Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
goedemorgen, wij hebben op de slaapkamer ook zo'n module (betaal er 2 euro per maand voor). Als je idd een paar weken deze tv dan niet gebruikt is de module weer “verlopen”. Echt superonhandig als je om 11 uur savonds denkt ik kijk de rest van het programma verder in bed… want dan doet ie het dus niet. Wel gisterenavond (want toen gebeurde het dus weer), zenders opnieuw opgehaald, maar dan werkte het NIET binnen 15 minuten zoals ziggo zelf aangeeft op de site. Vanmorgen weer de TV aan, zelfde melding en ineens na 10 minuten wel weer beeld (ruim 12 uur later dus)… dat schiet toch niet op?
Opnieuw ophalen van de zenders lukt wel, maar niet meer binnen de tijd dat je wilt kijken.
Is er nou echt niks aan te doen dat dit niet steeds optreedt? Ik heb er al eens over geklaagd aan de telefoon bij Ziggo zelf. Maar die geven aan dat de enige optie echt is om de tv regelmatiger aan te zetten… Met de huidige technologieën zou dit toch makkelijker moeten kunnen.
Weet iemand of hier ooit nog iets beters voor in de plaats gaat komen?
Mvg
Judith
jmhoek wrote:Als je idd een paar weken deze tv dan niet gebruikt is de module weer “verlopen”. Echt superonhandig als je om 11 uur savonds denkt ik kijk de rest van het programma verder in bed… want dan doet ie het dus niet.
...Is er nou echt niks aan te doen dat dit niet steeds optreedt?
Dit probleem zie ik niet snel veranderen @jmhoek, dat is hoe de smartcards werken. Als ze lange tijd niet gebruikt worden moeten ze eerst weer een update krijgen voordat ze de juiste rechten hebben om de zenders uit je abonnement weer te mogen geven.
Misschien een alternatief voor jouw tv op de slaapkamer: Kabel TV (zenderaanbod).
Dat zijn alle digitale tv-zenders die ongecodeerd doorgegeven worden waar je dus ook geen ‘decoder’ in de vorm van een module of mediabox + smartcard bij nodig hebt. Geen smartcard, dus ook geen probleem met verlopen rechten.
Nadeel daarvan: niet alle zenders uit je TV Start (of hoger) abonnement zijn inbegrepen in Kabel TV, geen OnDemand of Replay, en veel zenders in Kabel TV zijn alleen in SD kwaliteit te bekijken.
Als de SD kwaliteit je niet stoort en je kijkt vaak live naar zenders die ook in het Kabel TV abonnement zijn inbegrepen, dan is dat misschien de beste oplossing voor jouw tv op de slaapkamer die je maar af en toe gebruikt.
Hi Mark,
Dank je wel voor de info. Ja die wist ik idd wel, maar dat werkt toch niet als je rechtstreeks je kabel aansluit zonder kastje?
Of ben ik nou gek?
jmhoek wrote:Dank je wel voor de info. Ja die wist ik idd wel, maar dat werkt toch niet als je rechtstreeks je kabel aansluit zonder kastje?
Je hebt nu ook geen kastje toch? Je hebt het over een module.
De tv ontvangt het signaal, daar heeft hij de module en smartcard niet voor nodig. Alleen voor het decoderen van de gecodeerde zenders komen de CI+ module en smartcard om de hoek kijken.
Kabel TV bestaat uit allemaal ongecodeerde zenders, die hoeven dus niet gedecodeerd te worden dus heb je geen module of kastje nodig om die zenders te bekijken. Door de zenders opnieuw in te stellen met een ander netwerkID zet je alle zenders van Kabel TV netjes vooraan (in plaats van op kanaal 925 en verder). Instructies vind je hier: Kabel TV installeren.
Hi Mark, dat werkt idd, super bedankt.
Alleen nu de volgende vraag; hoe zeg ik die module dan weer op?
Dat kan niet online zie ik.
Mvg
Judith
jmhoek wrote:Hi Mark, dat werkt idd, super bedankt.
Alleen nu de volgende vraag; hoe zeg ik die module dan weer op?
Dat kan niet online zie ik.
Bij dezen geregeld Judith! (Wij zouden die optie ook graag in Mijn Ziggo zien, makkelijker voor jou. Maar daar wordt nog aan gewerkt)
Ik heb alle procedures al geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar. Help help.
@McRW Al deze mogelijke oplossingen al geprobeerd?
Zo ja, beantwoord dan de vraag die Mark gesteld heeft.
@Mark schreef:
Deze foutmelding (CI+ERROR:toestel certificaat ongeldig-verlopen-17) heeft inderdaad niets met de smartcard te maken, maar met het TV toestel en/of de CI+ module.
Vaak helpt het om simpelweg de TV terug te zetten naar fabrieksinstellingen en de installatie opnieuw te doen. Zie deze instructiepagina.
Als dat het niet oplost kun je verschillende trucjes toepassen om deze melding weg te krijgen, vaak heeft de TV en/of de CI+ module een update nodig om het definitief te verhelpen.
Zie bijvoorbeeld de tip uit dit topic:Eerst TV op kanaal 998 (ziggo zender kanaal) zetten.
Dan de CI+ module erin zonder smartcard (terwijl tv aanstaat op dat kanaal)
Authenticatie gebeurt en slaagt als het goed is (mislukte bij mij op zender 1, NLD1)
Daarna de smartcard in de module prikken en weer in de tv (allemaal terwijl de tv aan staat)
Of dit topic op tweakers.net.
Blijkbaar zijn er verschillende oplossingen voor verschillende TV toestellen, mocht je er nog steeds niet uitkomen na al deze tips horen we het graag. Geef je dan meteen aan welk TV toestel jij gebruikt?
Heb ik allemaal meerdere keren gedaan en nog geen resultaat.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.