart en moet wellicht vervangen worden door een Ziggo kaart ?

kunnen jullie daarvoor zorgen ? als vervanging van 'oude' kaart, stuur ik die weer terug.
Ik wil namelijk van al die kastjes af.

dank,
Casper

 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

dan zal je ziggo ci modules moeten huren via mijn ziggo of de klantenservice kan je dat regelen

Cazzie
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

nou ja, de ci module heb ik, dus hoef ik dan niet (extra) te huren.
ik ben op zoek om dit issue te fixen.

Cazzie
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

update :
workaround is nu om via ziggo app de normale tv-kanalen te streamen via airplay naar tv.
beetje omgekeerde wereld zeg maar,
want alles wat ik daarvoor streamde zit nu wel op de tv 😉

anyhoe, meer hulp is welkom om issue op te lossen !

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

dat snap ik alleen je kan geen smartcard los huren van ziggo dan zal je en de module en de smartcard moeten huren

en die upc kaart is denk ik gedeactiveerd die kon je niet zomaar van een box in een ci module doen

Cazzie
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

ik mag toch hopen dat voor het abonnement dat ik betaal iets werkends door ziggo wordt geleverd.
dus die smartcard moet gewoon (gratis) werken.
en lijkt me dan niets uitmaken of daar dan een mediabox (die ook gratis is geleverd) of ci+ module bijzit om het verder te laten werken.

wellicht iemand anders nog ideeen ?

Cazzie
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

misschien voor de duidelijkheid. ik probeer niet extra tv's aan te sluiten.
ik heb maar 1 tv in huis.

Cazzie
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

nog een update :
de smartcard is niet gedeactiveerd. want via de mediabox (net even aangesloten) werkt het wel.
maar goed ... ik wil dat mediabox kastje dus weg hebben middels de ci+ module.

Cazzie
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

@Steefb @MR_CHIP 
na alle suggesties die niet werken ... moet ik anders, via mijn ziggo, opnieuw zender aanbod ophalen en en mediabox pincode resetten ?

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

die smartcard gaat het niet doen in de ci module hij is geactiveert op de mediabox zeker een oude upc kaart

Cazzie
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

@Steefb @Jamyla @Erik P @MR_CHIP 

ok. dus kunnen jullie me dan een nieuwe ziggo geactiveerde smartcard sturen ?
die werkt met de CI+ module die ik al heb.
dan stuur ik de oude mediabox en oude upc kaart terug ?

of hoe lossen we dit anders op?

 

gr

Casper

 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ik ben niet van ziggo

 

 

losse smartcards werken niet in oud upc gebied je zal toch echt moeten gaan huren

Cazzie
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

ok. dank voor je antwoorden en het meedenken !

mijn input : Het gevoel dat je iets moet extra huren van iemand wat je al hebt klinkt niet goed.


misschien dat de moderators (in cc) iets kunnen betekenen.

 

nogmaals dank

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Dus je moet je abo omzetten van een met mediabox in bruikleen naar een met module in bruikleen.

Cazzie
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

@youriydank voor je antwoord.
dit kan ik gewoon regelen met de klantenservice ?
kostenloos ?

Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes

Kosteloos? Nee, daar hangt een abonnement aan vast. Ook worden er eenmalige kosten van € 19,95 in rekening gebracht, als er sprake is van apparatuurwissel. 

Cazzie
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

dat er eenmalige kosten aan vast zitten is ok ... maar de eerste en enige ci module is gratis lijkt me.
mediabox met kaart gaat dan terug.

maar goed ...  ik ben in de war.

zojuist klantenservice gebeld : "omzetten van mediabox naar ci module kan en mag niet" (punt) ???


is er iemand op dit forum van @youriy @Steefb  ziggo die dit wel kan regelen ?

dank !

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic