1
Vraag
2
Reacties
RuiterLeo

Level 3
  • 118Posts
  • 4Oplossingen
  • 14Likes

CI + Module naast of i.p.v. mediabox

Ik heb een vraag en ondanks behoorlijk zoeken ben ik er niet helemaal uit.
Ik heb voor mijn oude Toshiba Regza TV een nieuwe Samsung QE49Q6FNAL TV gekocht, sorry voor de naam, ze hebben daar alleen letters en cijfers. De Toshiba is naar boven verhuisd, de Samsung is in de woonkamer opgehangen. Het is een wat groter beeld, het hangsysteem is beter en luxer en ook de TV heeft van alles erop en eraan. Maar ik wou nu gebruik gaan maken van de CI+Module. Ik heb nu een mediabox (al jaren) maar die staat in een TV meubel en dat moet vanwege de afstandbediening steeds open blijven staan. Dus een splinternieuwe TV met wifi, bluetooth, QED beeld, 100 Hz o.i.d., zoveel verstand heb ik er niet van. En aan de achterkant zit een sticker voor, volgens mij, zo'n module. Maar via het module bepalen van Ziggo kan dat niet. Heeft er iemand ervaring met een module, kan je dat niet zelf aanbrengen aan je TV? Waarom kan het eigenlijk niet, de mediabox is nu eenmaal geen schoonheid en kan mooi met de Toshiba naar boven.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RuiterLeo
Topicstarter
Level 3
  • 118Posts
  • 4Oplossingen
  • 14Likes
Hallo Michael en alle anderen,
Het klopt het heeft even een tijdje geduurd maar ik sta op alle forums bekend als iemand die altijd antwoord geeft, en negatief omdat het altijd te lang is, maar antwoord komt er, ook nu.
Ik heb uiteraard eerst moeten wachten, ook eerst moeten aanvragen, aan twee instanties de winkel dus Expert voor de kaarthouder en Ziggo voor de CI+Module. Ze hebben de benodigde artikelen opgestuurd, dus na een week ongeveer was alles binnen. Omdat ik zelf handig ben om een kapotte lamp te verwisselen, maar in dit geval Kaarthouder installeren, Module erin en dan toch vrij veel stappen om hem te laten werken enz. enz....... heb ik maar iemand gevraagd die er meer verstand en kundigheid van heeft dan ik. En die kon een bepaald weekend, afgelopen weekend, dus daarop even gewacht.
En zaterdag is dus getracht de TV met de nieuwe module spelend te krijgen. Een hopeloos iets. Zowat de hele zaterdag is hij bezig geweest, van alles geprobeerd, alle stappen van het stappenplan tiog keer doorlopen, maar telkens kwam herken de kaart niet, de kaart is verlopen, de kaart is niet geldig. We hebben zelfs de kaart van de mediabox erin gezet, maar dan gaf de TV verkeerde kaart. Dat werkt dus allemaal prima, behalve de zenders. Ook die opnieuw diverse keren gescand, niets hielp. Verdrietig is de hulp huiswaarts gekeerd. Ik had meer de P in en heb het zondag nog eens zelf geprobeerd, rustig alle stappen weer doorlopen, alle kabels gecontroleerd, noem maar op wat je kan doen, ook mij lukte het niet.
Waarom niet, wel zie hier:

Beste heer de Ruiter,

Wat jammer dat het hele weekend verpest is, omdat de CI module niet werkt op de nieuwe televisie. Ik begrijp dat je zo snel mogelijk van de nieuwe televisie wilt genieten. De fout ligt geheel bij ons, want de module was nog niet geactiveerd. Mijn excuses hiervoor. Ik heb het direct in orde gemaakt. Wil je voor de zekerheid controleren of de tv geschikt is voor onze module? Controleer het via deze website door het merk en modelnummer in te vullen: https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/ci-plus/
Ondanks dat er een CI module houder in de tv zit, geeft het geen garantie dat de module goed werkt. De tv moet Ziggo gecertificeerd zijn. Ziggo heeft niet alle modellen van alle merken gecertificeerd.
Kom je er niet uit dan kun je een gratis installatiemonteur laten komen. Een afspraak maak je zelf via deze link: https://www.ziggo.nl/afspraakmaken

Ik hoop dat je vandaag al van de nieuwe tv kunt genieten.

Met vriendelijke groet,

Aad

Medewerker klantenservice

En ja zo werkt ie natuurlijk nooit. Maandag alles opnieuw via het stappenplan geïnstalleerd en ja hoor als een zonnetje speelt hij nu. Dus alles nu in orde. Het kan verkeren, ik wacht nu op het bloemetje :joy:. Dank iedereen en als er weer wat is kom ik zeker terug op het forum, regelmatig lees ik de berichten en als in aandrang krijg, zal ik me wel weer in discussie mengen, nogmaals dank en de groeten van LEO.

Bekijk in context

46 Reacties 46
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Natuurlijk kun je doorgaans een CI module plaatsen, maar dan dient de Tv daar een slot voor te hebben en te beschikken over een DVB-C tuner. Maar wil je deze voor Ziggo gaan gebruiken dient de Tv ook Ziggo gecertificeerd te zijn. En daar gaat het nogal eens mis. Nu kun je vaak de zenders nog wel vinden al is dat soms met een omweg, maar Interactieve Tv werkt dan vaak weer niet. Nu is dat ook afhankelijk van het gegeven of je in fUPC of fZiggo gebed woont. Alleen in die laatste kun je gebruik maken van Interactief.

Je dient dus even op de site van Ziggo te controleren of de Tv Ziggo gecertificeerd is, en is dat het geval, kun je via Ziggo een CI module bestellen. Alleen dán zit er een werkende smartcard bij. En anders kun je altijd een module bestellen, het proberen en terug sturen als het niet mocht werken.
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes


Als dit 'm is moet het werken, in upc-gebied echter geen interactieve tv.
Lees verder de gebruiksaanwijzing van de tv eens.
RuiterLeo
Topicstarter
Level 3
  • 118Posts
  • 4Oplossingen
  • 14Likes
Beste Forumleden,
Dat zijn al snel een aantal goede adviezen. Ik ga er wel achteraan uiteraard. Het is tegenwoordig de gewoonte dat je geen handleiding meer bij een TV krijgt. Ik ga die eerst eens ergens googlen. Ik dacht hem te hebben, maar twee eken geleden zijn beide PC's geheel leeg en schoongemaakt en opnieuw geïnstalleerd. Was ook nodig, maar ja dan ben je altijd wat dingen kwijt.
Ik ga ook kijken in welk gebied ik woon en vervolgens of de TV Ziggo gecertificeerd is. Gezien wat Youriy al opgezocht heeft moet het wel zo zijn, maar zal nog eens bij Samsung te rade gaan, heb ik al gedaan, maar alles is daar Engels en ze staan niet echt te trappelen je helpen. Tot slot kan ik nog naar de winkel, b hij is bij de Expert gekocht, maar wel een eindje weg. Groeten Leo.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag RuiterLeo

je hoeft niet naar de site van Samsung, of nar Samsung zelf te gaan om te zien of de Tv Ziggo gecertificeerd is. Dat doe je door naar de site van Ziggo te gaan, wat Youriy waarschijnlijk al heeft gedaan. Dus dat hoeft in principe ook niet meer.

Als je weet in welk gebied je woont, en Ziggo weet dat ook, kun je dus va de helpdesk zo een CI module bestellen. Maak het jezelf dus niet te moeilijk. Het kan dus allemaal heel snel. Daarom verschaffen we dan ook info.

Ik heb even www.gebruikershandleiding.com gekeken, maar daar is de handleiding van de Samsung QE49Q6FNAL nog niet aanwezig.

Ook geen handleiding op CD erbij gehad?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Hier vind je de specificaties:

https://www.kieskeurig.nl/televisie/product/4034656-samsung-qe49q6fn/specificaties

Hier nog wat info:

https://www.boxxer.nl/samsung-qe49q6fnal-qled-tv.html

Een handleiding zie ik zo snel niet, maar deze kan vast ook via Samsung worden verkregen, of een link er naartoe.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Een mogelijke handleiding: https://www.gebruikershandleiding.com/Samsung-QE49Q6F/handleiding-5-676107.html
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Jan F. wrote:
Een mogelijke handleiding: https://www.gebruikershandleiding.com/Samsung-QE49Q6F/handleiding-5-676107.html


Die zag ik ook Jan F. maar weet niet of dat hem is. Doorgaans plaatst men daar de handleidingen wel met alle cijfers en letters. Ik doe dat in ieder geval wel.
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
De website van Samsung heeft deze handleiding uiteraard ook.
In het Nederlands, ruim 190 pagina`s zie ik.

Voor 2 euro per maand huur je een CI+ van Ziggo.
Probeer het gewoon want het is ook weer maandelijks opzegbaar.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Willem-A en RuiterLeo

Ik vermoed dat de gegeven link de juiste is.
RuiterLeo
Topicstarter
Level 3
  • 118Posts
  • 4Oplossingen
  • 14Likes
Geachte Forumleden,

Het heeft even geduurd, ik had weer grote problemen met inloggen. Er bleven maar pagina's geladen worden, maar niets op het scherm. Ben ten einde raad maar via Faceboek ingelogd.
Maar ik ben er, en allen bedankt voor de reacties.
Of de TV gecertificeerd is en het goede adres heeft, is in orde heeft Youriy uitgezocht. Als ik zelf bij Ziggo zoekt of ik goed zit, is het adres oké maar de TV niet. Begrijp dat niet. Ik heb inmiddels de gebruiksaanwijzing gevonden, staat bij Samsung maar ook bij alle zaken die de TV van Samsung leveren.
Het is mij opgevallen dat je de laatste tijd, misschien wel al de laatste jaren bij een product nog zelden een gebruiksaanwijzing krijgt. De vraag is niet waarom, want ik denk dat het milieu daar veel mee te maken heeft. Papier is duur en doet schade aan het milieu dan wel aan de hele wereld, door het op grot schaal omhakken van bossen.
Maar wat wel hindert is; soms moet je toch weten hoe iets werkt. Tot op heden nog altijd wel wat gevonden, maar je moet echt op internet zijn en google je dus een ongans. Maar goed de handleiding is er en die meldt dat een CI Module mogelijk is, maar er niet standaard opgemonterd is. Zo begrijp ik dat, m omdat bij sommigen staat ja aanwezig en bij anderen Nee. ook een DVB-Ctuner staat vermeld. Ik heb alle links gedaan en alle websites naar voren gehaald. Had er al een aantal zelf gevonden en in elk geval alles opgeborgen in een map met de naam ja Samsung. Inderdaad zijn er nogal wat letters en cijfers voor QE49QF6, maar uiteindelijk komen ze allen op hetzelfde neer. Weet nu allen nog niet hoe ik zo'n module krijg, c.q. waar en hoe ik hem moet installeren. Bij Ziggo staat daar ook wat over geschreven. Dan moet ik nog allemaal nagaan. Jullie hebben zoveel toegestuurd, dat ik wel even bezig ben. Maar ik hoop dat het allemaal lukt, iedere avond het meubel open voor de Mediabox is ook niets, de stralen (of hoe het heet) gaan niet door het hout heen. Daarom liever zo'n module al kost die dus 2€ per maand. Ik neem aan dat ik de mediabox boven kan gebruiken, die is immers al betaald e.d. Dat zou allemaal prettig zijn, want we zijn zeer tevreden over de Samsung TV, maar ook de Toshiba doet het nog goed. Bedankt allemaal en voor straks wel te rusten, groeten Leo.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
RuiterLeo wrote:
......Het is mij opgevallen dat je de laatste tijd, misschien wel al de laatste jaren bij een product nog zelden een gebruiksaanwijzing krijgt. De vraag is niet waarom....

Die worden toch zelden of nooit gelezen.

..... iedere avond het meubel open voor de Mediabox is ook niets, de stralen (of hoe het heet) gaan niet door het hout heen. Daarom liever zo'n module al kost die dus 2€ per maand. Ik neem aan dat ik de mediabox boven kan gebruiken....


Ja, u kunt de mediabox boven gebruiken, maar u kunt ook in plaats van de mediabox een CI-module krijgen. Dus als u boven geen behoeft heeft aan de extra's die de mediabox biedt kunt u die inleveren en dan betaalt u niets extra's.
RuiterLeo
Topicstarter
Level 3
  • 118Posts
  • 4Oplossingen
  • 14Likes
Dank Jan, dat van die gebruiksaanwijzingen was zo maar een opmerking omdat zovele leden er moeite mee hadden. En dat van de mediabox en CI+Module ga ik nog uitgebreid nakijken en lezen, maar dat wordt morgen, ik ga de PC nu uitzetten. Groet Leo.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Module informatie: Alles over CI+ modules
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
RuiterLeo wrote:
Dank Jan, dat van die gebruiksaanwijzingen was zo maar een opmerking omdat zovele leden er moeite mee hadden. En dat van de mediabox en CI+Module ga ik nog uitgebreid nakijken en lezen, maar dat wordt morgen, ik ga de PC nu uitzetten. Groet Leo.



Dag RuiterLeo

ik had al geschreven dat je gewoon Ziggo kan bellen voor een CI module. Deze word dan geleverd met smartcard en Ziggo weet in welk gebied je woont en welke CI module dus nodig is. Daarom gaf ik ook aan je het jezelf niet te moeilijk te maken. Simpelweg Ziggo bellen voor een module en klaar. Wil je weten hoe deze te plaatsen, kun je dat altijd nog voorleggen hier.

Een Tv word nooit incl. module geleverd, maar wel met een CI slot. Maar men weet natuurlijk niet waar de tv gebruikt gaat worden, dus de module koop je erbij. Echter gaat dat nu niet op, daar Ziggo geen losse smartcards meer levert of activeert, dus dien je daar een module te huren. Dat kost 2 euro per maand.
RuiterLeo
Topicstarter
Level 3
  • 118Posts
  • 4Oplossingen
  • 14Likes
Dank alle forumleden, weer adviezen te over.
Ik ga ze alle nalezen, ook de laatste van Bert, die ik al ergens had zien staan.
En Willem A ik heb het gelezen en begrepen. Had ik de eerste keer ook gedaan. maar vond het vreemd dat op de achterkant van de TV wel een sticker geplakt was over een module, maar niets geïnstalleerd, geen enkele ingang, achter is alles dicht (U had het over de TV moet een 'slot' hebben). Dus denk ik wellicht moet je zelf zo'n, maar dan modulehouder of slot, aanschaffen, maar waar. En dan kan je dacht ik bij Ziggo zo'n module met kaart huren. Ik snap nou hoe het een beetje werkt. Blijft wel dat op diverse gebruiksaanwijzingen bij Module staat ja en bij andere nee. En dat Ziggo bij mij geeft wel goed adres, maar geen goede TV. Terwijl Youriy alles had uitgezocht en het dus ook in de meeste gebruiksaanwijzingen staat Module ja en DVB-C tuner ja enz. enz. Maar het gaat wel lukken, in elk geval dank voor de adviezen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
RuiterLeo schreef: "Dus denk ik wellicht moet je zelf zo'n, maar dan modulehouder of slot, aanschaffen, maar waar."

Het slot is de smalle dunne opening in je TV.
De module met een smartcard kun je huren bij Ziggo voor € 2,00 per maand.

Je kunt nu al TV kijken, zijnde de vrije zenders, via de DVB-C tuner die in je TV zit.

Met een CI+ module vul je de DVB-C tuner aan met de abonnements informatie en heb je meer zenders die je kunt bekijken en meer in HD.

Volg de stappen in deze installatiewijzer en je ziet vanzelf wat je moet doen om nu al via je TV digitaal te kijken:
Digitale en Interactieve Televisie installeren
RuiterLeo
Topicstarter
Level 3
  • 118Posts
  • 4Oplossingen
  • 14Likes
Hallo Bert, goede morgen,
Zoals je ziet heb ik op mijn topic al een hele lijst met reacties. Heel fijn dat een ieder meedenkt. Ik heb er al vele gelezen en vele sites bezocht, ook de sites via de link van de leden. M


Als typenummer geven ze overal aan QE49Q6FN, dat is voor al deze toestellen. Maar Digitale TV, Interactieve TV, DVB-C Tuner en alle overige extra's WiFi, Bluetooth enz, allemaal goed. Dus kan me niet voorstellen dat een Module niet zou kunnen. er zijn heel wat duurdere TV's, maar ik vind een 1300 Euro, bij Expert 999,- Euro betaald, meer dan genoeg.

Om een mogelijk misverstanbd bij Bert weg te nemen. Ik ben bekend met een bestaan van de CI Module, maar heb het nooit gehad. Wel de mediabox, al vele jaren en de huidige is al de tweede nieuwe versie. Maar nu met de nieuwe TV is één en ander in de kamer gewijzigd en om TV te kunnen ontvangen, digitale TV uiteraard, heb ik nu volop de mediabox nodig. Die staat in een meubel en om de box te gebruiken moet de hele avond het deurtje open staan. Daarom wil ik dus de Module, en weet hij kost € 2,- per maand. Alleen wil ik wel tevoren weten of ik er wat aan heb, dus dat het kan. En dan komt de tweestrijdigheid in de diverse handleidingen en het controleren bij Ziggo die negatief geven. En het ergste ben ik zelf een enorme twijfelaar en dat van die tegenstrijdige zaken doet me ook niet goed.
Achter de TV zit wel een vak voor een module, er staat op common interface, een gleuf zie ik niet wel een sticker die eraf kan en daaronder waarschijnlijk de opening, ook staat erop connect 2 after 1 en press CI met adaptercard again. Mijn technisch Engels is weliswaar niet zo best, maar ik begrijp dat er gewoon een CI Module in kan, en de mediabox kan dan naar boven. Waarom geeft Ziggo zelf dan zo'n vreemd antwoord.

Extra CI+ Module

Scherp beeld en tóch geen mediabox

Heb je liever geen mediabox naast de tweede of derde televisie in huis staan? Dan hebben we een charmante oplossing voor je. Met een CI+ Module kijk je namelijk digitaal en in HD-kwaliteit, zónder een losse mediabox naast je tv.



Televisie in HD-kwaliteit


Geen mediabox, extra kabels en afstandsbediening nodig


TV Gids bekijken op tv





  • Pakket
  • Test je tv
  • Voorwaarden
  • Vragen

Check of je tv geschikt is voor CI+


  • Postcode
  • Huisnummer
  • Toevoeging



  • Geen
  • OK

Kies een merk



Zoek op typenummer




  • Check

Jammer. Dit toestel is niet geschikt voor Digitale TV van Ziggo



Excuses voor de grote letters en daardoor lange kopie, maar het gaat om Ziggo's antwoord, alles goed ingevuld en je ziet...... Jammer dit toestel is niet geschikt enz. Echt ik snap het niet, snap niet wat ze bedoelen, snap niet dat ze dit niet weghalen en duidelijker maken. Volgens mij klopt er niets van, en kan een moderator dit wellicht eens aanpraten bij de dienst.
Ga wel de weg volgen die jullie ook adviseren en bellen voor de module en hoe het zit. Groeten LEO.
.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag RuiterLeo

Die grot letters had je weg kunnen halen (alle merken) maar wellicht kan Anne H Ziggo dat even doen om het topic overzichtelijk te houden.

Sommige Tv's hebben geen houder/slot meer voor een CI module. Wellicht speelt dat hier, maar deze is dan wel los te koop.

Is er een slot aanwezig, bestel dan gewoon een CI module van Ziggo en kijk of het werkt. Zo niet, kan die module zo terug naar Ziggo. Dat doen meer mensen en vaak werkt het prima, al dan niet met nog wat hulp. Je maakt het jezelf echt te moeilijk.

Gewoon een CI module bestellen en testen. Is er geen slot aanwezig, ga dan even langs de winkel waar je de Tv gekocht hebt en vraag of het terug kan als een module niet zou werken in deze Tv.

Steeds meer uitleg en schrijven maakt het er ook niet simpeler op, dus ik zou gewoon deze stappen nemen.
RuiterLeo
Topicstarter
Level 3
  • 118Posts
  • 4Oplossingen
  • 14Likes
Oké Willen-A, Ik ga het ook zo doen. En doe het uiteraard niet expres mezelf moeilijk maken. Het is uit verwardheid voortgekomen, heb ik uitgelegd. Anderzijds ben ik toch heel veel wijzer geworden, en dat is ook belangrijk. Ik vind het discussiëren op een forum wel leuk, als het gezellig blijft, en je bent van de straat. Van die grote letters weet ik het niet precies. Normale kleine letters kan je in hetzelfde soort verkleinen, maar dit zijn meer logo's. Maar helemaal weghalen kan ook, het voegt immers niets toe. Tot slot je laatste zin, oké ik vind het goed, maar je spreekt jezelf ergens tegen, want van deze reactie heb ik ook weer geleerd. Groeten, Leo.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic