Vraag
Reacties
Ramselaar
Level 3

Buffering net aan het eind van een serie of film

Buffering net aan het eind van een serie of film.

Als je zit te kijken en de clou komt dan mis je net een paar seconden.

Hoe is dat op te lossen of moet ik toch Ziggo zelf bellen?

0 Kudos
25 Reacties 25
Meldingen
Aan Uit
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Is dat op een TV of een mediabox of een PC of een smartphone?

Graag meer info en ook welke systeemsoftware en app of kijkwijze indien van toepassing.

Ramselaar
Level 3
Topicstarter

Dat is op een PC en op de TV wat wel via een mediabox verloopt.

Ik had nog niet de app ziggo go op mijn computer staan, maar ook hier is er een korte buffering.

 

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

0 Kudos
Andre Verbeek
Level 9

De tv en pc bedraad aansluiten kan het streamen weleens verbeteren. 

0 Kudos
Ramselaar
Level 3
Topicstarter

Alles is bedraad en loopt niet via WIFI.

0 Kudos
Ramselaar
Level 3
Topicstarter

Zal ik zo meteen doen. Ook even kijken welke box ik heb.

0 Kudos
Mariska
Community Developer
Community Developer

Hey @Ramselaar en welkom op onze Community! 

We hebben al een paar dagen niets van je gehoord. Is het nog gelukt met het maken van de foto's? We zien je reactie graag weer verschijnen. 

 

0 Kudos
Ramselaar
Level 3
Topicstarter

Ik ben nog op zoek naar een kabeltje. Morgen komt iemand me helpen. Dan laat ik weten wat de up en downstream is.

Ramselaar
Level 3
Topicstarter

20220115_111036.jpg20220115_111134.jpg

0 Kudos
Ramselaar
Level 3
Topicstarter

Upstream. Ik kan geen dBmV waarde vinden dus ik noem de bovenste regel met waarden.

Frequentie 384 000 00, modulatie 64QAM, symbolenratio 5120, kanaaltype ATDMA, vermogen 47,5

 

Downstream.

Frequentie 634 000 000, modulatie 256QAM, SumbolRat 6952, SNR 38,6, vermogen 0,2

 

Zie ook bovenstaande foto's.

Is dit goed en wat kan ik hier mee ivm met de buffering?

 

 

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@Ramselaar Het gaat om de volledige pagina's van de Downstream en Upstream waarden.

 

Bert_0-1642253367876.png

 

 

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

Klik op Details voor de plaatst waar je die waarden kunt vinden.


En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

0 Kudos
Ramselaar
Level 3
Topicstarter

upstream paginaupstream paginadownstream paginadownstream paginakomt ongeveer 8 meter van de modem en tv binnenkomt ongeveer 8 meter van de modem en tv binnen

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Ik zie geen vreemde zaken in je Mediabox XL signaalwaarden.

 

Heb je een netwerkkabel tussen je modem en de mediabox XL zitten?

Zo nee, niet doen vanwege veel problemen met de verbindingen.

Zo ja, haal die kabel ertussenuit en haal beide apparaten 30 seconden van de stroom voor een vers netwerk op beide apparaten.

0 Kudos
Andre Verbeek
Level 9

Probeer de horizonbox wat ruimte te geven? Aan de linkerkant zijn er dingen gestapeld. En een adapter lig er bovenop. Misschien dat de box te weinig koeling krijgt waardoor die z’n warmte niet kwijt kan? Apparatuur kan weleens raar gaan doen  bij teveel warmte.

0 Kudos
Ramselaar
Level 3
Topicstarter

Stroom eraf hebben we al eens eerder geprobeerd. En het kastje waar de horizonbox in staat staat altijd op een grote kier. Zodat alles koud genoeg blijft. Dus ik weet het echt nu niet meer!

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Aan de linkerkant zit de koeling van de Mediabox XL met roosters aan de linkerkant en onderkant, nu lijkt de luchtcirculatie in die hoek bijna volledig geblokt.

Mogelijk zit er ook stof in de roosters links en links onder, zo ja, zuig die eens voorzichtig weg met een stofzuiger.

 

Bert_0-1642263866225.png

 

0 Kudos
Ramselaar
Level 3
Topicstarter

Spullen aan de zijkant weggehaald en Horizon iets verhoogd neergezet zodat er ook ruimte vrij is aan de onderkant. Ben benieuwd of dat überhaupt iets gaat doen.

 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator

@Ramselaar daar zijn we weer eventjes 😉

Hoe gaat het nu? Hebben de tips geholpen? 

0 Kudos
Ramselaar
Level 3
Topicstarter

Helaas op de computer niet. Op de tv moet ik het nog bekijken. Ik zal kijken of ik er de volgende keer een video van maak, mogelijk maakt dat het nog wat duidelijker wat ik bedoel.