Beste Lezer,
Sinds enkele dagen geeft mijn Philips smart TV de melding:
“gecodeerd programma, controleer CI+ module en smartcard”
ik kan de zenders vanaf rtl4 niet bekijken.
Het probleem is ontstaan toen ik de CI+ module uit de TV haalde omdat ik dacht dat de TV stuk was. De TV bleek het gewoon te doen. En na het terugplaatsen van de module krijg ik de zenders niet meer terug. Van alles geprobeerd, opnieuw zenders geïnstalleerd, fabrieksinstellingen teruggezet van de TV, maar niets helpt. Ik had voorheen nooit problemen met deze module. Dat de module of smartcard stuk zijn gegaan alleen door verwijderen en terugplaatsen lijkt me niet waarschijnlijk?
Wat te doen?
Alvast bedankt voor het antwoord.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Als je een module in de TV duwt, moet hij meestal door een weerstandje heen om klem te komen zitten.
Ik duw altijd stevig door tot ik over een hobbeltje heen ben.
De CI+ module zat er inderdaad niet goed in. Het leek alsof hij vast zat, maar na flink aanduwen ging de module nog een hobbel over. De zenders doen het weer. Bedankt!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Misschien is dit de oplossing
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ci-plus/televisie-opnieuw-instellen#/
Nee, helaas. De module is goed, quantis, 1.3v. de stappen uit de link heb ik allemaal al eens doorlopen.
Je bent wel begonnen met herinstallatie zonder module?
Je weet zeker dat je smartcard goed in de module zit? Kan op 3 manieren fout.
Vernieuw je zenders eens in ''mijn ziggo''
Heb je misschien ook de smartcard uit de module gehad? Mogelijk verkeerd teruggeplaatst. Oriënteer je niet op de opdruk (voor vat betreft voor of achterkant). De chip "kijkt" naar het iets dikkere deel van de module.
De procedure voor zender zoeken:
Laat de TV zenders zoeken zonder module. Pas nadat de zenders gevonden zijn de module in de TV plaatsen.
N.B.:
Het kan soms helpen om de contactvlakjes (chip en module) voorzichtig schoon te vegen (zacht doekje).
Helaas hebben ook bovenstaande oplossingen niet geleid tot beeld, ik krijg nog steeds dezelfde melding.
ci module stofvrij blazen met perslucht
Ziet de tv de module wel?
Bij Philips zit dit meestal onder de knop options, daar zul je iets van common interface zien staan. Als je die kunt aanklikken dan ziet de tv de module
Als je een module in de TV duwt, moet hij meestal door een weerstandje heen om klem te komen zitten.
Ik duw altijd stevig door tot ik over een hobbeltje heen ben.
De CI+ module zat er inderdaad niet goed in. Het leek alsof hij vast zat, maar na flink aanduwen ging de module nog een hobbel over. De zenders doen het weer. Bedankt!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.