1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Frans L

Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Bose soundbar 700 bediening mbv mediabox Next

Ik probeer de bose soundbar 700 aan te sluiten op de afstandbediening van de mediabox next. Deze vraagt om een 4-cijferig serienummer, maar dat werkt niet. Ook op de andere manier luk dit niet. Graag jullie hulp hierbij.
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Frans L
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
ik heb 2 à 3 keer het hele installatieproces van mediabox next opnieuw doorlopen en plotseling deed de afstandbediening het naar wens (bediening van de bose soundbar 700 gaat nu goed). helemaal blij.

***Mod. edit: check ook het topic over het koppelen van al je apparatuur***

Bekijk in context

Loekfa

Level 3
  • 11Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Vandaag de oplossing gevonden mbv Bose hulpteam.

Ik heb de Optical vanuit de next naar de box  en de hdmi vanuit de next naar de tv aangesloten.

Bose zei mij dat ik ook de hdmi vanuit de dvi ingang van de tv naar de Bose 700 aan moest sluiten. CEC op standaard zetten in de bose app.

Next opnieuw opstarten zonder dvi en als ie volledig opgestart is, de dvi aansluiten.

En verdomd, na dagen te klooien, het werkt !!!!!

Uit nieuwsgierigheid, toch de dvi losgekoppeld, zodat alleen de optical naar de Bose is.

En het blijft werken !!!!!!!!!

Bekijk in context

12 Reacties 12
Meldingen
Aan Uit
Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24865Posts
  • 1075Oplossingen
  • 8115Likes
Kan je een screenshot plaatsen van het serienummer.

Je zou even in dit topic kunnen kijken https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/ziggo-mediabox-next-afstandsbediening-bose-39434

Of de zoekbalk bovenin gebruiken, er komen meer Bose voor op de Next.
Frans L
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24865Posts
  • 1075Oplossingen
  • 8115Likes
rare code zeg

Probeer eens Pace DCR 7111 of Cisco 8485
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78835Posts
  • 5326Oplossingen
  • 23556Likes
Dave- De door jou genoemde codes zijn de model cijfers van de Pace en Cisco mediaboxen en deze zijn voor de Harmony afstandsbediening en niet voor de Bose afstandsbediening.

Frans L
Hiermee heb ik ooit de Mediabox XL gekoppeld gekregen aan de grote Bose afstandsbediening voor de Solo 5, mogelijk kan ook de Next hiermee bediend worden, maar dat heb ik nog niet uitgeprobeerd:
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/de-bose-solo-5-afstandsbediening-koppelen-aan-de-mediabox-...

Mits het dezelfde afstandsbediening is.:relaxed:
Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24865Posts
  • 1075Oplossingen
  • 8115Likes
Be rt 4 cijferig code dacht misschien een optie zal de Harmony onthouden.

Frans L hoop dat het geholpen heeft met topic van Bert, en anders horen we dit graag.
Frans L
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
ik heb 2 à 3 keer het hele installatieproces van mediabox next opnieuw doorlopen en plotseling deed de afstandbediening het naar wens (bediening van de bose soundbar 700 gaat nu goed). helemaal blij.

***Mod. edit: check ook het topic over het koppelen van al je apparatuur***
Pooltje

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Frans kan je mij vertellen hoe je het precies hebt gedaan? Het lukt mij nl niet. Bedien je nu de soundbar met de afstandsbediening van bose of van de mediabox?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78835Posts
  • 5326Oplossingen
  • 23556Likes
Frans L Kun je nog uitleggen hoe je dat voor elkaar gekregen hebt?
Als dat nog te reproduceren is na een paar keer proberen en mogelijk verschillende dingen ingedrukt.:relaxed:
Frans L
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Mijn Bose soundbar 700 bedien ik nu met de afstandbediening van de mediabox. Ga naar instellingen; vervolgens naar beeld en geluid; vervolgens naar "koppel je afstandbediening aan apparaten". Kies externe boxen en vul type merk Bose in. Vervolgens gaat het systeem allerlei testen uitvoeren en vraagt na ieder test of de volumeknop het doet. Bij mij lukte dat telkens niet. Ik heb dit hele proces zeker 3x (misschien wel 4x) uitgevoerd en telkens deed de volume knop het niet. Ik ben er toen mee gestopt en er weer helemaal uitgegaan. Toen ik ca. een uur later de TV en mediabox weer aandeed, werkte de volume van de Bose soundbox plotseling, tot mijn grote verbazing! Misschien is de truc om de gehele procedure 3 à 4x te herhalen. Ik heb overigens het 4 cijferig serienummer niet ingevuld (omdat ik die niet wist)
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78835Posts
  • 5326Oplossingen
  • 23556Likes
Frans L Dank voor je update, hier kunnen anderen ook weer verder mee.:relaxed:
HenkHengelo

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Vandaag veel aan deze informatie gehad. Heb de Bose soundbar 700 afstandsbediening gekoppeld aan de Mediabox Next Kan nu de Next bedienen met de Bose afstandsbediening. Heb als merk Pace ingevoerd en modelnummer DCR7111
Bedankt voor de info Dave-

Groeten Henk
Loekfa

Level 3
  • 11Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Vandaag de oplossing gevonden mbv Bose hulpteam.

Ik heb de Optical vanuit de next naar de box  en de hdmi vanuit de next naar de tv aangesloten.

Bose zei mij dat ik ook de hdmi vanuit de dvi ingang van de tv naar de Bose 700 aan moest sluiten. CEC op standaard zetten in de bose app.

Next opnieuw opstarten zonder dvi en als ie volledig opgestart is, de dvi aansluiten.

En verdomd, na dagen te klooien, het werkt !!!!!

Uit nieuwsgierigheid, toch de dvi losgekoppeld, zodat alleen de optical naar de Bose is.

En het blijft werken !!!!!!!!!