M'n schoonvader (ander account dan de login hier) heeft drie CI+ Modules met kaart. Ineens werken ze alle drie niet meer...
Er is niets in het abonnement of met de televisies/kabels veranderd. Ik heb hetgeen ik altijd doe gedaan:
De volgende dag weer gebeld en toen gaven ze aan dat het waarschijnlijk niet zou lukken en dat we over moeten stappen op de Next Mini's...
Wat kunnen we anders doen? Inmiddels de Next Mini's geaccepteerd maar m'n schoonvader vindt het belachelijk dat hij ineens 8 euro meer moet betalen dan vroeger...
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@nikagl schreef:Wat kunnen we anders doen? Inmiddels de Next Mini's geaccepteerd maar m'n schoonvader vindt het belachelijk dat hij ineens 8 euro meer moet betalen dan vroeger...
Zo, dat is al een snelle "capitulatie" naar Ziggo toe dan. 😏
In geval van nood kan je altijd nog (tijdelijk) zonder actieve smartcard kijken via het netwerk 4444 natuurlijk.
Bij mij is deze week ook de smartcard activatie weggevallen.
Ik gebruik een pakket waarin Kabel-TV zit en nu zijn de commerciele zenders weer SD geworden.
De smartcard was van wijlen mijn ouders, dus ik kan die zelf niet meer activeren.
Ik krijg de indruk dat iemand bij Ziggo oude smartcard-activaties aan het opruimen is.
Ik gebruik een eigen STB/mediabox ( een UNO-4K-SE van VUplus met OpenPLi software die ook smartcard slot heeft) en die is echt een stuk beter dan een Next(mini).
Vervolgens wilde ik op de Ziggo site even zoeken hoe ik naar HD kan maar dat blijkt allemaal veel onduidelijker dan gehoopt.
Ik denk dat ik het zo maar laat en evt. ZiggoGoTV op mn smartTV ga gebruiken voor de commerciele kanalen in HD.
@nikagl Een Ziggo forum medewerker komt hier binnen afzienbare tijd langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.
Zorg dat de postcode en huisnummer van je schoonvader in je Ziggo community profiel staan in persoonlijke opmerking (privé), deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link kom je in je profiel, op de pagina mogelijk iets naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
@LittleBit schreef:Bij mij is deze week ook de smartcard activatie weggevallen.
Ik gebruik een pakket waarin Kabel-TV zit en nu zijn de commerciele zenders weer SD geworden.
De smartcard was van wijlen mijn ouders, dus ik kan die zelf niet meer activeren.
Dat is dan toch niet zo vreemd?
Als er niet betaald wordt/abbo is beëindigd wordt de kaart ook gedeactiveerd natuurlijk.
En "commerciëlen zijn weer SD geworden", je bedoelt dus dat je nu het pakket gebruikt zonder smartcard via netwerk 4444.
Maar dat er "onregelmatigheden" gebeuren met de de smartcard activaties is wel duidelijk ja:
@Doman schreef:Vanochtend heb ik namelijk ook weer voor de 2e keer in 2 weken de smartcards moeten herstellen van een (oudere senior) kennis.
Dit lukte wel gewoon direct via zijn Ziggo account.
Maar het is wel opvallend, dat dit herhaaldelijk in korte tijd gebeurt natuurlijk, terwijl daar vroeger eigenlijk nooit een probleem mee was? 🤔
> Als er niet betaald wordt/abbo is beëindigd wordt de kaart ook gedeactiveerd natuurlijk.
Klopt... dat snap ik.....
maarrr... het heeft 2 jaar lang probleemloos gewerkt... tot deze week
vandaar mijn suggestie dat er deze week bij Ziggo iemand met de smartcard-activitaties aan de slag is gegaan,
wat de vraag van de Topic-Starter wellicht kan verklaren.
> je bedoelt dus dat je nu het pakket gebruikt zonder smartcard via netwerk 4444.
Dat had gekund
maar ik heb een kabelscan gedaan met netwerk-ID 5555 en dan krijg je de commerciele kanalen
zowel in een SD-kanaal als HD-kanaal te zien. Bij mij geven de HD-kanalen slechts zwart beeld.
Maar om de SD-versies te zien te krijgen,
kan ik dus of een herscan met 4444 doen of ik kan de andere SD-kanalen selecteren.
Ik vind het zeer onbeschoft zoals jouw schoonvader op extra kosten wordt gejaagd. Heeft Ziggo een reden opgegeven waarom ze zijn drie smartcards hebben geblokkeerd?
Je zou bijna gaan denken dat Ziggo actief de koop smartcards zonder maandelijkse kosten actief blokkeert.
Borrelt er iets bij Ziggo wat nog niet naar de klanten is gecommuniceerd?
@LittleBit krijg jij met id 5555 ook rtl4 in sd op welk kanaal nummer? Bij de HD kanalen hoor je een melding te krijgen niet alleen een zwart beeld.
Er kan inderdaad een rigoreuze opschoning hebben plaats gevonden. Ik meen dat een Ziggo medewerker die bewoording heeft gebruikt richting @Doman
En ik ben indeddaad ook heel benieuwd welk TV abonnement de schoonvader van @nikagl afneemt.
Een klant die nog smartcards gebruikt van de voorlopers van Ziggo heeft deze sinds het uitfaseren van analoge TV bijna zeker niet meer nodig. Wordt er betaald voor het Kabeltv pakket dan ontvangt een klant mogelijk meer kanalen dan waarvoor wordt betaald. Nu gun ik iedereen die kanalen, die 23,82 voor kabel tv is duur zat.
Thanks Bert, ik heb de gegevens aangepast in zijn postcode / huisnummer 👍
@LittleBit schreef:
Bij mij is deze week ook de smartcard activatie weggevallen.
Ik gebruik een pakket waarin Kabel-TV zit en nu zijn de commerciele zenders weer SD geworden.
De smartcard was van wijlen mijn ouders, dus ik kan die zelf niet meer activeren.
Ik krijg de indruk dat iemand bij Ziggo oude smartcard-activaties aan het opruimen is.
Ik gebruik een eigen STB/mediabox ( een UNO-4K-SE van VUplus met OpenPLi software die ook smartcard slot heeft) en die is echt een stuk beter dan een Next(mini).
Vervolgens wilde ik op de Ziggo site even zoeken hoe ik naar HD kan maar dat blijkt allemaal veel onduidelijker dan gehoopt.
Ik denk dat ik het zo maar laat en evt. ZiggoGoTV op mn smartTV ga gebruiken voor de commerciele kanalen in HD.
hebben jou ouders het abonnement gewijzigd en of opgezegd ?
@Garihd wrote:@LittleBit krijg jij met id 5555 ook rtl4 in sd op welk kanaal nummer? Bij de HD kanalen hoor je een melding te krijgen niet alleen een zwart beeld.
Er kan inderdaad een rigoreuze opschoning hebben plaats gevonden. Ik meen dat een Ziggo medewerker die bewoording heeft gebruikt richting @Doman
En ik ben indeddaad ook heel benieuwd welk TV abonnement de schoonvader van @nikagl afneemt.
Een klant die nog smartcards gebruikt van de voorlopers van Ziggo heeft deze sinds het uitfaseren van analoge TV bijna zeker niet meer nodig. Wordt er betaald voor het Kabeltv pakket dan ontvangt een klant mogelijk meer kanalen dan waarvoor wordt betaald. Nu gun ik iedereen die kanalen, die 23,82 voor kabel tv is duur zat.
Voorlopers van Ziggo? FZiggo had dit systeem ook gewoon en dat is toch TV-Start en niet KabelTV?
@LittleBit schreef:maar ik heb een kabelscan gedaan met netwerk-ID 5555 en dan krijg je de commerciele kanalen
zowel in een SD-kanaal als HD-kanaal te zien. Bij mij geven de HD-kanalen slechts zwart beeld.
@LittleB schreef:Ik gebruik een eigen STB/mediabox ( een UNO-4K-SE van VUplus met OpenPLi software die ook smartcard slot heeft) en die is echt een stuk beter dan een Next(mini).
Ah , ik las eroverheen dat je een eigen/niet Ziggo gecertificeerde ontvanger gebruikt.
Dan is het wel te verklaren dat je zowel de SD als HD zenders in je lijst krijgt te zien.
Bij de Ziggo ondersteunde ontvangers worden dan bepaalde zenders niet getoond afhankelijk van je netwerk scan/ontvanger.
In het verleden, toen er nog geen kaartloos basispakket was, hadden we ook zowel SD als de HD versies van vele zenders in onze (Humax) zenderlijst.
Als je toen zuinig aan met de HDD ruimte wilde doen kon je ervoor kiezen de SD versie op te nemen. 😉
@Garihd schreef:Een klant die nog smartcards gebruikt van de voorlopers van Ziggo heeft deze sinds het uitfaseren van analoge TV bijna zeker niet meer nodig.
Een actieve smartcard heb je toch nog steeds nodig om de commerciëlen (SBS/RTL) in HD te zien.
@Doman schreef:
@Garihd schreef:Een klant die nog smartcards gebruikt van de voorlopers van Ziggo heeft deze sinds het uitfaseren van analoge TV bijna zeker niet meer nodig.
Een actieve smartcard heb je toch nog steeds nodig om de commerciëlen (SBS/RTL) in HD te zien.
Dat klopt maar dan moet je natuurlijk wel de € 33,00 voor wat nu TV Start heet betalen.
@Template wat nu kabel TV heet de ongecodeerde kanalen bestond niet het kleinste pakket met de 50 kanalen zover ik mij het goed herinner wel maar met een smartcard. FZiggo is een ander bedrijf dan Casema waar ik over praat
> krijg jij met id 5555 ook rtl4 in sd op welk kanaal nummer?
Met scan op 5555 krijg ik:
017 RTL7-HD
019 RTLZ-HD
055 SBS6-HD
056 RTL7-SD
073 NET5-HD
205 Veronica HD
207 NET5-SD
209 RTL4-HD
210 RTL5-HD
075 SBS6-SD
Dus RTL4/5 zijn er NIET in SD-versie
maar NET5/SBS6/RTL7 zijn er WEL in SD-versie.
Dus toch een 4444 scan maar doen dan !
> Bij de HD kanalen hoor je een melding te krijgen niet alleen een zwart beeld.
Wie/wat zou die melding moeten geven ? Mijn STB laat geen melding zien.
> hebben jou ouders het abonnement gewijzigd en of opgezegd ?
Door hun overlijden is de facturering opgehouden
maar de smartcard bleef het in mijn STB gewoon doen.... tot deze week dus....
Op mijn tv komt de melding in de trant dat de smartcard ontbreekt met een E nummer. De exacte melding moet ik je schuldig blijven.
Zoiets als dit plaatje van een Humax.
@Garihd wrote:@Template wat nu kabel TV heet de ongecodeerde kanalen bestond niet het kleinste pakket met de 50 kanalen zover ik mij het goed herinner wel maar met een smartcard. FZiggo is een ander bedrijf dan Casema waar ik over praat
Jij zei dat die smartcard niet nodig is, echter met Smartcard heb je TV-Start en niet kabeltv, dat heb je als fZiggo klant en diens voorlopers.
@Template schreef:
@Garihd wrote:@Template wat nu kabel TV heet de ongecodeerde kanalen bestond niet het kleinste pakket met de 50 kanalen zover ik mij het goed herinner wel maar met een smartcard. FZiggo is een ander bedrijf dan Casema waar ik over praat
Jij zei dat die smartcard niet nodig is, echter met Smartcard heb je TV-Start en niet kabeltv, dat heb je als fZiggo klant en diens voorlopers.
Dat is het vervelende iedereen put uit zijn of haar geheugen. Het zou fijner en beter zijn als hier daadwerkelijke informatie over beschikbaar is. En trek wat ik schrijf niet uit het verband. Ik schrijf continue voor wat nu kabel tv heet. De namen en pakketten zijn bij elke fusie van naam veranderd.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.