1
Vraag
2
Reageer en help mee
gertje148

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bose soundbar 700 aansluiten

Goedemiddag,

Ik zit voor het eerst op deze topic en heb een behoorlijke uitdaging/vraag.

Afgelopen week een BOSE soundbar 700 gekocht. Bij het aansluiten loop ik tegen de volgende problemen aan:
Mijn Samsung TV heeft geen ARC en geen optische poort! Ik heb nu een optische kabel van de Horizon naar de soundbar gedaan! Ik heb wel geluid, maar ervaar niet het volle geluid wat ik wel heb als ik nummers afspeel met spotify! Hoe krijg ik op mijn soundbar ook het volle geluid als ik TV kijk?

Ik heb ook nog een blueray speler welke ik op de Bose soundbar wil aansluiten. Via HDMI lukt dit niet omdat ik geen TV heb met ARC. De optische poort heb ik nu al in gebruik omdat ik een optische kabel heb van de Horizon naar de soundbar. Iemand een tip hoe ik alsnog mijn blueray speler aan kan sluiten? Ik luister nog best veel muziek CD'S en wil hiervan het geluid ook graag op mijn soudbar hebben.

Als laatste vraag nog wel het meeste bijzondere. Tijdens het installeren van de Bose soundbar werd er gevraagd via welk WIFI netwerk dit moest. Ik krijg alleen maar mijn 2.4ghz netwerk te zien die de Horizon uitzend. Nadat ik deze had geselecteerd, zend de Bose soundbar nu ineens uit onder de naam van de 2.4 ghz! Ik heb ook met alle apparaten geen WIFI meer in huis omdat ik geen verbinding meer kan krijgen met de 2.4 ghz. Hoe krijg ik deze weer terug ipv dat de soundbar dit overneemt?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Een soundbar is niet goedkoop, maar op deze manier heb ik er nog niet zoveel aan. Alvast bedankt!
16 Reacties 16
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi gertje148,

Altijd leuk om nieuwe apparatuur te kopen. Het is natuurlijk nog 10x leuker wanneer alles gewoon lekker werkt. Be rt, kan jij gertje148 op weg helpen?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Ai, dat zijn net 2 dingen waar ik weer minder van af weet, ARC en Wifi van de Bose ken ik niet, ik heb maar een simpele balk.
Maar misschien weet robbo hier een antwoord op of iemand anders die hier langskomt.

Ik vermoed dat er met de Wifi toch iets vreemds is gebeurd.

Eerst even de Wifi terug in huis, volg de volgende stappen en kijk of de Wifi nog op de instellingen staat zoals het oorspronkelijk was.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/netwerknaam-wijzigen/#Horizon-Mediabox

En dan de Bose mogelijk weer verbinden met de Wifi van de Mediabox XL.

Heb je ook een apart modem in gebruik voor internet?
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Aangezien de beperkte aansluit mogelijkheden wellicht dit een idee. Even uitproberen. En vragen als het niet werkt bij jou of deze terug mag. https://www.allekabels.nl/audio-splitter/1654/1517/optische-splitter-passief-toslink.html?gclid=EAIa...
gertje148
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Qua aansluiting is het mij nu gelukt. Ik heb de Mediabox en Blu ray speler middels een optische schakelaar verbonden met de Bose! Dit werkt wel, alleen het geluid valt mij nog wat tegen. Ik mis het volle geluid zoals ik het in de winkel heb ervaren. Als ik muziek afspeel via Spotify ervaar ik dit geluid wel! Maar voor nu eerst opgelost, volgende stap is dan maar een nieuwe TV met ARC.

Wat betreft WIFI, ik heb alles terug gezet naar de oude instellingen. Helaas blijft het probleem zich voordoen, maar ik ben er nu achter waar het misgaat.
De 2.4 ghz zend alleen een WIFI signaal uit als de Bose AAN staat. Zodra de Bose soundbar is uitgeschakeld heb ik geen 2.4 ghz netwerk meer.
De Bose is echter verbonden via de 5.0 ghz met de Mediabox.
Hoe kan ik weer gewoon WIFI krijgen op het 2.41 ghz kanaal zonder dat de Bose soundbar zich hiermee bemoeit?
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
gertje148 Ik heb ook een 700 maar ik vind het wifi verhaal wel erg vreemd.......

Gebruik je de app van Bose op je telefoon ? daar kan je div zaken mee regelen , niveau van de sub woofer en het niveau van de achter luidsprekers en laag , hoog en midden.

Op mijn tablet zie ik het niveau regelen van de sub niet ........ik gebruik apple.

Kan je de 700 aansluiten met een utp kabel ? dat heb ik ook gedaan en op die manier heb ik niet de door jou genoemde wifi problemen.

Reset 1e de 700 terug naar af fabriek.
gertje148
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja ik gebruik de Bose app. Daarmee heb ik ook alles geïnstalleerd.
Ik heb zowel de mediabox als de Bose terug gezet naar fabrieksinstellingen.
Daarna de Bose verbonden middels het 5ghz netwerk zodat ik misschien geen problemen zou krijgen met de 2.4ghz

Helaas werkt 2.4ghz nog steeds niet.
Op de laptop heb ik een netwerkcontrole laten uitvoeren en die geeft aan: maak eerst verbinding met bose soundbar 700. Dat is echt heel bijzonder aangezien de laptop en de Bose nog nooit met elkaar gecommuniceerd hebben.

Ik weet het dus even niet meer. Hoe krijg ik weer 2.4ghz WiFi in huis?
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
gertje148 Hoe zijn de audio instellingen van de horizon ingesteld? optie>geavanceerde instellingen >audio .

Gebruik je een losse modem? of zit je in voormalig ziggo gebied, en gebruik je ook de horizon voor internet en telefonie?

Geef de 2.4 en 5ghz sidd eens andere naam als dit nog niet is gedaan. Bv: In de instellingen van je modem kan je bij de wifi instellingen dit even controleren. Type bv achter de sidd naam 5G. Als het goed is zie je dan in je netwerklijst op alle apparaten als deze de 5G ondersteunen deze terug.

Hoe verder alles ingesteld? welk kanaal etc.
Wat bij mij goed werkt: de 2.4 ghz> BV de sidd xxxxKl:> freq.band kanaal kiezen 1 of 6 of 11 kiezen.> kanaalbreedte 20 mhz > wifi modes b/g/n gemengd. (handmatig selecteren)

bij de 5ghz: > bv sidd naam xxxxkl5G .> freq.band kanaal 44 of 48> kanaal breedte 20/40/80 mhz. > wifi modes: a/n/ac/gemengd. ook deze handmatig instellen.

Verder de goede tip van Ronihd inz app.

Ik heb zelf geen bose maar andere merk. op bovenstaande manier werk alles goed naar behoren bij mij. Succes.

Zorg uiteraard dat zowel 2.4 en 5ghz op aan gezet zijn in de modem instellingen. Er zijn nog enkele modems met name in upc gebied ( bij een losse modem) die enkel band zijn en geen dual band. Dan is het inderdaad kiezen of 2.4 Ghz of de 5 Ghz. Dit uit ervaring bij hulp aan fam. vrienden die in het upc gebied wonen. Mocht dit ook bij jou afspelen.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
gertje148 nog even een aanvulling op mijn vorige reactie reactie: inz vol geluid> Ik weet niet zo veel inz subwoofer vd bose . is deze geactiveerd indien subwoofer aanwezig. Wellicht kan Ronihd je hier bijstaan.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
gertje148 Misschien domme vraag maar omdat de soundbar de subwoover en de achterluidsprekers apart worden verkocht heb je de subwoofer gekocht ?
gertje148
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
robbo met de audio instellingen ben ik momenteel wel content, deze heb ik wel juist ingesteld op HDMI AAN en S/PDIF AAN.

Het probleem zit nog steeds dat ik geen verbinding meer kan krijgen met de 2.4ghz zonder dat de BOSE aanstaat.
Ik gebruik geen los modem alleen maar de mediabox.
Ik zit in Drachten, dat is voormalig UPC gebied.

Wat heb ik tot nu toe gedaan:
Bose 700 terug gezet naar fabrieksinstellingen en installatie opnieuw gedaan. Daarna via 5ghz verbinding gemaakt met de mediabox ipv 2.4ghz
Mediabox terug gezet naar fabrieksinstellingen
2.4 en 5 ghz nieuwe benaming gegeven
2.4 en 5 ghz nieuwe wachtwoorden gegeven

Misschien ligt het ook wel aan de mediabox dat deze niet meer goed werkt.
Als ik radio luister via de mediabox valt deze in het uur ook een paar keer weg voor enkele seconden. Met TV kijken heb ik dit weer helemaal niet.

Ik las dat ZIGGO alle mediaboxen gaan vervangen de komende periode. Ik wacht daar wel op. Als ik het probleem met de nieuwe dan nog heb, dan zoek ik wel weer verder.
Ik heb de BOSE toch bijna altijd aan voor de radio, dus ik kan er nu zo eerst wel mee leven 😉
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Ik miste wel het antwoord op mijn vraag , nogmaals misschien was het een beetje domme vraag.
gertje148 je klaagt ook over het feit dat je hem niet zo mooi vind/vond klinken maar via spotify weer wel ? dan kan je in het menu van de mediabox xl ? wat spelen met de geluidinstellingen die daar te selecteren als je dat nog niet gedaan hebt ?
gertje148
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ronihd excuus dat ik je vraag nog niet goed beantwoord heb.
Ik heb in de mediabox idd de instellingen in het menu aangepast.
Ik heb nu HDMI en SPDIF op AAN staan.
Tevens heb ik in de BOSE app bij middenkanaal, laag en hoog de waarden wat aangepast. Nu klinkt het al een stuk beter.

Verder heb ik voor spraakprogramma's de spraakmodus ingesteld, ook dit klinkt een stuk helderder.
Maw over het geluid ben ik nu wel tevreden.
Ik gebruik overigens alleen de soundbar zelf. Ik heb geen extra bass module etc...

Het enige probleem wat ik dus momenteel nog heb blijft de 2.4 ghz internet.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
gertje148 wrote:
Ronihd
Ik gebruik overigens alleen de soundbar zelf. Ik heb geen extra bass module etc...

Het enige probleem wat ik dus momenteel nog heb blijft de 2.4 ghz internet.



Dat is een heel groot gemis.....ik heb zelf ook de 700 en zonder de extra bass module klinkt het voor geen meter. ( deze kan je zelf aan en uit zetten ) en heb ik geprobeerd. Met de bas module klinkt het VEEEEEEEL beter .
Sven046

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
gertje148 wrote:
Ronihd excuus dat ik je vraag nog niet goed beantwoord heb.
Ik heb in de mediabox idd de instellingen in het menu aangepast.
Ik heb nu HDMI en SPDIF op AAN staan.
Tevens heb ik in de BOSE app bij middenkanaal, laag en hoog de waarden wat aangepast. Nu klinkt het al een stuk beter.

Verder heb ik voor spraakprogramma's de spraakmodus ingesteld, ook dit klinkt een stuk helderder.
Maw over het geluid ben ik nu wel tevreden.
Ik gebruik overigens alleen de soundbar zelf. Ik heb geen extra bass module etc...

Het enige probleem wat ik dus momenteel nog heb blijft de 2.4 ghz internet.

Heb je ook het ADAPTiQ - audiokalibratieproces juist uitgevoerd ?
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Sven046 wrote:


Heb je ook het ADAPTiQ - audiokalibratieproces juist uitgevoerd ?



Ik zeker , ook gedaan na kleine verandering van het interieur
Sven046

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ronihd wrote:

Sven046 wrote:
Heb je ook het ADAPTiQ - audiokalibratieproces juist uitgevoerd ?
Ik zeker , ook gedaan na kleine verandering van het interieur


okee,, wel fijn dat t probleem qua audio nu is opgelost,, alleen zou ik eens proberen je 700 via utp te verbinden met internet gewoon bekabeld
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic