1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
leovamu

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

CI+ meldingen: "Geen onderdeel informatie" en "Geen signaal"

Mijn 2e TV heb ik door ziekte een poos niet gebruikt.

Bij het aanzetten, krijg ik  vandaag de melding

-Geen onderdeelinformatie

-Geen signaal

Ik heb dit eerder ook wel eens gehad en ik vermoed dat Ziggo dat signaal afschakelt, als dat naar hun menind langere tijd niet is benut/gebruikt.

Wie helpt mij verder?

mvg

vM

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
leovamu
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Beste Community-leden,

Onverwacht maar toch: een aantal van jullie hebben het goed: er zat toch een onderbreking van de antennekabel naar tv 2. Ik heb ‘m provisorisch even hersteld en, je gelooft het niet: ikheb weer beeld op ALLE kanalen. Nog niet helemáál goed: veel “blokken”, maar dat zal in de verbinding zitten. Dat maak ik nog. Dus: mannen, allemaal zeer veel dank voor al jullie suggesties. Hoe de klantenservice hier nu tussen past, ben ik nog niet uit: die proberen mij nog steeds een nieuwe card te laten huren, maar dat is nog niet nodig.

Dus nogmaals mijn hartelijke dank aan een ieder van jullie !!

mvg

leovamu

Bekijk in context

10 Reacties 10
Meldingen
Aan Uit
Steefb

Level 20
  • 16889Posts
  • 3093Oplossingen
  • 8033Likes

Ziggo kan je signaal niet per televisie uitschakelen. Controleer je coax verbindingen.

Heb je op ned 1 wel ontvangst ga dan naar 'mijn ziggo' en kies zenders opnieuw ophalen.

a. Tijdens het herstellen moet de smartcard zelf in je mediabox zitten en deze moet aanstaan. ...
b. Log in op Mijn Ziggo.
c. Druk op Producten.
d. Kies voor Televisie.
e. Kies het juiste apparaat of smartcard en druk op Opnieuw ophalen.

leovamu
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Intussen heb ik de klantenservice van Ziggo (ook) gesproken. Inderdaad is het zo dat de 2e TV apart uitgeschakeld wordt als je hem langer dan 4 maanden niet hebt gebruikt.  (Dus: ik heb wel beeld maar geen signaal op alle kanalen van de 2e TV. De eerste doet alles goed). De voorgestelde oplossing van Ziggo is nu dat ik een nieuwe smart card van Ziggo ga huren die dan 2 euro per maand meer gaat kosten en waarna ik dan alle zenders op beide tv’s weer zal ontvangen. Ik heb dat voorstel geweigerd. Immers: ik heb tientallen jaren altijd keurig mijn abonnement op tijd betaald. En:  ik bepaal zelf of ik op 1 of op 2 TV’s kijk. Het kan niet waar zijn dat ik daarom nu ineens 2 euro /mnd meer moet gaan betalen voor iets wat ik niet zelf veroorzaakt heb. Ik wacht hun standpunt nu af.

leovamu
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

En, Steefb: bedankt voor je reactie> Ik heb alles gedaan wat je hebt voorgesteld, maar heb (nog?) geen verandering gezien

youriy

Level 17
  • 3175Posts
  • 155Oplossingen
  • 778Likes

Wat bedoel je met " ik heb wel beeld maar geen signaal "? Als npo 1,2 en 3 geen beeld geven heb je inderdaad geen signaal, maar dat zegt niets over de werking vd smartcard die in de module zit.

Steefb

Level 20
  • 16889Posts
  • 3093Oplossingen
  • 8033Likes

Heb je op Nederland 1 ook geen beeld?

Dan Ziggo kan je signaal niet per televisie uitschakelen. Controleer je coax verbindingen.

Een nieuwe smartcard gaan huren, is m.i. echt niet nodig.

Ziggo kan gewoon de oude heractiveren.

Je schrijft.

''Inderdaad is het zo dat de 2e TV apart uitgeschakeld wordt als je hem langer dan 4 maanden niet hebt gebruikt''

Dat kan ziggo dus niet, wel kan een smartcard gedeactiveerd worde.

Met een gedeactiveerde smartcard zijn kanaal 1,2,3 en 14 nog beschikbaar.

Als netwerk id 4444 gebruikt wordt zelfs alle ongecodeerde kanalen. (en dat zijn er best veel)

Gio2903

Level 17
  • 3461Posts
  • 183Oplossingen
  • 2542Likes

als 1,2,3 en 14 het doen, maar de rest niet heb je dus wel signaal, maar doet de ci+ module niks. je kunt zelf zenders ophalen in mijn ziggo óf klantenservice kan een refresh doen. de tv moet in beide gevallen aanstaan

als 1,2,3 en 14 het niet doen, dan is er wat met de coax kabel naar die specifieke tv

leovamu
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hallo allemaal,

Dank voo al jullie reacties.

De tekst op het scherm is: Geen onderdeel informatie en geen signaal.

Dus: de TV werkt technisch wel, maar geeft geen beeld informatie.

Ik heb al geschreven dat ik GEEN enkel kanaal ontvang op de 2e TV , dus ook niet Ned 1,2,3. En,.. Ziggo geeft aan dat zij inderdaad de smartcard , na 4 maanden niet gebruik, buitenwerking kunnen stellen en dat in mijn geval ook gedaan hebben.Het ophalen van nieuwe kanaal info heb ik op jullie advies wel geprobeerd, maar werkt dus niet: hij staat “gewoon” uit kennelijk. 

Nog andere suggesties wellicht ??

En, vast dank voor al jullie bijdragen

Steefb

Level 20
  • 16889Posts
  • 3093Oplossingen
  • 8033Likes

Zoals nu al enige malen aangegeven, het ligt niet aan ziggo.

Er komt geen signaal binnen op je 2e tv.

Aangezien je 1e tv wel goed is ligt het aan je eigen binnenhuis installatie.

Gio2903

Level 17
  • 3461Posts
  • 183Oplossingen
  • 2542Likes

Dat de kaart uitgeschakeld wordt klopt, maar seze activeert zichzelf vaak na een paar minuten. Zoniet kan ks of jijzelf dit voa mijn ziggo doen. Als 1,2,3 het niet doen krijft de tv geen signaal binnen/is de tuner defect. Ziggo kan geen signaal van een kabel in huis afhalen

leovamu
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Beste Community-leden,

Onverwacht maar toch: een aantal van jullie hebben het goed: er zat toch een onderbreking van de antennekabel naar tv 2. Ik heb ‘m provisorisch even hersteld en, je gelooft het niet: ikheb weer beeld op ALLE kanalen. Nog niet helemáál goed: veel “blokken”, maar dat zal in de verbinding zitten. Dat maak ik nog. Dus: mannen, allemaal zeer veel dank voor al jullie suggesties. Hoe de klantenservice hier nu tussen past, ben ik nog niet uit: die proberen mij nog steeds een nieuwe card te laten huren, maar dat is nog niet nodig.

Dus nogmaals mijn hartelijke dank aan een ieder van jullie !!

mvg

leovamu