Buffering net aan het eind van een serie of film.
Als je zit te kijken en de clou komt dan mis je net een paar seconden.
Hoe is dat op te lossen of moet ik toch Ziggo zelf bellen?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Is dat op een TV of een mediabox of een PC of een smartphone?
Graag meer info en ook welke systeemsoftware en app of kijkwijze indien van toepassing.
Dat is op een PC en op de TV wat wel via een mediabox verloopt.
Ik had nog niet de app ziggo go op mijn computer staan, maar ook hier is er een korte buffering.
Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
De tv en pc bedraad aansluiten kan het streamen weleens verbeteren.
Alles is bedraad en loopt niet via WIFI.
Zal ik zo meteen doen. Ook even kijken welke box ik heb.
Hey @Ramselaar en welkom op onze Community!
We hebben al een paar dagen niets van je gehoord. Is het nog gelukt met het maken van de foto's? We zien je reactie graag weer verschijnen.
Ik ben nog op zoek naar een kabeltje. Morgen komt iemand me helpen. Dan laat ik weten wat de up en downstream is.
Upstream. Ik kan geen dBmV waarde vinden dus ik noem de bovenste regel met waarden.
Frequentie 384 000 00, modulatie 64QAM, symbolenratio 5120, kanaaltype ATDMA, vermogen 47,5
Downstream.
Frequentie 634 000 000, modulatie 256QAM, SumbolRat 6952, SNR 38,6, vermogen 0,2
Zie ook bovenstaande foto's.
Is dit goed en wat kan ik hier mee ivm met de buffering?
@Ramselaar Het gaat om de volledige pagina's van de Downstream en Upstream waarden.
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
Klik op Details voor de plaatst waar je die waarden kunt vinden.
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
Ik zie geen vreemde zaken in je Mediabox XL signaalwaarden.
Heb je een netwerkkabel tussen je modem en de mediabox XL zitten?
Zo nee, niet doen vanwege veel problemen met de verbindingen.
Zo ja, haal die kabel ertussenuit en haal beide apparaten 30 seconden van de stroom voor een vers netwerk op beide apparaten.
Probeer de horizonbox wat ruimte te geven? Aan de linkerkant zijn er dingen gestapeld. En een adapter lig er bovenop. Misschien dat de box te weinig koeling krijgt waardoor die z’n warmte niet kwijt kan? Apparatuur kan weleens raar gaan doen bij teveel warmte.
Stroom eraf hebben we al eens eerder geprobeerd. En het kastje waar de horizonbox in staat staat altijd op een grote kier. Zodat alles koud genoeg blijft. Dus ik weet het echt nu niet meer!
Aan de linkerkant zit de koeling van de Mediabox XL met roosters aan de linkerkant en onderkant, nu lijkt de luchtcirculatie in die hoek bijna volledig geblokt.
Mogelijk zit er ook stof in de roosters links en links onder, zo ja, zuig die eens voorzichtig weg met een stofzuiger.
Spullen aan de zijkant weggehaald en Horizon iets verhoogd neergezet zodat er ook ruimte vrij is aan de onderkant. Ben benieuwd of dat überhaupt iets gaat doen.
@Ramselaar daar zijn we weer eventjes 😉
Hoe gaat het nu? Hebben de tips geholpen?
Helaas op de computer niet. Op de tv moet ik het nog bekijken. Ik zal kijken of ik er de volgende keer een video van maak, mogelijk maakt dat het nog wat duidelijker wat ik bedoel.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.