seuter

Level 3
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Brongeluid verspringt telkens tussen soundsysteem Yamaha en Sony TV

Situatie

Mediabox XL via HDMI poort 2 aangesloten op Yamaha versterker RXV 485.  Deze versterker wordt via HDMI kabel arc out naar Sony KD 55XH9299 HDMI arc poort 3 verbonden. Versterker optie Earc on. SonyTV instellingen audio via bron HDMI ingesteld. Oude Ziggo afstandsbediening koppelt aan tv en versterker zonder problemen. Kan geluid dan gewoon bedienen van de Yamaha versterker. Nieuwe afstandsbediening Ziggo koppelt wel aan TV en Yamaha versterker maar telkens bij uitzetten Tv en aanzetten verspringt de audiobron weer naar SONY TV; kan ik het geluid niet reguleren en moet ik via instellingen menu Mediabox XL opties Beeld en Geluid weer aangeven dat niet soundsysteem Sony maar soundsysteem Yamaha de juiste bron is ; dan koppelt de afstandsbediening weer en dan reageert de afstandsbediening pas  qua volume beheersing. Op de een of andere manier onthoudt de mediabox deze instelling niet.

 

Is hiervoor een oplossing ?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Goedemorgen @seuter en welkom terug op de Community!

Wat frustrerend dat je Mediabox XL de instellingen met de nieuwe afstandsbediening niet onthoudt. Voor de Mediabox XL met nieuwe software in combinatie met de Voice Control is er geen bekend issue. Wel speelt er probleem met de Next in combinatie met de Voice Control; dit hebben we in onderzoek. Klanten melden dat de soundbar opnieuw gekoppeld moet worden zodra de Mediabox Next aangezet wordt. De koppeling werkt dan totdat de Mediabox Next weer in standby gezet wordt. Dit lijkt ook bij jou het geval te zijn, afgezonderd dat je een Mediabox XL hebt met de Voice Control.

Ik zet het in ieder geval door voor het collectieve onderzoek en ik verwacht dat het binnenkort opgelost wordt met een software update, maar garanties geven kan ik helaas niet. Tot die tijd kun je eventueel de oude afstandsbediening gebruiken. Sorry voor het ongemak!

Bekijk in context

1 Reactie 1
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Goedemorgen @seuter en welkom terug op de Community!

Wat frustrerend dat je Mediabox XL de instellingen met de nieuwe afstandsbediening niet onthoudt. Voor de Mediabox XL met nieuwe software in combinatie met de Voice Control is er geen bekend issue. Wel speelt er probleem met de Next in combinatie met de Voice Control; dit hebben we in onderzoek. Klanten melden dat de soundbar opnieuw gekoppeld moet worden zodra de Mediabox Next aangezet wordt. De koppeling werkt dan totdat de Mediabox Next weer in standby gezet wordt. Dit lijkt ook bij jou het geval te zijn, afgezonderd dat je een Mediabox XL hebt met de Voice Control.

Ik zet het in ieder geval door voor het collectieve onderzoek en ik verwacht dat het binnenkort opgelost wordt met een software update, maar garanties geven kan ik helaas niet. Tot die tijd kun je eventueel de oude afstandsbediening gebruiken. Sorry voor het ongemak!

Uitgelicht topic