Ine1

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Buitenlandse ondertiteling via teletext

Wie helpt mij bij het volgende:
Voorheen konden we via teletekst Duitse ondertiteling zetten bij opgenomen Duitse tv film.
Nu niet meer. Als we de opname starten doet teletekst het niet meer.
 
Bedankt voor de reactie
Ine Vincken
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

HI @Ine1

Lastig dat die knop niet lijkt te werken, maar wel goed dat je het door Marije genoemde topic hebt doorgenomen.
Het alsnog sturen van deze gratis afstandsbediening lijkt mij een logische vervolgstap.

PostNL bezorgt deze ook zo snel mogelijk.
Laat je weten als deze binnen is en je dit met deze nieuwe afstandsbediening hebt getest :)?

Bekijk in context

Ine1
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Geweldige service van Ziggo!

Inderdaad werkt het nu met de nieuwe afstandsbediening!!

 

Bedankt

Bekijk in context

9 Reacties 9
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @Ine1, welkom hier op de Community! 

 

Ik kan mij voorstellen dat je de ondertiteling erg mist bij de opgenomen programma's! Toch wel handig om die erbij te hebben om een programma goed te kunnen volgen. Ik denk graag met je mee. 

 

Het klopt dat je (na de update van de Mediabox XL) niet meer Teletekst ondertiteling mee krijgt geleverd in de opname. Dit komt omdat het opnemen nu net even op een andere manier werkt als voorheen en het niet meer op een harde schijf wordt opgeslagen. Ik raad je aan om het antwoord van mijn collega moderator in dit topic door te nemen. Daar geeft hij aan hoe je toch de ondertiteling nog weer activeert voor je opname. 

 

Kom je daarmee uit de voeten? 🙂

Ine1
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Er wordt een oplossing aangeboden, maar wij hebben geen contextmenu knop, die met de drie puntjes.

wij hebben een heel andere afstandsbediening.

 

wat nu?

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Ik weet even niet waar dit zit op de oude afstandsbediening, maar er moet ergens een knop zijn waarbij je de optie ''onderteling '' ziet. De ''info'' knop?

 

Ine1
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Waarschijnlijk wordt met die knop de TEXT knop bedoeld, wat inderdaad de teletekst knop is.

Maar zoals ik al zei: die knop werkt niet bij het kijken naar een opgenomen buitenlandse film.

 

Nog andere mogelijkheden???

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

HI @Ine1

Lastig dat die knop niet lijkt te werken, maar wel goed dat je het door Marije genoemde topic hebt doorgenomen.
Het alsnog sturen van deze gratis afstandsbediening lijkt mij een logische vervolgstap.

PostNL bezorgt deze ook zo snel mogelijk.
Laat je weten als deze binnen is en je dit met deze nieuwe afstandsbediening hebt getest :)?

Ine1
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Begrijp ik nu dat ik deze toegestuurd krijg? 
Dat zou mooi zijn. Ben benieuwd of het de oplossing is.

Bedankt voor het meedenken

Ine1
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Geweldige service van Ziggo!

Inderdaad werkt het nu met de nieuwe afstandsbediening!!

 

Bedankt

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Graag gedaan! Heel fijn dat deze afstandsbediening al binnen is en voor de oplossing heeft gezorgd.
Thanks voor je terugkoppeling!

fred6

Level 6
  • 419Posts
  • 5Oplossingen
  • 19Likes

Ik ben blij dat het , bedoeld is ondertitels,  werkt.

Mag vragen of u na ... scherm, ondertitel voor doven gebruikt of het oude teletekst bij nl,commerciele en duitse zenders?

 

Uitgelicht topic