Patricia2019

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Box blijft opnieuw opstarten

Goedemiddag,

 

sinds vanmorgen blijft mijn mediabox steeds uit zichzelf opnieuw opstarten. Er verschijnt een pijltje (update?) dan het scherm met welkom en dit continu achter elkaar. De wifi doet het gewoon. Ik heb de stekker en de aan/uit knop al geprobeerd. Wie heeft de gouden tip? 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@EricB. de Mediabox Next is met een netwerkkabel rechtstreeks met het modem verbonden?

Bekijk in context

EricB.

Level 2
  • 7Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

allen bedankt voor het meedenken. Alles geprobeerd maar ook Ziggo kon er geen muziek meer uithalen. De monteur is net geweest en heeft een nieuwe mediabox next geinstalleerd.

Bekijk in context

16 Reacties 16
Patricia2019
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

image.jpg

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Patricia2019 

Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens óók klant ben.

Ik weet niet of het nou per se de gouden tip is, maar wat nog wel eens wil helpen is om via het :interface_go_instellingen: menu van de Mediabox Next de box terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Blijkbaar is er iets misgegaan met het binnenhalen van bijvoorbeeld de laatste update.

Uw bewaarde en geplande opnames blijven gewoon bewaard. Als u geabonneerd bent op streamingdiensten en gebruik maakt van de apps, dan moet u daar wel opnieuw inloggen.

Enfin, laat maar weten of het heeft gewerkt.

 

 

Patricia2019
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

He Wim, 

bedankt voor je reactie! Helaas kom ik niet verder als het welkom scherm. De instellingen zijn dus onbereikbaar.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Patricia2019 naast dat de Mediabox Next is aangesloten via een coaxkabel, heeft u de mediabox verbonden via een netwerkkabel of via :modem_wifi_groen: wifi?

Patricia2019
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Via Wifi

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Patricia2019 als dat mogelijk is, zou je (eventueel tijdelijk) een netwerkkabel kunnen aansluiten tussen de mediabox en het modem? En daarna de mediabox 30 sec. Van de stroom halen /uitschakelen? De kans is dan groot dat-ie na een herstart weer verbinding maakt met het internet en weer normaal opstart.

 

Patricia2019
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedenavond Wim,

 

zojuist thuis gekomen en nog steeds en niet werkende box. Mijn netwerkkabel is helaas niet lang genoeg om rechtstreeks in de mediabox te stoppen. Ik heb nu de box uit de slaapkamer aangesloten in de huiskamer en dat werkt gelukkig. Voor nu dus wel tv en hopelijk wordt de andere box dan snel vervangen.

Bedankt voor het meedenken 👍🏻

 

ziggpiet

Level 8
  • 214Posts
  • 7Oplossingen
  • 63Likes

de aan knop en de - indrukken Een paar seconden op de next 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@ziggpiet Je stappenplan lijkt een paar stappen te missen:

 

Let op: de eerste installatie kan na deze reset alléén bekabeld voltooid worden, via wifi is dit niet meer mogelijk! Na de installatie kun je wel weer via wifi verbinden.
 

  • Sluit de Mediabox Next bekabeld aan op het Ziggo modem
  • Zet de Mediabox Next uit met de schakelaar achterop
  • Zet de box weer aan en houd de knop [ - ] en de stand-by knop op de voorkant tegelijk circa 10 seconden ingedrukt
  • Hierna doorloopt de mediabox opnieuw de eerste installatie, volg de instructies op het scherm
EricB.

Level 2
  • 7Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

ik heb precies hetzelfde probleem. ik heb een bekabelde mediabox next, waarbij ik de stappen heb geprobeerd te doorlopen zoals je opgeeft. Helaas doet de box helemaal niets, blijft doorgaan met opstarten, downloaden, rood knipperen, uitgaan en weer opstarten.

 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Patricia2019 schreef: “Mijn netwerkkabel is helaas niet lang genoeg om rechtstreeks in de mediabox te stoppen.”

De meest snelle oplossing lijkt me om even bij een bouwmarkt een UTP-kabel te kopen. Dat gaat denk ik sneller dan dat Ziggo zo’n kabel moet opsturen. Als je daarna het stappenplan van @Bert opvolgt dan kun je wellicht vanavond nog TV kijken.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@EricB. de Mediabox Next is met een netwerkkabel rechtstreeks met het modem verbonden?

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

@Patricia2019 en @EricB. Kunnen we nog helpen? 

EricB.

Level 2
  • 7Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

allen bedankt voor het meedenken. Alles geprobeerd maar ook Ziggo kon er geen muziek meer uithalen. De monteur is net geweest en heeft een nieuwe mediabox next geinstalleerd.

Kevinb79

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste EricB ik heb t zelfde probleem. Is jouw probleem nu opgelost met een nieuwe next mini?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Kevinb79 Dit is een topic uit oktober 2022 en ik vermoed dat het al opgelost is.

Maak even een nieuw topic aan voor je probleem, dan wordt het sneller opgepakt: Start een nieuw topic - Ziggo Community

Uitgelicht topic