1
Vraag
2
Reacties
Kiti

Level 1
  • 124Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

CI+ERROR:toestel certificaat Ongeldig-verlopen-17

Sinds zojuist ineens geen digitale zenders meer in de slaapkamer.
Als ik de ci module er insteek geeft hij een foutmelding dat de kaart verlopen is.
Iemand een idee wat dat kan zijn?
Ik heb die kaart al jaren.
Resetten heeft geen nut gehad.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Deze foutmelding (CI+ERROR:toestel certificaat ongeldig-verlopen-17) heeft inderdaad niets met de smartcard te maken, maar met het TV toestel en/of de CI+ module.

Vaak helpt het om simpelweg de TV terug te zetten naar fabrieksinstellingen en de installatie opnieuw te doen. Zie deze instructiepagina.
Als dat het niet oplost kun je verschillende trucjes toepassen om deze melding weg te krijgen, vaak heeft de TV en/of de CI+ module een update nodig om het definitief te verhelpen.

Zie bijvoorbeeld de tip uit dit topic:
Eerst TV op kanaal 998 (ziggo zender kanaal) zetten.
Dan de CI+ module erin zonder smartcard (terwijl tv aanstaat op dat kanaal)
Authenticatie gebeurt en slaagt als het goed is (mislukte bij mij op zender 1, NLD1)
Daarna de smartcard in de module prikken en weer in de tv (allemaal terwijl de tv aan staat)


Of dit topic op tweakers.net.

Blijkbaar zijn er verschillende oplossingen voor verschillende TV toestellen, mocht je er nog steeds niet uitkomen na al deze tips horen we het graag. Geef je dan meteen aan welk TV toestel jij gebruikt?

Bekijk in context

23 Reacties 23
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Is het ook niet gelukt via de site van Ziggo de smartcard te laden/de zenders binnen te halen? Zo nee, bel dan ven de klantenservice. Zij zouden de smartcard zo opnieuw voor je moeten kunnen activeren. Wij als medeklanten kunnen dat niet, en in het weekeind zijn geen moderators aanwezig dat voor je te doen.

Lukt het niet, laat het dan nog even weten. Dan ka wen moderator het alsnog oppakken, maar dan word het op zijn vroegst maandag.
Kiti
Topicstarter
Level 1
  • 124Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes
Ik heb geen haast, ik heb de kaart opnieuw geactiveerd op de site maar geen effect.
Dan wacht ik maandag rustig af.
Weekendje Peaky Blinders in bed is ook geen straf.
Dank voor de snelle reactie.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Kiti

graag gedaan. Ik zal Anne H Ziggo er vast bij roepen... :wink:

Hij zal je dan waarschijnlijk maandag verder helpen.

Goed weekeinde.

PS: ook zonder smartcard kun je veel zenders zien. Alleen zie je na NPO 3 even een 'gat'. Even verder zappen zal er dan vor zorgen dat je ook de andere zenders ziet.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hoi Kiti,

Een paar vraagjes voordat ik actie kan ondernemen:
- Welke foutmelding staat er exact in beeld?
- Welke smartcard zit er in de CI+ module? (nummer, begint met een 4 of een 1 en eindigt op R)
Kiti
Topicstarter
Level 1
  • 124Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes
Hoi Mark,

Het volgende staat in beeld:
CI+ERROR:toestel certificaat
Ongeldig-verlopen-17

Het kaart nummer is 40218923536 R

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Met vriendelijke groet,

Tibor
Kiti
Topicstarter
Level 1
  • 124Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes
Ik ontvang Nederland 1 overigens ook niet digitaal.
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
Dat heeft iig niets met de smartcard van doen.
Kiti
Topicstarter
Level 1
  • 124Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes
Ben al iets verder, ik heb alle zenders weer. Maar heb nog wel problemen met CI services.
Ik ga eerst de kabel eens vervangen.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Deze foutmelding (CI+ERROR:toestel certificaat ongeldig-verlopen-17) heeft inderdaad niets met de smartcard te maken, maar met het TV toestel en/of de CI+ module.

Vaak helpt het om simpelweg de TV terug te zetten naar fabrieksinstellingen en de installatie opnieuw te doen. Zie deze instructiepagina.
Als dat het niet oplost kun je verschillende trucjes toepassen om deze melding weg te krijgen, vaak heeft de TV en/of de CI+ module een update nodig om het definitief te verhelpen.

Zie bijvoorbeeld de tip uit dit topic:
Eerst TV op kanaal 998 (ziggo zender kanaal) zetten.
Dan de CI+ module erin zonder smartcard (terwijl tv aanstaat op dat kanaal)
Authenticatie gebeurt en slaagt als het goed is (mislukte bij mij op zender 1, NLD1)
Daarna de smartcard in de module prikken en weer in de tv (allemaal terwijl de tv aan staat)


Of dit topic op tweakers.net.

Blijkbaar zijn er verschillende oplossingen voor verschillende TV toestellen, mocht je er nog steeds niet uitkomen na al deze tips horen we het graag. Geef je dan meteen aan welk TV toestel jij gebruikt?
Kiti
Topicstarter
Level 1
  • 124Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes
Alles opgelost, tv gereset, CI module opnieuw geïnstalleerd, toen nog wat blokkering beeld. Nieuwe kabel gemonteerd en alles werkt weer zoals het hoort.
jmhoek

Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

goedemorgen, wij hebben op de slaapkamer ook zo'n module (betaal er 2 euro per maand voor). Als je idd een paar weken deze tv dan niet gebruikt is de module weer “verlopen”. Echt superonhandig als je om 11 uur savonds denkt ik kijk de rest van het programma verder in bed… want dan doet ie het dus niet. Wel gisterenavond (want toen gebeurde het dus weer), zenders opnieuw opgehaald, maar dan werkte het NIET binnen 15 minuten zoals ziggo zelf aangeeft op de site. Vanmorgen weer de TV aan, zelfde melding en ineens na 10 minuten wel weer beeld (ruim 12 uur later dus)… dat schiet toch niet op?

Opnieuw ophalen van de zenders lukt wel, maar niet meer binnen de tijd dat je wilt kijken.

Is er nou echt niks aan te doen dat dit niet steeds optreedt? Ik heb er al eens over geklaagd aan de telefoon bij Ziggo zelf. Maar die geven aan dat de enige optie echt is om de tv regelmatiger aan te zetten… Met de huidige technologieën zou dit toch makkelijker moeten kunnen.

 

Weet iemand of hier ooit nog iets beters voor in de plaats gaat komen?

 

Mvg

Judith

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
jmhoek wrote:

Als je idd een paar weken deze tv dan niet gebruikt is de module weer “verlopen”. Echt superonhandig als je om 11 uur savonds denkt ik kijk de rest van het programma verder in bed… want dan doet ie het dus niet.
...

Is er nou echt niks aan te doen dat dit niet steeds optreedt?

Dit probleem zie ik niet snel veranderen @jmhoek, dat is hoe de smartcards werken. Als ze lange tijd niet gebruikt worden moeten ze eerst weer een update krijgen voordat ze de juiste rechten hebben om de zenders uit je abonnement weer te mogen geven.

Misschien een alternatief voor jouw tv op de slaapkamer: Kabel TV (zenderaanbod).
Dat zijn alle digitale tv-zenders die ongecodeerd doorgegeven worden waar je dus ook geen ‘decoder’ in de vorm van een module of mediabox + smartcard bij nodig hebt. Geen smartcard, dus ook geen probleem met verlopen rechten.
Nadeel daarvan: niet alle zenders uit je TV Start (of hoger) abonnement zijn inbegrepen in Kabel TV, geen OnDemand of Replay, en veel zenders in Kabel TV zijn alleen in SD kwaliteit te bekijken.

Als de SD kwaliteit je niet stoort en je kijkt vaak live naar zenders die ook in het Kabel TV abonnement zijn inbegrepen, dan is dat misschien de beste oplossing voor jouw tv op de slaapkamer die je maar af en toe gebruikt.

jmhoek

Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hi Mark,

Dank je wel voor de info. Ja die wist ik idd wel, maar dat werkt toch niet als je rechtstreeks je kabel aansluit zonder kastje?

Of ben ik nou gek?

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
jmhoek wrote:

Dank je wel voor de info. Ja die wist ik idd wel, maar dat werkt toch niet als je rechtstreeks je kabel aansluit zonder kastje?

Je hebt nu ook geen kastje toch? Je hebt het over een module.

De tv ontvangt het signaal, daar heeft hij de module en smartcard niet voor nodig. Alleen voor het decoderen van de gecodeerde zenders komen de CI+ module en smartcard om de hoek kijken.

 

Kabel TV bestaat uit allemaal ongecodeerde zenders, die hoeven dus niet gedecodeerd te worden dus heb je geen module of kastje nodig om die zenders te bekijken. Door de zenders opnieuw in te stellen met een ander netwerkID zet je alle zenders van Kabel TV netjes vooraan (in plaats van op kanaal 925 en verder). Instructies vind je hier: Kabel TV installeren.

jmhoek

Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hi Mark, dat werkt idd, super bedankt.

Alleen nu de volgende vraag; hoe zeg ik die module dan weer op?

Dat kan niet online zie ik.

Mvg

Judith

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
jmhoek wrote:

Hi Mark, dat werkt idd, super bedankt.

Alleen nu de volgende vraag; hoe zeg ik die module dan weer op?

Dat kan niet online zie ik.

Bij dezen geregeld Judith! (Wij zouden die optie ook graag in Mijn Ziggo zien, makkelijker voor jou. Maar daar wordt nog aan gewerkt)

McRW

Level 5
  • 45Posts
  • 3Oplossingen
  • 13Likes

Ik heb alle procedures al geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar. Help help.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@McRW Al deze mogelijke oplossingen al geprobeerd?

Zo ja, beantwoord dan de vraag die Mark gesteld heeft.

 


@Mark  schreef:
Deze foutmelding (CI+ERROR:toestel certificaat ongeldig-verlopen-17) heeft inderdaad niets met de smartcard te maken, maar met het TV toestel en/of de CI+ module.

Vaak helpt het om simpelweg de TV terug te zetten naar fabrieksinstellingen en de installatie opnieuw te doen. Zie deze instructiepagina.
Als dat het niet oplost kun je verschillende trucjes toepassen om deze melding weg te krijgen, vaak heeft de TV en/of de CI+ module een update nodig om het definitief te verhelpen.

Zie bijvoorbeeld de tip uit dit topic:
Eerst TV op kanaal 998 (ziggo zender kanaal) zetten.
Dan de CI+ module erin zonder smartcard (terwijl tv aanstaat op dat kanaal)
Authenticatie gebeurt en slaagt als het goed is (mislukte bij mij op zender 1, NLD1)
Daarna de smartcard in de module prikken en weer in de tv (allemaal terwijl de tv aan staat)


Of dit topic op tweakers.net.

Blijkbaar zijn er verschillende oplossingen voor verschillende TV toestellen, mocht je er nog steeds niet uitkomen na al deze tips horen we het graag. Geef je dan meteen aan welk TV toestel jij gebruikt?

 

McRW

Level 5
  • 45Posts
  • 3Oplossingen
  • 13Likes

Heb ik allemaal meerdere keren gedaan en nog geen resultaat.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic