1
Vraag
2
Reacties
PattiMan

Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Bron/Source Philips TV wijzigen met Mediabox XL afstandsbediening

Ik heb mijn Philips TV gekoppeld aan de Horizon AB. Aan/uit en Vol +/- werkt prima. Als ik op Bron/Source druk krijg ik een lijst van input bronnen te zien, maar ik kan ze niet selecteren. Zou dat wel mogelijk moeten zijn?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Dit is wel degelijk mogelijk: voor de samsung tv heb je 2 manieren source knop van hzn ab in drukken en loslaten dit herhalen. Tot je bij de juiste bron ben. Manier 2 source knop hzn ab ingedrukt houden en met pijltjes links rechts bron selecteren.

Evt de laatste optie is ook voor de Philips tv . Dit even uit proberen.!

Bekijk in context

8 Reacties 8
Verwijderd account
Niet van toepassing
PattiMan wrote:
Ik heb mijn Philips TV gekoppeld aan de Horizon AB. Aan/uit en Vol +/- werkt prima. Als ik op Bron/Source druk krijg ik een lijst van input bronnen te zien, maar ik kan ze niet selecteren. Zou dat wel mogelijk moeten zijn?

Lukt bij mij ook niet met mijn Samsung tv, daarvoor gebruik ik dan ook de originele AB van de tv.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Dit is wel degelijk mogelijk: voor de samsung tv heb je 2 manieren source knop van hzn ab in drukken en loslaten dit herhalen. Tot je bij de juiste bron ben. Manier 2 source knop hzn ab ingedrukt houden en met pijltjes links rechts bron selecteren.

Evt de laatste optie is ook voor de Philips tv . Dit even uit proberen.!
PattiMan
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Je kunt bij Philips ook Source ingedrukt houden en wisselen van input. Om te selecteren moet je Source ook ingedrukt houden en dan "OK" kiezen op de AB. Bedankt, Robbo.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Ok mooi! Graag gedaan!:)
petercvs

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb sinds enkele dagen een Horizon box en vroeg me ook af hoe dit werkte.
Blijkt in de praktijk wel dat de source knop indrukken en ingedrukt houden niet werkt. Mijn Philips (32PFK5300) reageert dan helemaal niet.
Maar source indrukken en weer loslaten, wachten tot het Philips menu in beeld komt (trage tv?), en vervolgens source opnieuw indrukken in combinatie met pijltjes toetsen en OK werkt prima.

Dank Robbo. Ik zou dit zelf nooit gevonden hebben.
Verwijderd account
Niet van toepassing
robbo wrote:
Dit is wel degelijk mogelijk: voor de samsung tv heb je 2 manieren source knop van hzn ab in drukken en loslaten dit herhalen. Tot je bij de juiste bron ben. Manier 2 source knop hzn ab ingedrukt houden en met pijltjes links rechts bron selecteren.

Evt de laatste optie is ook voor de Philips tv . Dit even uit proberen.!

Het werkt!
DHBREUER

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik had precies dezelfde vraag. CEC werkt verder prima en snel ook. Alleen kan ik de navigatie pijltjes niet gebruiken. Erg jammer. Weet iemand of je de knoppen ook los kan programmeren?
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Bij de bron/ source selectie moet je deze WEL ingedrukt houden om met de pijltjes toets te kunnen navigeren.

Anders alleen de source indrukken en lolaten en herhalen tot dat je de juiste source hebt geselecteerd op tv,

Is dit wat je bedoeld?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic