1
Vraag
2
Reageer en help mee
JoséKillaars

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bose set koppelen met Mediabox Next

Hallo,

 

Wij hebben deze maand de nieuwe mediabox Next gekregen en gekoppeld met onze TV (LG49UG675V). Vervolgens wil ik ook onze Bose 1-2-3 set koppelen, via D-in (optisch) direct in de TV, dit zou meer mogelijkheden moeten geven. Ook geprobeerd via D-in van de mediabox. Helaas lijkt dit niet te lukken. Graag zou ik geholpen worden bij het koppelen van de set, aangezien ik de reeds bestaande info in de community al opgevolgd heb.

 

Met vriendelijke groet,

 

Roy

3 Reacties 3
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Heb je op de Bose 1-2-3 afstandsbediening de juiste ingang Video 1 gekozen?

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5738Posts
  • 596Oplossingen
  • 3328Likes

Hey @JoséKillaars en welkom hier, 

Het is wel zo makkelijk als je ook je Bose set kunt koppelen, goed dat je op de Community terecht bent gekomen want hier zit een hoop kennis van verschillende users die graag met je meedenken. Het is al een aantal dagen stil dus ik ben benieuwd, heb je de tip van Bert al uitgeprobeerd? Of is het zelfs al opgelost? We horen het hoe dan ook graag van jou. 

Blauwvinger

Level 9
  • 370Posts
  • 17Oplossingen
  • 129Likes

Heb een Bose 321 met de volgende aansluiting en instellingen:

 

Optische kabel van Mediabox Next naar Bose 321

Bose:

Optische bron: TV

In Next Menu:

Koppel je afstandsbediening aan andere apparaten

Kies een ander audio systeem: Boss Audio Systems

Voer het modelnummer van het apparaat in: (in mijn geval: GSSE)

Go

OK

Apparaat gevonden: Nee

Ander apparaat wordt gezocht

OK

Ja

Sluiten

Instelling TV (in mijn geval Sony)

Speakers: op Audiosysteem

Next:

Mediabox HDMI 1

Verder de a.b. van de Next gekoppeld met a.b. van de TV

Op deze wijze aangesloten komt het geluid bij mij via de Bose en bedien TV en Next met 1 afstandsbediening. 

Nog even een aanvulling: TV en Bose zijn uiteraard ook verbonden met een HDMI kabel.

Voor het beluisteren van digitale radiozenders ga ik via 'HOME" van de Next afstandsbediening naar en radiozender b.v. Sky Radio zorg dat die gearceerd wordt en klik dan nog een keer op de "OK" knop waarna ik naar die zender kan luisteren.

Daarna zet de TV uit op de Next afstandsbediening.

Hopelijk kun jij nu ook luisteren naar de digitale radiozenders zonder dat de TV aan staat.  

 

 
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic