Hallo allemaal, mijn eerste bericht en een aantal vragen.
Ik heb een CI+ besteld (vrijdag 22 januari 2021) in plaats van een Humax. Nu wil ik graag programma's gaan opnemen, de Helpdesk heeft mij gezegd dat bij de Humax gebruik gemaakt kan worden van een externe harde schijf. Heb dit nog niet geprobeerd, maar dat zou wel een oplossing zijn. Mijn vraag met betrekking tot dit is: "Is er een maximum aan GigaBite wat ik dan kan aansluiten?
Nu met betrekking tot de CI+ Module. Mijn Samsung TV, UE58RU7100WXXN, heeft geen interne harde schijf (voor zover ik weet of gelezen heb). Kan ik op mijn TV Samsung UE58RU7100WXXN een externe harde schijf aansluiten om zo programma's op te kunnen nemen?
Laatste vraag met betrekking tot de CI+ Module, mocht de tweede vraag werken, hoeveel programma's kan ik dan tegelijk opnemen en toch nog een programma kijken die ik niet opneem?
Dank jullie alvast voor de antwoorden en oplossingen.
Prettig weekend,
Arnold
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hallo @ArnoldBertens. Je kunt op de tv ene externe harde schijf aansluiten, maar je kunt alleen maar kijken opnemen van de zender die je op dat moment selecteert. M.a.w je kunt dus NIET bv ned 1 kijken en rtl4 opnemen. Dat gaat niet. De keuze van opnemen is dus beperkt.
Teun.
Dank je Teun.
Dan kan ik dus beter een Humax aansluiten op de TV want mij is vanmiddag van Ziggo verteld dat die zes tuners heeft, zes programma's kan opnemen. Dus als ik dan vijf programma's opneem, kan ik toch een zesde zender kiezen om te kijken die niet opgenomen wordt. Op de Humax kan (volgens Ziggo, MOET) ik een externe harde schijf aansluiten, anders kan ik niets opnemen. Heb ik dit juist dan?
Arnold
Een humax met zes tuners?
Jij of de helpdesk is in de war met een mediabox xl (die wordt nu geleverd), daar kun je echter geen harde schijf op aansluiten . En bij Alles-in-1 Start ook niet opnemen.
Hallo @ArnoldBertens . Denk wat Steef zegt inderdaad een probleempje is cq misverstand. Je zou het abonnement kunnen aanpassen of geschikt een humax 5200 op marktplaats kunnen kopen. Dan kun je kijken naar een zender en een andere zender opnemen. Ben je voor 50 tot 60 euro klaar.
Teun.
Aanvullend het verhaal van 6 programma's opnemen kon wel met de mediabox XL voorheen de horizon maar die is en of worden voorzien van nieuwe software en neem je dus niet meer op de inwendige harde schijf je programma's op maar in de cloud.
Ik weet alleen niet hoeveel zenders tegelijk ?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.