1
Vraag
2
Reacties
hans.ellen.ploe

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bose soundbar 300 koppelen aan Mediabox Next

ik heb een mediabox next. kan ik deze afstandsbediening ook gebruiken voor de bediening van de Bose soundbar 300?
zo ja hoe moet ik dan de kabels verbinden aan tv, soundbar en de next.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Erjeetje Als aansluit mogelijkheden beperkt zijn, ja dan is het niet anders. Het is natuurlijk geen reciever waar meer mogelijkheden zijn. Vandaar ook in mijn 1e reactie de melding: "En natuurlijk afhankelijk van aansluit mogelijkheden, of er nog meer rand apparaten aanwezig zijn."

Bekijk in context

13 Reacties 13
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo hans.ellen.ploeg welkom op de klant helpt klant Community! Met de Mediabox Next kun je in de geluidsinstellingen hier zeker opties voor vinden. Je kan apparatuur kiezen, maar het ook automatisch instellen.

Voordat we alle aansluit opties aan je geven is het handiger om te weten hoe je het nu hebt aangesloten (foto's helpen) en hoever je met de instellingen in de box bent gekomen. Met die aanvullingen krijg je hier vast goede tips 🙂
hans.ellen.ploe
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb de next als volgt aangesloten:

Next:
coax kabel aangesloten, hdmi kabel naar tv aangesloten.

Samsung tv:
Hdim 3/arc naar bose soundbar Hdmi
optische kabel van tv naar bose 300.

Op tv heb ik externe geselecteerd.

Nu werkt alles prima alleen heb ik 2 afstandsbediening nodig.
De next voor bediening next en de bose afstandsbediening voor het geluid harder en zachter te zetten.

Kan dat met 1 afstandsbediening???
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Kijk in het menu afstand bediening koppelen.> kies andere audio systeem.

Verder zou ik de bose rechtstreeks aansluiten op de next. En natuurlijk afhankelijk van aansluit mogelijkheden, of er nog meer rand apparaten aanwezig zijn.

Voordeel van rechtstreeks aansluiten is als je bv radio wilt luisteren via de next, kan je de tv uitzetten.
Erjeetje

Level 7
  • 143Posts
  • 1Oplossingen
  • 38Likes
robbo wrote:
Kijk in het menu afstand bediening koppelen.> kies andere audio systeem.

Verder zou ik de bose rechtstreeks aansluiten op de next. En natuurlijk afhankelijk van aansluit mogelijkheden, of er nog meer rand apparaten aanwezig zijn.

Voordeel van rechtstreeks aansluiten is als je bv radio wilt luisteren via de next, kan je de tv uitzetten.

Nadeel van rechtstreeks aansluiten is volgens mij dat je dan het geluid van een eventuele blu-ray speler of gameconsole niet via de Soundbar kan laten lopen.

Ik heb zelf de PS4 en de Next via HDMI met de tv verbonden en ook de Soundbar is via HDMI met de tv verbonden. De blu-ray speler heb ik op de Soundbar aangesloten.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Erjeetje Als aansluit mogelijkheden beperkt zijn, ja dan is het niet anders. Het is natuurlijk geen reciever waar meer mogelijkheden zijn. Vandaar ook in mijn 1e reactie de melding: "En natuurlijk afhankelijk van aansluit mogelijkheden, of er nog meer rand apparaten aanwezig zijn."
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
We zijn benieuwd of je het hebt gevonden in de instellingen hans.ellen.ploeg. Ik denk dat de optische aansluiting niet meer nodig is, dat kan de boel alleen maar in de war brengen. HDMI kan bijvoorbeeld veel hogere bitrates aan. Hoe denken jullie daarover?
Ramon49

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Anne H Ziggo wrote:
We zijn benieuwd of je het hebt gevonden in de instellingen hans.ellen.ploeg. Ik denk dat de optische aansluiting niet meer nodig is, dat kan de boel alleen maar in de war brengen. HDMI kan bijvoorbeeld veel hogere bitrates aan. Hoe denken jullie daarover?


Zover ik weet is glasvezel het beste wat er is daar kan geen kabel tegenop, zeker qua geluid niet. Bovendien is het compleet storingsvrij en geen weerstand of vertraging.
hans.ellen.ploe
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
robbo wrote:
Kijk in het menu afstand bediening koppelen.> kies andere audio systeem.

Verder zou ik de bose rechtstreeks aansluiten op de next. En natuurlijk afhankelijk van aansluit mogelijkheden, of er nog meer rand apparaten aanwezig zijn.

Voordeel van rechtstreeks aansluiten is als je bv radio wilt luisteren via de next, kan je de tv uitzetten.

Ik heb maar 1 hdmi aansluiting op de bose soundbar 300 zitten. Als ik daar de Next direct op aansluit hoe krijg ik dan beeld naar mijn tv via de Next? Daar zit ook maar 1 hdmi poort op. Die gaat nu naar tv.
En waar kan ik het menu afstandbediening koppelen vinden?
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Ramon49 wrote:

Anne H Ziggo wrote:
We zijn benieuwd of je het hebt gevonden in de instellingen hans.ellen.ploeg. Ik denk dat de optische aansluiting niet meer nodig is, dat kan de boel alleen maar in de war brengen. HDMI kan bijvoorbeeld veel hogere bitrates aan. Hoe denken jullie daarover?
Zover ik weet is glasvezel het beste wat er is daar kan geen kabel tegenop, zeker qua geluid niet. Bovendien is het compleet storingsvrij en geen weerstand of vertraging.


Dit is in het algemeen de misvatting. Beide zijn ze digitaal. Digitaal is storingsvrij. Interface vertraging dat zou best kunnen maar dat hangt echt van de versterker af. Nieuwe Dolby standaarden (Atmos bijvoorbeeld) gebruiken veel data en zijn al niet meer via het verouderderde Toslink te gebruiken. Misschien heb ik het mis 🙂 Maar dan nog zou ik 1 van 2 kiezen.

Hans, haal die glasvezel er eens tussen uit en sluit zowel de Bose als de Next op je tv aan. Dat lijkt mij de beste situatie om de instellingen nog eens toe te passen.
hans.ellen.ploe
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Anne H Ziggo wrote:
We zijn benieuwd of je het hebt gevonden in de instellingen hans.ellen.ploeg. Ik denk dat de optische aansluiting niet meer nodig is, dat kan de boel alleen maar in de war brengen. HDMI kan bijvoorbeeld veel hogere bitrates aan. Hoe denken jullie daarover?


De i instellingen heb ik gevonden. Maar als ik hem via het menu naar de bose laat zoeken met de 4 tekens (soun) wordt hij wel gevonden maar dan werkt de afstandsbediening van de next nog niet op de bose. Tv instelling staat wel op externe geluid
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Ervaar je dit probleem nog steeds hans.ellen.ploeg? Ik hoop dat er vanuit de Community nog meer tips komen, het liefst van mensen die de bose soundbar 300 al succesvol hebben aangesloten (via HDMI!).
edvanleeuwen

Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Een afstandbediening van het type...

  • Next: gaat automatisch als je de eerste keer instelt en dan extra apparaten koppelt;
  • Bose: gebruik de code voor Cisco onder Kabelaansluitingen. Alle functies werken, behalve knop 4 om te wisselen (of weet iemand hoe dat wel moet) en natuurlijk de spraaksturing.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Becca71 wrote:
De code die daarvoor nodig is is: 02451
Volg de stappen via deze link om dat te doen: Hoe programmeer ik mijn Soundtouch 300 remote
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic