1
Vraag
2
Reacties
Dennis de Groot

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

CAI groene kabel verlengen

Uit de muur komt nu een stukje (7mm) groene CAI kabel welke aangesloten zit op een AOP.

Aangezien deze anders vol in het zicht zit wil ik de  kabel 5 meter verlengen en weer op de AOP aansluiten.

Groene kabel kan ik uiteraard gewoon kopen (coaxkabel groen PE12 )(7,5mm)

Maar nu de juiste connector! Welke rechte passende goede connector kan ik het beste kopen? (zonder behulp van pers-gereedschap)

Cabelcon lijkt goed te zijn, maar zie niet welke ik moet hebben. Iemand een linkje?

Ik wil overigens als de kabel verlengd is deze in een buis verwerken en in de muur maken.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
jansmarcel

Level 15
  • 1207Posts
  • 58Oplossingen
  • 591Likes

@Dennis de Groot  Gaat het hier om het eerste aansluitpunt (AOP) waar het signaal van ziggo binnenkomt? Dan mag je er als klant zelfs niet zelf iets aan doen.
Wat ik tot nu toe heb kunnen vinden is dat het kan via mijn aansluiting.nl of misschien wel beter....: ik begrijp dat de groene kabel op een of andere manier te kort is of is geworden. Misschien kan een ziggo medewerker (zij hebben Ziggo achter hun naam staan) regelen dat een monteur het voor je in orde maakt.
Zij kunnen je ook op de hoogte stellen of er eventuele kosten bij komen kijken en hoe hoog die zullen zijn.

Bekijk in context

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 3307Posts
  • 271Oplossingen
  • 1236Likes

@Dennis de Groot goed dat je het even komt vragen. Altijd welkom. 

En zoals al aangegeven is, daar heeft Ziggo een proces voor ingericht. Ik verwijs je graag naar deze link voor alle informatie, de eventuele aanvraag en de vervolgstappen! 

Succes!

Bekijk in context

4 Reacties 4
jansmarcel

Level 15
  • 1207Posts
  • 58Oplossingen
  • 591Likes

@Dennis de Groot  Gaat het hier om het eerste aansluitpunt (AOP) waar het signaal van ziggo binnenkomt? Dan mag je er als klant zelfs niet zelf iets aan doen.
Wat ik tot nu toe heb kunnen vinden is dat het kan via mijn aansluiting.nl of misschien wel beter....: ik begrijp dat de groene kabel op een of andere manier te kort is of is geworden. Misschien kan een ziggo medewerker (zij hebben Ziggo achter hun naam staan) regelen dat een monteur het voor je in orde maakt.
Zij kunnen je ook op de hoogte stellen of er eventuele kosten bij komen kijken en hoe hoog die zullen zijn.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@Dennis de Groot verleng absoluut niet de groene kabel van Ziggo. Dat is voor Ziggo en doorgaans is dat dan ook gratis. Zij plaatsen een nieuw AOP en leveren ook de juiste splitter daarop, meestal de POA01B. 

De monteur zal het ook geen punt vinden als de kabel een stukje moet worden verlengd, maar zal geen gaten boren o.i.d. dus moet dat wel doe dat dan zelf. 

Ik zal moderator @Erik S vragen een monteur voor je in te plannen. Zorg even dat je gegevens goed in je profiel staan. Erik of een collega kan de zaken dan snel voor je regelen. 

Dennis de Groot
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nou dat zou top zijn. ik wacht het even af. Dank Willem

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 3307Posts
  • 271Oplossingen
  • 1236Likes

@Dennis de Groot goed dat je het even komt vragen. Altijd welkom. 

En zoals al aangegeven is, daar heeft Ziggo een proces voor ingericht. Ik verwijs je graag naar deze link voor alle informatie, de eventuele aanvraag en de vervolgstappen! 

Succes!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic