Hallo, sinds een maand hebben wij de Ziggo Media box next. Sinds wij deze hebben geïnstalleerd hebben een probleem; er zit een constante brom in onze subwoofer die bij een soundbar hoort; sinds de Media box next is dit constant aanwezig, wij hebben een Panasonic tv ( tx-55fxf747) en een Panasonic soundbar met subwoofer ( su-htb494), bij de vorige mediabox ( Samsung smt-g7401) hadden wij geen problemen. We hebben de originele kabels gebruikt, de soundbar zit met een HDMI kabel in de TV, ik heb al andere stopcontacten geprobeerd maar dit helpt niet, ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dag @KK
Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens óók klant ben. Maar dit terzijde.
Waarschijnlijk had je dat zelf al uitgezocht, maar brommend geluid wordt vaak veroorzaakt door een probleem met een aardlus.
Om mogelijke oorzaken uit te sluiten zou je je subwoofer tijdelijk met een verlengkabel kunnen aansluiten op een andere kamer.
Nog simpeler: druk de stekker andersom in het stopcontact.
Ook kun je proberen om (tijdelijk) niet essentiële apparaten uit het stopcontact te halen om te zien of het brommen stopt.
Het kán ook veroorzaakt door elektromagnetische interferentiesignalen die de subwoofer beïnvloeden en afhankelijk van het vermogen of volume meer of minder voorkomen.
Ik weet niet hoe je subwoofer van stroom wordt voorzien? Het kan zijn dat je de voeding hoort, omdat deze niet naar behoren functioneert.
Om dit op te lossen zul je zelf een aantal stappen moeten nemen, maar laat in elk geval even weten hoe ver je komt.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Goedemiddag @KK
Welkom op de Community 🙂
Leuk dat je het forum hebt gevonden voor hulp bij de subwoofer installatie in combinatie met de Next box.
Zelf heb ik niet veel kennis van een soundbar of dergelijke, maar volgens mij ligt dit wel in het straatje van @Ronihd
Zodra hij tijd heeft denkt hij graag mee in oplossingen.
Dag @KK
Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens óók klant ben. Maar dit terzijde.
Waarschijnlijk had je dat zelf al uitgezocht, maar brommend geluid wordt vaak veroorzaakt door een probleem met een aardlus.
Om mogelijke oorzaken uit te sluiten zou je je subwoofer tijdelijk met een verlengkabel kunnen aansluiten op een andere kamer.
Nog simpeler: druk de stekker andersom in het stopcontact.
Ook kun je proberen om (tijdelijk) niet essentiële apparaten uit het stopcontact te halen om te zien of het brommen stopt.
Het kán ook veroorzaakt door elektromagnetische interferentiesignalen die de subwoofer beïnvloeden en afhankelijk van het vermogen of volume meer of minder voorkomen.
Ik weet niet hoe je subwoofer van stroom wordt voorzien? Het kan zijn dat je de voeding hoort, omdat deze niet naar behoren functioneert.
Om dit op te lossen zul je zelf een aantal stappen moeten nemen, maar laat in elk geval even weten hoe ver je komt.
Misschien zit hier de oplossing tussen.
Bedankt Wim ( en Jamyla), ik heb je adviezen wat betreft de kabels opgevolgd en het lijkt nu inderdaad beter, ik ben benieuwd of het de komende dagen zo blijft!
Thanks, ik had dit al bekeken en de juiste oplossing zat er ( helaas) niet tussen.
Hi,
Mijn naam was gevallen .... 😉 hoe heb je de sub aangesloten zitten > ? en dan bedoel ik tussen de soundbar en de sub is dat draadloos of bedraad ?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.