1
Vraag
2
Reageer en help mee
Ramselaar

Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Buffering net aan het eind van een serie of film

Buffering net aan het eind van een serie of film.

Als je zit te kijken en de clou komt dan mis je net een paar seconden.

Hoe is dat op te lossen of moet ik toch Ziggo zelf bellen?

25 Reacties 25
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

Is dat op een TV of een mediabox of een PC of een smartphone?

Graag meer info en ook welke systeemsoftware en app of kijkwijze indien van toepassing.

Ramselaar
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Dat is op een PC en op de TV wat wel via een mediabox verloopt.

Ik had nog niet de app ziggo go op mijn computer staan, maar ook hier is er een korte buffering.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Andre Verbeek

Level 9
  • 296Posts
  • 21Oplossingen
  • 96Likes

De tv en pc bedraad aansluiten kan het streamen weleens verbeteren. 

Ramselaar
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Alles is bedraad en loopt niet via WIFI.

Ramselaar
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Zal ik zo meteen doen. Ook even kijken welke box ik heb.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Hey @Ramselaar en welkom op onze Community! 

We hebben al een paar dagen niets van je gehoord. Is het nog gelukt met het maken van de foto's? We zien je reactie graag weer verschijnen. 

 

Ramselaar
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ik ben nog op zoek naar een kabeltje. Morgen komt iemand me helpen. Dan laat ik weten wat de up en downstream is.

Ramselaar
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

20220115_111036.jpg20220115_111134.jpg

Ramselaar
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Upstream. Ik kan geen dBmV waarde vinden dus ik noem de bovenste regel met waarden.

Frequentie 384 000 00, modulatie 64QAM, symbolenratio 5120, kanaaltype ATDMA, vermogen 47,5

 

Downstream.

Frequentie 634 000 000, modulatie 256QAM, SumbolRat 6952, SNR 38,6, vermogen 0,2

 

Zie ook bovenstaande foto's.

Is dit goed en wat kan ik hier mee ivm met de buffering?

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

@Ramselaar Het gaat om de volledige pagina's van de Downstream en Upstream waarden.

 

Bert_0-1642253367876.png

 

 

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

Klik op Details voor de plaatst waar je die waarden kunt vinden.


En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Ramselaar
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

upstream paginaupstream paginadownstream paginadownstream paginakomt ongeveer 8 meter van de modem en tv binnenkomt ongeveer 8 meter van de modem en tv binnen

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

Ik zie geen vreemde zaken in je Mediabox XL signaalwaarden.

 

Heb je een netwerkkabel tussen je modem en de mediabox XL zitten?

Zo nee, niet doen vanwege veel problemen met de verbindingen.

Zo ja, haal die kabel ertussenuit en haal beide apparaten 30 seconden van de stroom voor een vers netwerk op beide apparaten.

Andre Verbeek

Level 9
  • 296Posts
  • 21Oplossingen
  • 96Likes

Probeer de horizonbox wat ruimte te geven? Aan de linkerkant zijn er dingen gestapeld. En een adapter lig er bovenop. Misschien dat de box te weinig koeling krijgt waardoor die z’n warmte niet kwijt kan? Apparatuur kan weleens raar gaan doen  bij teveel warmte.

Ramselaar
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Stroom eraf hebben we al eens eerder geprobeerd. En het kastje waar de horizonbox in staat staat altijd op een grote kier. Zodat alles koud genoeg blijft. Dus ik weet het echt nu niet meer!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

Aan de linkerkant zit de koeling van de Mediabox XL met roosters aan de linkerkant en onderkant, nu lijkt de luchtcirculatie in die hoek bijna volledig geblokt.

Mogelijk zit er ook stof in de roosters links en links onder, zo ja, zuig die eens voorzichtig weg met een stofzuiger.

 

Bert_0-1642263866225.png

 

Ramselaar
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Spullen aan de zijkant weggehaald en Horizon iets verhoogd neergezet zodat er ook ruimte vrij is aan de onderkant. Ben benieuwd of dat überhaupt iets gaat doen.

 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Ramselaar daar zijn we weer eventjes 😉

Hoe gaat het nu? Hebben de tips geholpen? 

Ramselaar
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Helaas op de computer niet. Op de tv moet ik het nog bekijken. Ik zal kijken of ik er de volgende keer een video van maak, mogelijk maakt dat het nog wat duidelijker wat ik bedoel.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic