M'n schoonvader (ander account dan de login hier) heeft drie CI+ Modules met kaart. Ineens werken ze alle drie niet meer...
Er is niets in het abonnement of met de televisies/kabels veranderd. Ik heb hetgeen ik altijd doe gedaan:
De volgende dag weer gebeld en toen gaven ze aan dat het waarschijnlijk niet zou lukken en dat we over moeten stappen op de Next Mini's...
Wat kunnen we anders doen? Inmiddels de Next Mini's geaccepteerd maar m'n schoonvader vindt het belachelijk dat hij ineens 8 euro meer moet betalen dan vroeger...
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@Garihd schreef:
@Harry250 schreef:Ook voor de medewerkers is het lastig, immers hoe minder kennis klanten hebben ( zoals ik ) hoe lastiger iets duidelijk te maken.
Dit is een goede opmerking, helaas is niet elke klanten service medewerker evengoed van alles op de hoogte. En moeten zich soms aan bepaalde scripten houden, en inderdaad klanten die niet altijd te juiste namen weten maakt het niet makkelijker.
"Goed ik ga weer met een gerust hart TV kijken!"
Ook andersom, medewerkers die onvoldoende kennis hebben en buiten het script om onzin uitkramen.
Ik heb de serienummers toegevoegd op basis van de nummers op de kaarten. Deze komen overeen met de nummers in het account (zonder R). Vanuit het account heb ik overigens "Opnieuw ophalen" gebruikt in mijn eerdere stappen (kon ik maar bij 1 kaart kiezen, daarna was de knop weg bij alle kaarten).
De foutmeldingen zijn verschillend op de TV's:
E100-4
E16-4
Groet,
Nika.
@nikagl als ze overeen komen met de nummer in het account is het 100% correct qua administratie. Dan horen deze ook zeker de rechten opnieuw op te kunnen pakken.
Door de openstaande order van de Mediabox Next is er een grote kans dat die in de weg staat van het herstellen van zenders. Heb je de Mediabox Next al in gebruik kunnen nemen? Dan is het het handig om te controleren of deze order ook op afgerond staat in Mijn Ziggo. Vraag daarna opnieuw de zenders op via de browserversie van Mijn Ziggo.
Dat deze stap gedaan is voor de wijziging naar Start Next, dat is me duidelijk. Als we de zenders nog kunnen fiksen, dan kun je altijd nog de afweging maken of je terug wil naar de oude situatie.
Ik hoor graag hoe het verder loopt.
@Harry250 correct, daar is een typfoutje ontstaan. De registratie in Mijn Ziggo is hierin gelukkig leidend 🙂
Het antwoord op A: die smartcards gaan niet meer werken en kun je dus opruimen/weggooien
Voor de andere punten B/C/D zie ik dat er antwoorden gegeven zijn door de andere leden en deze volstaan. Aanvulling op 😧 ons netwerk volstaat absoluut! Daar is geen woord over gelogen en is het top te horen dat je ervaring met TV kijken op orde is.
Bij ons doet de smartcard het sinds 3 dagen ook niet meer. We kregen een mail waarin stond dat bepaalde services zouden stoppen op de smartcard sinds 1 Oktober. Er kon nog wel tv gekeken mee worden. Dat is dus niet zo. De gehele smartcard is geblokkeerd en worden nu aan de next mini gedwongen anders geen tv. Met ook nog een duurder abo als we willen blijven opnemen. Bovendien stopte alles er op de 28ste September al mee ipv 1 oktober. Wij denken eraan over te stappen, vind dit zeer onwaardig van ziggo en ben er absoluut niet over te spreken.
Begrijpelijk Bates dat je verbolgen bent hierover. Besef wel als je overstapt naar een andere aanbieder dat je de rechten van zelf gekochte smartcards voorgoed kwijt bent.
@Bates schreef:Bij ons doet de smartcard het sinds 3 dagen ook niet meer. We kregen een mail waarin stond dat bepaalde services zouden stoppen op de smartcard sinds 1 Oktober. Er kon nog wel tv gekeken mee worden. Dat is dus niet zo. De gehele smartcard is geblokkeerd en worden nu aan de next mini gedwongen anders geen tv. Met ook nog een duurder abo als we willen blijven opnemen. Bovendien stopte alles er op de 28ste September al mee ipv 1 oktober. Wij denken eraan over te stappen, vind dit zeer onwaardig van ziggo en ben er absoluut niet over te spreken.
Die smartcard mag niet zomaar worden geblokkeerd. Daar moet wel een heel erg goede reden voor worden gegeven. U mag niet naar de Mini worden gedwongen dat is zonneklaar, nu is die sturing richting de Mini en de daarbij horende IPTV techniek al sinds 2023 of zelfs 2022 aan de gang.
Naast wat Wewanl schrijft net als bij Ziggo zal je bij alle andere providers rekening moeten houden met € 5.00 voor de cloudopname bovenop het televisie abonnement het is bij de groene concurrent inbegrepen als er twee ontvangers worden besteld. Wat voor de kosten weinig uitmaakt.
Bij mij is 1 van de 2 smartcards er spontaan mee gestopt. Ik heb nog niet geprobeerd om hem opnieuw te activeren. Het lijkt mij dat er bij Ziggo iets fout gegaan is op dit gebied.
Toch maar even geprobeerd opnieuw te activeren. Hij werkt nu weer.
@Jodokus schreef:Toch maar even geprobeerd opnieuw te activeren. Hij werkt nu weer.
Zo eenvoudig kan het zijn.
Fijn dat het weer opgelost is.
Wel vind ik het verdacht dat opeens bij veel klanten de gekochte smartcards er opeens mee stoppen....
Toeval of vuile contactjes ?
Ik kan me nog iets herinneren, dat na een week of vier a zes de module niet actief (dus de tv niet aan gehad te hebben) gebruikt te hebben dat je dan altijd even via MijnZiggo de smartcard module moest herstellen. Met name tijdens lange vakanties was dat nogal eens een probleem.
Of dat nog zo is, geen idee.
Van het voorjaar had ik ook een aantal maal dat mijn smartcards een update gemist hebben. Toen was de update ook maar kort geldig. Als ik nu naar de gegevens kijk op een smartcard is het ongeveer een half jaar geldig.
Een half jaar ? dat haal ik niet...
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.